סיטרואן C5 – מבחן דרכים

יחידת הכח החדשה בנפח 1.6 ליטר , שדרגה משמעותית את הביצועים ,צריכת הדלק ופליטת המזהמים והפכה את ה C5 לעסקה מעניינת ביותר. חול המועד פסח , השעה 21:50 , אנחנו עוזבים את בית אחותי ביישוב חד -נס שמצפון לכינרת ופנינו מועדות חזרה הביתה לעיר רחובות . אחרי יום עמוס פקקים , מזג אוויר שמתעתע, לחמניות…

ששי כהן 24 באפר, 2011

יחידת הכח החדשה בנפח 1.6 ליטר , שדרגה משמעותית את הביצועים ,צריכת הדלק ופליטת המזהמים והפכה את ה C5 לעסקה מעניינת ביותר.

חול המועד פסח , השעה 21:50 , אנחנו עוזבים את בית אחותי ביישוב חד -נס שמצפון לכינרת ופנינו מועדות חזרה הביתה לעיר רחובות . אחרי יום עמוס פקקים , מזג אוויר שמתעתע, לחמניות כשרות לפסח שסתמו את הקיבה וריח של סטייקים עסיסיים מהמנגל שנדבק בבגדים ,  הדבר האחרון שבא לי עכשיו , זה נהיגה של שעתיים וחצי . אנחנו נכנסים ל C5 החדשה , מתניעים ויוצאים לדרך .  פחות מ 5 דקות לוקח לילדים להירדם מאחור ואני נותר עם אשתי לצידי ועם הצרפתייה היפה והמפנקת ( C5 ) שאומרת לי בשקט : אל תדאג , אני אפנק אותך בדרך ,  יהיה בסדר .

סיטרואן C5

סיטרואן C5

ספינת תענוגות
יש בה משהו מיוחד במכונית הזאת . שעתיים ועשרים דקות לאחר מכן , הגענו הביתה . וואו . זה עבר כל כך מהר . אני יורד ממושבי המכונית המפנקים והתומכים ואני לא עייף . לא כואב לי הגב ונראה כאילו היא הזריקה לי סטרואידים בדרך. סיטרואן באופן מסורתי , כמעט תמיד פיתחו מכוניות נוחות . וה C5 היא דוגמא מצויינת לכך . המושבים הנוחים ( ומרשימים למראה ) , השקט למופת שליווה את הנסיעה , המתלים הפניאומטים הייחודיים ומנוע הטורבו הקטן אך חזק , סייעו למכונית לשייט בקלילות מרשימה ובנוחות מקסימלית . אם נוסיף לכך את האווירה הלילית בתא הנוסעים הכוללת תאורה עשירה בלוח השעונים וצמד ספוטים זעירים בתקרה שמאירים במידה מדוייקת את איזור תיבת ההילוכים , מתקבלת אווירה מאוד מזמינה ונעימה לנסיעה .

סיטרואן C5

סיטרואן C5

דגם ה 1.6 ליטר טורבו שהצטרף לאחרונה למשפחת ה C5 בארץ , מצטרף לטרנד החדש בעולם הרכב המציע מנועי טורבו קטני נפח ( יחסית ) המציעים ביצועים טובים לצד תצרוכת דלק עדיפה ופליטת מזהמים נמוכה. תשכחו ממכוניות "מנהלים" 2 ליטר ותתרגלו לנפח צנוע יותר , אך גם יעיל יותר . בהשוואה לדגם ה 2 ליטר המוכר של ה C5 , מציע דגם ה 1.6 ליטר 156 כ"ס ( 13 כ"ס יותר ) , תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 9.8 שניות ( זריז ב 1.9 שניות ) ומהירות מרבית של 210 קמ"ש ( 5 קמ"ש יותר ) . צריכת הדלק הממוצעת המדווחת  זינקה ל 14.9 ק"מ לליטר במקום 8.9 ק"מ לליטר ופליטת ה CO2 הצטמצמה משמעותית מ 212 גרם לק"מ ל 169גרם לק"מ לא מעט תודות לשדרוג תיבת ההילוכים לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים במקום ארבעה .
הנתונים הטובים על הנייר , מתורגמים גם לכביש . ה C5 מרגישה קלילה וצעירה יחסית לדגם ה 2 ליטר ולמעט היסוס קל בזינוק , מאיצה בהחלטיות ובמהירות למהירויות בלתי חוקיות. הבטיחות האקטיבית מצויינת עם תאוצות ביניים טובות המעניקות אפשרויות עקיפה מהירות ובטוחות ורק צריכת הדלק מעט רחוקה מההצהרות הרשמיות עם 10.5 ק"מ לליטר בממוצע שצרכה המכונית לאורך ימי המבחן .

סיטרואן C5

סיטרואן C5

אפרופו דלק , לאחר יותר מ 400 ק"מ בהם סירב מד הדלק להגיע למחצית המיכל , החלטתי לבדוק מה קורה כאן וגיליתי שהמכונית מצוידת במיכל דלק גדול למדי בנפח של 71 ליטר , המעניק למכונית טווח נסיעה מרשים .
ואם כבר דיברנו על פינוקים , המפרט הבסיסי מרשים עם אבזור סטנדרטי הכולל בקרת שיוט ומגביל מהירות , חיישני גשם ואורות , מחשב דרך , בקרת אקלים כפולת איזורים בעלת פתחים ליושבים מאחור , מערכת שמע נשלטת מההגה, תאורת פנים עשירה, חישוקים קלים "17 , מראות מתקפלות חשמלית , ותאורת לד ליחידות התאורה הקדמיות . האבזור הבטיחותי מלא עם 7 כריות אוויר , בקרות יציבות ,משיכה וחלוקת בלימה ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.
דגם המבחן ברמת הגימור הבכירה, כלל בנוסף את מערכת המתלים ההידרו פניאומטים , בלם יד חשמלי , 9 כריות אוויר , מערכת למדידת מקום חנייה , ריפודים קטיפה עם שילוב עור ופנסי קסנון עוקבי פניה אשר מאירים לצד שאליו מופנה ההגה ( עובד מצוין ומרשים מאוד בנסיעה לילית חשוכה ) .

סיטרואן C5

סיטרואן C5

אבל התחכום והמקוריות לא תמיד לטובת הנהג . לא פחות מ 20 מתגים ספרתי על ההגה אשר בעל מרכז קבוע ואמור להיות בטיחותי יותר . ריבוי המתגים מעט מבלבל ומחייב הסתכלות על ההגה במקום על הכביש והתכנון לא ממש ארגונומי . עוד בפקשושים , מצאתי את עצמי נוסע עם בקבוק משקה וללא מקום להניח אותו . למרות מספר גדול של תאי אחסון , המקום היחיד שמיועד לבקבוק / כוס שתיה נמצא מתחת למשענת היד המרכזית ואינו נח לשימוש .
מעבר לכך , תא הנוסעים ברמה הגבוהה ביותר , החל מאיכות המתגים ועד לרמת ההרכבה שללא דופי . בסיס הגלגלים הנדיב ( 281 ס"מ ) יחד עם המידות הגדולות : 4.78 מטר באורך , 1.86 מטר ברוחב ו 1.45 מטר בגובה , , מעניקים  לנוסעים שפע של מקום הן מלפנים והן מאחור שלא על חשבון תא המטען שמציע 439 ליטר נפח .

סיטרואן C5

סיטרואן C5

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים