פיג'ו 301 מבחן דרכים

פיג'ו מצטרפת למועדון המשפחתיות הזולות ומציעה את ה- 301 עם מפרט שנראה כאילו נתפר בדיוק עבור ציי הרכב של ישראל 2013. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 14 במרץ, 2013
פיג'ו 301 ( wheel )



מכוונת לליסינג

שימו לב לכמה נתונים על שוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות . בחמש שנים האחרונות התייקר מחיר מכונית משפחתית בישראל ב- 17% , ממחיר ממוצע של 111,000 ש"ח למשפחתית ליסינג ממוצעת ב- 2008 , ל- 127,000 ש"ח כיום . מחיר הדלק עלה בארבע שנים האחרונות ב- 67% , מ- 4.75 ש"ח לליטר בתחילת 2009 , ל- 7.95 ש"ח לליטר היום , ואם כל זה לא מספיק , גם שווי השימוש ברכב זינק בלא פחות מ- 100% בחמש שנים האחרונות . אז מה הפלא שכולם מחפשים היכן לחסוך . גם יבואני הרכב מכירים היטב את המספרים האלה , וזאת הסיבה גם שיונדאי I25 וקיה ריו סדאן מצליחות כל-כך בשנים האחרונות . המשפחתיות הקומפקטיות הזולות עושות חייל בשנים האחרונות והמגמה רק צפויה להתחזק בשנים הקרובות . עכשיו גם לפיג'ו יש נציגה בסגמנט המתחמם . וקוראים לה – 301 .

פיג'ו 301 ( wheel )

פיג'ו 301 ( wheel )

301 – המכונית הנמכרת ביותר של פיג'ו בישראל ב- 2013

פיג'ו 301 שהוצגה בשנה החולפת בעולם , פותחה על-מנת לחזק את מכירות היצרן בשווקים מתפתחים , ונחתה בארץ בסוף 2012 . עבור לובינסקי היבואנית , פוגעת ה- 301 בשתי מטרות חשובות . הראשונה – לראשונה מזה שנים יש לה משפחתית סדאן שכל-כך חשובה להצלחה בציי הרכב , והשניה : היא בסופו של דבר מכונית בעלת מאפיינים מכאנים בסיסיים למדי אשר מאפשרים תג מחיר תחרותי וזול משמעותית מחיק משפחתיות הליסינג הנפוצות . והשוק הישראלי אכן מחבק עד כה את הרכב, או יותר נכון ציי הרכב מחבקים. בחודשיים הראשונים של 2013 עלו לכביש כ- 239 מדגמי ה- 301 , שהפכו אותה למכונית הנמכרת ביותר כיום של פיג'ו בישראל . אפילו נוצרה להם בעיית מלאי כרגע … אז מה הסוד שלה ? יצאנו לבדוק .

פיג'ו 301 ( wheel )

פיג'ו 301 ( wheel )

מפגש ראשון עם ה- 301 , חושף מכונית נאה אשר מצליחה לטשטש מעט את היותה מכונית זולה ופשוטה . היא אינה מפתה או מסובבת ראשים , אך בהחלט גם אינה מכוערת . יש בה משהו אפילו אלגנטי שלא יגרום לה להיראות רע ליד המאדה או הפוקוס של השכן . והיא גם גדולה יחסית . עם 4.44מטר באורך , 1.75 מטר ברוחב , 1.46 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 265 ס"מ , היא קרובה יותר למימדים המוכרים של המשפחתיות הפופולריות וקצת פחות של המשפחתיות הקומפקטיות .

גם בתוך תא הנוסעים היא מציעה סביבת נהג נעימה למראה ואף מודרנית , אך בשל הרצון לחיסכון , איכות החומרים אינה גבוהה , הפלסטיק המצפה את לוח השעונים אינו רך ונעים למגע וגם הנדסת האנוש לא מושלמת עם כל מיני יציאות כמו מיקום מתגי חלונות החשמל לא על הדלתות . יחד עם זאת , האבזור אינו בסיסי לחלוטין וכולל כסטנדרט : אבזור חשמלי מלא , מערכת שמע מקורית עם חיבור לנגן חיצוני , מחשב דרך , תאורת יום קדמית מסוג LED ופנסי ערפל . רכב המבחן המאובזר ברמת הגימור Premium , כלל בנוסף : שליטה מההגה , בקרת שיוט , דיבורית מקורית , חישוקי גלגלים קלים , חיישני רוורס , בקרת אקלים דיגיטלית ועוד ודורש 5,000 ש"ח תוספת .  אז איפה חסכו כאן ? יש מעט מאוד תאי אחסון ,יש רק מחזיק כוסות בודד  , אין מראת איפור בצד הנהג , אין אפשרות ליותר מ- 4 כריות אוויר , והתחושה הכללית מעט זולה .

פיג'ו 301 ( wheel )

פיג'ו 301 ( wheel )

אז איך היא נוסעת ?

חובבי פיג'ו מושבעים יראו בה בגידה ביחס למה שהתרגלו . היא אינה נוחה ומפנקת כצפוי מהמותג הצרפתי , ואף רועשת באופן יחסי למקובל כיום . מצד שני , עבודת המתלים עדיין מספקת נוחות טובה מהממוצע מהמזרח , ונוסעיה אף זוכים למרווח פנים נדיב הן מלפנים והן מאחור , שלא על חשבון נפח תא המטען , המציע נפח אחסון של לא פחות מ- 507 ליטר מכובדים . גרסת המבחן שהיא גם המבוקשת ביותר בארץ, מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 15.3 קג"מ המפיקים ביצועים זריזים באופן כללי , אך סובל משידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית AL4 המוכרת , המציעה 4 הילוכים בלבד ואופי פעולה גס יחסית  ולא ממש נעים , אך גם טוב מבעבר עקב שידרוגים שעברה . למרות יחידת הכח הבסיסית והלא מתוחכמת , הביצועים דווקא לא רעים ביחס לממוצע עם תאוצה ל – 100 קמ"ש תוך 10.8 שניות ומהירות מרבית של 188 קמ"ש לפי הצהרת היצרן .

פיג'ו 301 ( wheel )

פיג'ו 301 ( wheel )

פיג'ו 301 תצרוכת דלק

במהלך ימי המבחן , הציגה ה- 301 תצרוכת דלק ממוצעת של 11.6 ק"מ לליטר בנסיעה שכללה הרבה נסיעות בין עירוניות עם רגל קלה על דוושת הבנזין , מה שסייע לתצרוכת הדלק הטובה . לצד זה , סובלת המכונית מדרגת זיהום לא מרשימה של 8 עקב שילוב הגיר האוטומטי . הגרסאות הידניות מציגות נתונים מרשימים משמעותית בזיהום האוויר .

פיג'ו 301 ( wheel )

פיג'ו 301 ( wheel )

לסיכום
קבלת הפנים החמה לה זכתה פיג'ו 301 בישראל , מסבירה אולי הכי טוב לאן ציי הרכב הולכים בשנים הקרובות . עליית מחירי המשפחתיות ויחד איתה שווי השימוש ברכב , מבריחים אלפי נהגי ליסינג לחפש חלופות זולות למשפחתיות המוכרות , גם אם יצטרכו להתפשר בגודל והאיכות לה הורגלו , וה- 301 פוגעת במטרה . היא גדולה ומרווחת ואף שימושית עם תא מטען ענק , ויחסית מאובזרת . מחירה הבסיסי שעומד על 110 אלף ש"ח , זול בלא פחות מ- 17 אלף ש"ח ממחיר משפחתיות ליסינג פופולריות כמו מאזדה 3 ופורד פוקוס , מה שמוזיל לא רק את עלות הליסינג החודשית עבור החברות , אלא גם מפחית משמעותית את שווי השימוש במשכורת עבור העובד שזכאי לרכב . רק שבתמורה למחיר הנמוך , גם איכות הנסיעה ירדה , באופן שחלק מלקוחות הליסינג לא יהיה מוכן להתפשר , אבל את הרוב , זה לא ממש יעניין .




עוד ממבחני דרכים