אאודי Q3 ספורטבק במבחן דרכים ראשון

מעט פחות שימושי וקצת פחות גבוה, אבל הרבה יותר יפה: אאודי Q3 ספורטבק מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי בעלי העיצוב הספורטיבי דמוי קופה, עם מפרט נאה ותג מחיר אטרקטיבי, שעשוי להפוך אותו לאלטרנטיבה זולה משמעותית לדגמים מקטגוריה גבוהה יותר, כמו מרצדס GLC קופה וב.מ.וו X4.

ששי כהן 24 ביונ, 2020
אאודי Q3 ספורטבק

קצת יותר משנה לאחר שנחת בארץ אאודי Q3, רכב הפנאי הפופולרי והמבוקש של היצרן שהפך להיות הדגם הנמכר ביותר של אאודי בישראל מתחילת השנה, מתרחבת משפחת ה-Q3 בארץ עם הצטרפותו של דגם ה-Q3 ספורטבק, האח הצעיר, החתיך והספורטיבי למראה של הדגם, המצויד בתג מחיר תחרותי. האם הוא יהפוך ללהיט החדש של המותג בארץ?

ה-Q3 ספורטבק משתייך לזרם החדש של הג'יפונים בעלי העיצוב הספורטיבי דמוי הקופה, כאשר המתחרה העיקרי שלו בארץ הוא ב.מ.וו X2, אך במידה מסוימת הוא עשוי אפילו להוות חלופה זולה משמעותית לדגמים כמו ב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה, היקרים ממנו סביב ה-100,000 שקלים ומציעים בסה"כ עוד כמה ס"מ בודדים במידות החיצוניות. ביחס ל-Q3 הרגיל, מדובר בדגם שנראה הרבה יותר מודרני ומפתה למראה ואפילו עם עיצוב מסובב ראשים, רק הלקוחות חובבי רכבי הפנאי הגבוהים פחות ישמחו לגלות שהוא נמוך ב-3 ס"מ מהאח הרגיל. מי שיחפוץ במראה אפילו מפתה יותר, כדי שייקח את חבילת העיצוב הספורטיבית S-LINE הכוללת מראה חיצוני מרשים עוד יותר, בעיקר הודות לחישוקי גלגלים קרביים הרבה יותר.


בתוך תא הנוסעים מציע הדגם החדש את אותה סביבת נהג מוכרת של ה-Q3 הרגיל, הכוללת עיצוב מודרני ברוח שפת העיצוב הנוכחית של אאודי, לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה עם מסך מגע "8.8 התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, וסביבת נהג ונוסעים מרשימה עם איכות חומרים והרכבה גבוהים כמצופה. האבזור הסטנדרטי כולל אמנם גג שמש חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים קלים "18, ריפוד עור משולב, מושב נהג חשמלי ותאורת LED מלאה היקפית כולל פנסי איתות אחוריים דינמיים, רק חבל שפריטים כמו Keyless, קיפול מראות חשמלי ומצלמת רוורס שהפכו להיות כמעט סטנדרט בדגמים עממיים, נעדרים מהתפריט ומוצעים רק בשדרוג חבילות אבזור. אז נכון שגם המתחרות סובלות מהבעיה הזאת, אבל מדובר ברכב יוקרה ובהחלט ניתן לצפות בימינו קצת ליותר.
אאודי Q3 ספורטבק

מעבר לכך, מדובר ברכב מרווח יחסית למשפחה, עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ, המאפשר מרווח נאה לארבעה מבוגרים או זוג ושלושה ילדים, רק בשל העיצוב הספורטיבי הכולל גג שבחלקה האחורי של המכונית איבד קצת גובה, נוסעים בגובה של 1.8 מטר יחושו בספסל האחורי קצת פחות נוח, עם ראש שעשוי ללטף את הגג. יחד עם זאת, למרות הצמצום הקל במימדים החיצוניים, דווקא תא המטען מציע את אותו נפח מכובד של 530 ליטר של הדגם הרגיל.  בסעיף הבטיחות מוצע הדגם כסטנדרט עם חבילת בטיחות מקורית הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, 6 כריות אוויר והתרעת עירנות הנהג, כאשר רכב המבחן צויד גם בהתרעת שטח מת במראות הצד ובקרת שיוט אדפטיבית. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך ל-Q3 הרגיל יש ציון של 5 כוכבים בריסוק.

אאודי Q3 ספורטבק

ה-Q3 ספורטבק משווקת לעת עתה רק עם מנוע הטורבו 1.5 ליטר 150 כ"ס המוכר והפופולרי ביותר של קונצרן פולקסווגן בישראל. למנוע הספק של 150 כ"ס ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, הוא מספק ביצועים נאים, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ"ש. באופן כללי, מדובר במנוע מספיק חזק לשימושים של מרבית הלקוחות הפוטנציאלים בארץ, עם יכולות תאוצה נאות ולרוב עם אפשרות לביצוע עקיפה זריזה ובטוחה, אליהם מתלווים אחיזת כביש גבוהה והתנהגות אפילו מהנה יחסית, אך למי שמצפה ביצועים ספורטיביים יותר שישלימו את העיצוב הספורטיבי החיצוני, עתיד שיפנה לדגם ה-RS Q3 ספורטבק השרירי והיקר משמעותית, המציע כבר ביצועים של מכונית ספורט. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי ואף שקטה, כאשר לחיצות בריאות על דוושת הגז מספקות גם צליל ספורטיבי יחסית של המנוע שחודר לתא הנוסעים. בסעיף הדלק, סיפקה המכונית צריכת דלק של קרוב ל-12 ק"מ בממוצע בימי המבחן בתנאים לא ממש מאומצים.

אאודי Q3 ספורטבק

בשונה מהמקובל בחו"ל, מחיר אאודי Q3 ספורטבק זהה לגרסת ה-Q3 הרגילה ומתחיל ב-260,000 שקל, או 285,000 שקל לגרסת המבחן המצוידת בצמד חבילות אבזור. בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו את ה-Q3 במראה ספורטיבי הרבה יותר ייחודי ומפתה, עם יחידת כח מצוינת ועם פשרה קלילה בסעיף השימושיות ו-3 ס"מ פחות בגובה… כאשר התלונה העיקרית נוגעת לרמת האבזור הלא ממש מספקת בדגם הבסיסי. יחד עם זאת, בשוק רכבי הפנאי היוקרתיים בעלי העיצוב הספורטיבי דמוי קופה, גם אם תאבזרו את הרכב היטב (ותקחו את חבילת ה-S-Line המרהיבה), ה-Q3 ספורטבק עשוה לשמש חלופה משמעותית זולה לדגמים כמו מרצדס GLC קופה וב.מ.וו X4, בתמורה להתפשרות קלילה במימדים החיצוניים. כך או כך, אם היינו מתכננים לרכוש Q3, ללא ספק היינו בוחרים דווקא בגרסת הספורטבק.




עוד ממבחני דרכים