אווירת פרמיום במחיר תחרותי: MG מארוול R במבחן

MG מארוול R משלים את מתקפת החשמליות החדשה של היצרן, כמתחרה לטסלה מודל y, סקודה אנייאק, סקייוול ET5 ואחרים עם מפרט עשיר כסטנדרט ותג מחיר תחרותי. יצאנו למבחן עם גרסת ההנעה האחורית.

ששי כהן 23 באוג, 2023
MG מארוול R

יבואנית MG מאוד מעוניינת לחזור לצמרת מכירות הדגמים החשמליים בישראל. לאחר שהביאה לכאן את ה-ZS EV – הג'יפון החשמלי הראשון מסין ואף הפכה אותו לדגם החשמלי הנמכר ביותר בארץ בשנת 2020, הגיעה הקורונה ועצרה את אספקות הדגם לארץ, בחודשים האחרונים חוזרת MG למסלול עם לא פחות מארבעה דגמי חשמליות שהושקו בארץ, בעזרתם מקווה היבואן לטפס למיקום משמעותי יותר בטבלת המסירות. מתקפת הדגמים החדשה כוללת את ה-MG4 אל שוק המשפחתיות, מכונית הסטיישן MG5, הג'יפון הקומפקטי ZS EV שחזר אלינו בגרסה מחודשת ואת המארוול R – רכב הפנאי המשפחתי והגדול יחסית, שמצטרף לקטגוריית ה-D-SUV הפורחת ואמור להתחרות כאן בדגמים כמו טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, סקודה אנייאק, סקייוול ET5 ואחרים.


עיצוב מפתה

המארוול R הושק בעולם כבר לפני קצת יותר משנתיים ונחשב לחלוץ הדור החדש של רכבים חשמליים מתוצרת MG. העיצוב החיצוני מודרני וכולל חזית מרשימה למראה ומדובר גם ברכב פנאי בעל ממדים נדיבים עם אורך של 4.67 מטרים, רוחב של 1.92 מטר ובסיס גלגלים נדיב שמשתרע על פני 280 ס"מ. נפח תא המטען קצת מאכזב ועומד על 357 ליטר בלבד, אך לרכב תא אחסון קדמי נוסף בנפח 150 ליטר. הדגם משווק ב-2 גרסאות לבחירה (הנעה אחורית או כפולה), כאשר האבזור החיצוני נדיב כסטנדרט וכולל חישוקי "19, ידיות פתיחת דלתות נשלפות, תאורה היקפית מסוג LED, גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות ועוד.

תא נוסעים בניחוח פרמיום

כניסה לקבינה חושפת עיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים, כאשר את העין תופסת הקונסולה המרכזית הענקית בגודל "19.4 הכוללת מסך מולטימדיה אנכי בגודל "14 התורם לאווירה הטכנולוגית. יחד עם זאת, לא בטוח שבאמת צריך את כל הגודל הזה. עודף שטחי המסך גורם להשתקפויות שונות של השמש במהלך היום, ולמעט תפריטים גדולים יחסית, אין לכך יתרונות של ממש בשימוש, למעט אולי בתצוגת ה-Waze עם המפה הגדולה. השימוש במולטימדיה לרוב קל, אולם המערכת סובלת מתגובות איטיות ומסורבלות כמו למשל בהפעלת המזגן, אשר אינו כולל תריסים מתכווננים חשמלית, אלא כיוונון חשמלי לתריס שגם מייצר רעש וגם לא מאפשר קביעה מדויקת של כיוון האוויר הרצוי.

MG מארוול R

מעבר לכך, המושבים נוחים ותומכים, המרווח מצוין הן ליושבים מלפנים והן מאחור, והאבזור נדיב עם ריפוד עור מלאכותי למושבים, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, תאורת אווירה עשירה ועוד. לוח המחוונים דיגיטלי, אך החלק המרכזי שבו מיועד למערכת הניווט המקורית שאינה פועלת בישראל, מה שמשאיר לנו חור שחור גדול באמצע. כדי ליהנות מאווירת פרמיום יותר בתא הנוסעים, מומלץ גם לשדרג את צבע תא הנוסעים משחור לחום או אפור, נתון אשר יגרום לאווירה פחות כהה וקודרת ויותר יוקרתית.

בטיחות

המארוול R מגיע לארץ עם חבילת בטיחות מתקדמת ונדיבה הכוללת: התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוטומטית, 7 כריות אוויר, התרעה על יציאה לא בטוחה מהרכב ועוד, אך הדגם הסתפק בציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

MG מארוול R

על הכביש

גרסת המבחן הינה גרסת הכניסה לדגם (Luxury) המצוידת בהנעה אחורית ומנוע חשמלי בודד המפיק 180 כ"ס ומומנט מרבי של 41.8 קג"מ. לצידה משווקת גם גרסת הנעה כפולה לחובבי הביצועים (Performance), הכוללת 3 מנועים חשמליים בהספק משולב של 288 כ"ס, המציעים גם הנעה כפולה ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, בתמורה לתוספת מחיר צנועה יחסית של 13,000 שקלים בלבד. האם אתם צריכים את זה? תלוי באופי שלכם. מצד אחד, עם 7.9 שניות תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בגרסת הכניסה, אין ספק שיש לכם מכונית מספיק מהירה, עם הרבה כח שזמין לרגל ימין כדי לצאת לעקיפות זריזות בשעת הצורך, אליה נלווים התנהגות כביש שאינה ספורטיבית ומתלים שמכוילים על הצד הרך יחסית לטובת נוחות נסיעה גבוהה, לצד נהיגה שקטה וחלקה מרעידות. מצד שני, אין ספק שתמורת שדרוג זניח יחסית במחיר אתם עוברים לליגת "מלכות הרמזורים" עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות והנעה כפולה, רק שלשדרוג הביצועים יש מחיר גם בטווח הנסיעה. צמד הדגמים משווק עם אותה סוללה בקיבולת 70 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 402 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית ועד 370 ק"מ בגרסת הביצועים. במבחן שלנו, ההבטחה ל-402 ק"מ תורגמה בקיץ הלוהט הישראלי ל-340 ק"מ בנסיעה רגועה למדי, ומדובר בנתון שפחות טוב מהממוצע בקטגוריה. עבור רוב האנשים זה לא ממש קריטי משום שמרבית הנהגים בישראל לא עושים יותר מ-80 ק"מ ביום ממוצע, אך מי שאוהב לטייל למרחקים או צורך ק"מ יומי גבוה צריך לקחת את זה בחשבון, למרות שהדגם תומך גם בטעינת DC מהירה עד 93 קוט"ש המאפשרת טעינת 30-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד.

MG מארוול R

שווה את הכסף?

במחיר של 205,888 שקל לגרסת ההנעה האחורית או 218,888 שקל לגרסת ההנעה הכפולה, לפני הטבות בשווי אלפי שקלים אותן מעניק כעת היבואן, מדובר בתמחור תחרותי בשוק החשמליות, אשר נמוך מרוב המתחרות הישירות ומגובה גם באחריות מלאה ל-5 שנים או עד 150,000 ק"מ או 8 שנים או עד 150,000 ק"מ לסוללה. בסעיף היתרונות: עיצוב חיצוני ופנימי נאים, תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב, ויחידות כח המספקות ביצועים טובים. בסעיף השלילה: טווח הנסיעה נמוך יחסית למתחרות, תא המטען קומפקטי יותר והנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת. בשורה התחתונה, בהתחשב במחיר התחרותי ובכך שמרבית הלקוחות הפוטנציאליים לא ממש חייבים טווח נסיעה גדול בחיי היום יום, סביר להניח שאנחנו נפגוש אותה הרבה על הכביש.

  • מעוניינים במארוול R עם נסיעת מבחן עד הבית, קבלת הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן ונציגי החברה ישמחו לשוב אליכם בהקדם.

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד ממבחני דרכים