בקרוב מאוד היא כאן: הונדה ג'אז הייבריד החדשה

יבואנית הונדה תחל בקרוב מאוד בשיווק הג'אז החדשה ל-2020, שתשווק הפעם רק בגרסה היברידית, המציעה שילוב נאה של ביצועים וצריכת דלק, לצד תא נוסעים מרווח ומאובזר וחבילת אבזור בטיחותי מרשימה.

ששי כהן 24 ביול, 2020
הונדה ג'אז החדשה 2020

5 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של הונדה ג'אז, הסופר-מיני הקטנה-גדולה של היצרן, תחל בקרוב מאוד חברת מאיר יבואנית הונדה בישראל בשיווק הדור החדש בישראל, שחוזר לארץ הפעם רק בגרסה היברידית יעילה וחסכונית, לאחר שזו נעלמה בשנים האחרונות מהתפריט של הדור היוצא בשוק האירופאי וגם אצלנו.


הדור הרביעי של הג'אז, זוכה לעיצוב חדש לחלוטין הממשיך עם קווי העיצוב הקופסתיים המסורתיים של הדגם, המאפשרים את חלל הנוסעים הגדול, מרווח ושימושי בקטגוריית הסופר-מיני, עם שלל פתרונות אחסון מקוריים, לרבות מושבי ה-Magic Seats האחוריים היחודיים של הדגם. ביחס לדגם היוצא מדוברכ במכונית קצת יותר קצרה (3.3-ס"מ) וקצת יותר נמוכה (3.5- ס"מ), אשר כמעט אינם משפיעים על המרווח הפנימי, אך נפח תא המטען צומצם בשל אחסון המערכת ההיברידית ועומד על 295 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש או עד 1,203 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

בתוך תא הנוסעים מציעה הג'אז החדשה עיצוב חדש לחלוטין, עם הבטחה לשדרוג איכות החומרים, הגה עם שני חישורים בלבד (הטרנד חדש בענף), לוח שעונים דיגיטלי "7 ומסך מולטימדיה "9 מרכזי תומך אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, המחליף את הצורך בפריסה נרחבת של מתגים ומסייע לעיצוב הנקי של תא הנוסעים. יחד עם זאת, תפעול בקרת האקלים וכפתור הווליום של מערכת השמע נעשים ע"י מתגים רגילים ולא מגע, הנוחים יותר לשימוש.

הונדה ג'אז החדשה 2020

הדגם ישווק עם חבילת הבטיחות Honda Sensing המקורית הכוללת כסטנדרט: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, החלפת אורות אוטומטית, מצלמת רוורס ובקרת שיוט אדפטיבית, המקנים לרכב ציון בטיחות מכובד של 7. כאופציה כנראה תוצע הג'אז עם אבזור בטיחותי נוסף.

הונדה ג'אז החדשה 2020

החדשה העיקרית בדגם החדש נמצאת מתחת למכסה המנוע, שם תשווק הג'אז רק בגרסה היברידית הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים המשודכים לתיבת הילוכים חדשה עם הילוך בודד. ההספק הכולל עומד על 109 כ"ס ומומנט מרבי של 25.8 קג"מ, המציעים ביצועים טובים מבעבר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ"ש וצריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הונדה ג'אז החדשה תושק בארץ עוד בקיץ הנוכחי (כנראה בספטמבר) ועשויה להיות אחד ממנועי הצמיחה של הונדה בישראל, הסובלת מירידה  במכירות בשנה האחרונה עקב מחסור בדגמי מפתח. מחירים ומפרט ישראלי מלא יפורסמו עם ההשקה.