אופל אסטרה החדשה מבחן דרכים

האסטרה חוזרת לישראל עם מפרט אטרקטיבי ויבואן חדש הנחוש להצליח . בדרך לפסגה המבוקשת , היא צריכה להתגבר על מכשול אחד נוסף . לאחר שכמעט ונעלמה מהשוק הישראלי , חוזרת אופל ובגדול לארץ הקודש . עם יבואן חדש הנחוש להחזיר את אופל לפסגה , ליין של דגמים חדשים ומודרנים ומחירים אטרקטיבים מבעבר , יש לו…

ששי כהן 25 בפבר, 2011

האסטרה חוזרת לישראל עם מפרט אטרקטיבי ויבואן חדש הנחוש להצליח . בדרך לפסגה המבוקשת , היא צריכה להתגבר על מכשול אחד נוסף .

לאחר שכמעט ונעלמה מהשוק הישראלי , חוזרת אופל ובגדול לארץ הקודש . עם יבואן חדש הנחוש להחזיר את אופל לפסגה , ליין של דגמים חדשים ומודרנים ומחירים אטרקטיבים מבעבר , יש לו כמעט את כל הכלים להחזיר את אופל להיות שחקן מרכזי יותר בשוק המקומי . מה שחסר לו , הוא : את אמון הציבור במותג אופל אשר מזוהה ע"י חלק מהאוכלוסיה כמיושן , בעל אחזקה יקרה ואמינות לא מושלמת . עליו לשקם את תדמית אופל שנהרסה ע"י היבואן הקודם , ולשכנע את הציבור שאופל של היום , הוא מותג גרמני איכותי ואמין לא פחות מפולקסווגן ואפילו זוכה להצלחה מרשימה באירופה .
היבוא שהתחדש בחודש שעבר ע"י קבוצת שלמה שבבעלות שלמה שמלצר , כולל שלושה דגמים בשלב הראשון : קורסה לשוק הסופרמיני , אינסיגנייה לשוק המנהלים ואסטרה לשוק המשפחתיות החשוב , אותה יצאנו לבחון .

אופל אסטרה החדשה - מבחן דרכים

אופל אסטרה החדשה – מבחן דרכים

אסטרה דור 4
הדור החדש של האסטרה , הוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2009 ונחת בארץ בחודש שעבר . לאחר שנים בהן היתה האסטרה בעלת עיצוב שקוף למדי , מתהדר הדור החדש בעיצוב נאה וספורטיבי , אשר מיישר קו עם דגמי אופל החדשים ובראשן האינסיגניה , ומתאפיין בעיצוב נועז יחסית ליצרן השמרן . התוצאה על כל פנים מושכת ומפתה ומוסיפה קצת צבע לכבישים מלאי המאזדות והקורולות . בכל הנוגע לעיצוב חיצוני , האסטרה עוברת את המבחן ובגדול .
בדור הנוכחי צמחו מידות הרכב משמעותית ועם תוספת של 17 ס"מ באורך ל 4.42 מטר , רוחב של 1.81 מטר , גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים של 268 ס"מ , מציעה האסטרה החדשה תא נוסעים מרווח למדי אשר מעניק מספיק מקום ומרווח הן ליושבים מקדימה והן בספסל האחורי .

אופל אסטרה החדשה - מבחן דרכים

אופל אסטרה החדשה – מבחן דרכים

לוח השעונים וקונסולת המכשירים מוארים באדום מאוד גרמני ונראים מצוין בשעת חשיכה.
לאסטרה תא נוסעים שיודע לשלב היטב סביבת נהג מוצלחת עם אווירה ספורטיבית . הקונסולה המרכזית רווית הכפתורים , אמנם מרשימה למראה מצד אחד ונותנת תחושת עושר ואבזור רב , אולם מצד שני , מקשה על תפעול מהיר עקב ריבוי המתגים המאפשר בלבול והסחת דעת ארוכה יחסית תוך כדי נהיגה . איכות החומרים וההרכבה טובים ועושים רושם של איתנות וחוסן .
הרכב שנבחן , ברמת גימור הגבוהה ENJOY , מאובזרת כסטנדרט במערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, מזגן עם בקרת אקלים כפולת איזורים , דיבורית מקורית , בקרת שיוט , ו 4 חלונות חשמליים בעלי פתיחה וסגירה מהירים . תלונות נרשמות בסעיף ריפוד המושבים הפשוט יחסית וחוסר תמוה במראת איפור בסוכך השמש של הנהג . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

אופל אסטרה החדשה - מבחן דרכים

אופל אסטרה החדשה – מבחן דרכים

לאסטרה מנוע בנזין 1.6 ליטר מסדרת ה ECOTEC החסכונית של GM  , בעל הספק של 115 כ"ס ב 6,000 סל"ד . תיבת ההילוכים כאן היא אוטומטית מודרנית בעלת 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני  והיא פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע . אנחנו יוצאים אל הכביש וכבר במטרים הראשונים האסטרה מעבירה מסר ברור : אני גרמניה מבית טוב ואיכותי , אני חסונה ומתקשרת אבל אם אתה מעוניין בביצועים , טוב תעשה אם תפנה אל אחותי בעלת מנוע ה 1.4 ליטר טורבו וגיר ידני . ואכן כך , האסטרה למרות יחידת כח מרשימה על הנייר , מעט מאכזבת בפועל על הכביש עם ביצועים בינוניים בלבד . נתוני היצרן מדברים על 13.3 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 182 קמ"ש , אשר אינם נחותים מהממוצע לסגמנט המשפחתיות  ובוגרי פורד פוקוס אף עלולים להעריך אותה כזריזה … אולם ציפינו קצת ליותר . על עקיפות מהירות כמעט ולא ניתן לדבר .  מצד שני , ההתפשרות המסויימת בביצועים מעניקה לאסטרה תצרוכת דלק מוצהרת של 13.88 ק"מ לליטר ורמות פליטת מזהמים נמוכות המעניקים למכונית דרגת זיהום 6 מרשימה .
אחיזת הכביש עצמה גבוהה למדי , השלדה הדוקה ואפילו ההגה מתקשר יחסית ולא מנותק מהכביש. המתלים מתמודדים יפה עם תחלואי הכביש ומעניקים לאסטרה נוחות נסיעה גבוהה למדי . המרווח לנוסעים טוב מהממוצע  ותא הנוסעים שקט למדי כל עוד ולא תנסו לסחוט  ממנה ביצועים בכח.

אופל אסטרה החדשה - מבחן דרכים

אופל אסטרה החדשה – מבחן דרכים

איכות גרמנית בהישג ידך
הנציגה החדשה של אופל לשוק המשפחתיות התחרותי מהווה נוף מרענן לכבישי ארצינו. לזכותה : עיצוב חיצוני ופנימי מפתה , תא נוסעים מרווח, נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש מרשימה . בצד החובה , ניתן למנות יחידת כח מעט עצלה אשר פוגעת מעט בחבילה הכוללת וכן תדמית אשר זקוקה לשיקום . בשורה התחתונה , מספקת אופל אסטרה החדשה חבילה כוללת מאוזנת וטובה אשר מעמידה אותה ראש בראש עם הטובות שבמשפחתיות בישראל וזאת עוד לפני שנגענו במחיר האטרקטיבי שהעניק לה היבואן החדש : 121,990 ש"ח לדגם הבסיסי ו- 124,990 ש"ח לדגם המאובזר אותו בחנו כאן.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים