האסטרה חוזרת לישראל עם מפרט אטרקטיבי ויבואן חדש הנחוש להצליח . בדרך לפסגה המבוקשת , היא צריכה להתגבר על מכשול אחד נוסף .
לאחר שכמעט ונעלמה מהשוק הישראלי , חוזרת אופל ובגדול לארץ הקודש . עם יבואן חדש הנחוש להחזיר את אופל לפסגה , ליין של דגמים חדשים ומודרנים ומחירים אטרקטיבים מבעבר , יש לו כמעט את כל הכלים להחזיר את אופל להיות שחקן מרכזי יותר בשוק המקומי . מה שחסר לו , הוא : את אמון הציבור במותג אופל אשר מזוהה ע"י חלק מהאוכלוסיה כמיושן , בעל אחזקה יקרה ואמינות לא מושלמת . עליו לשקם את תדמית אופל שנהרסה ע"י היבואן הקודם , ולשכנע את הציבור שאופל של היום , הוא מותג גרמני איכותי ואמין לא פחות מפולקסווגן ואפילו זוכה להצלחה מרשימה באירופה .
היבוא שהתחדש בחודש שעבר ע"י קבוצת שלמה שבבעלות שלמה שמלצר , כולל שלושה דגמים בשלב הראשון : קורסה לשוק הסופרמיני , אינסיגנייה לשוק המנהלים ואסטרה לשוק המשפחתיות החשוב , אותה יצאנו לבחון .
אסטרה דור 4
הדור החדש של האסטרה , הוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2009 ונחת בארץ בחודש שעבר . לאחר שנים בהן היתה האסטרה בעלת עיצוב שקוף למדי , מתהדר הדור החדש בעיצוב נאה וספורטיבי , אשר מיישר קו עם דגמי אופל החדשים ובראשן האינסיגניה , ומתאפיין בעיצוב נועז יחסית ליצרן השמרן . התוצאה על כל פנים מושכת ומפתה ומוסיפה קצת צבע לכבישים מלאי המאזדות והקורולות . בכל הנוגע לעיצוב חיצוני , האסטרה עוברת את המבחן ובגדול .
בדור הנוכחי צמחו מידות הרכב משמעותית ועם תוספת של 17 ס"מ באורך ל 4.42 מטר , רוחב של 1.81 מטר , גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים של 268 ס"מ , מציעה האסטרה החדשה תא נוסעים מרווח למדי אשר מעניק מספיק מקום ומרווח הן ליושבים מקדימה והן בספסל האחורי .
לוח השעונים וקונסולת המכשירים מוארים באדום מאוד גרמני ונראים מצוין בשעת חשיכה.
לאסטרה תא נוסעים שיודע לשלב היטב סביבת נהג מוצלחת עם אווירה ספורטיבית . הקונסולה המרכזית רווית הכפתורים , אמנם מרשימה למראה מצד אחד ונותנת תחושת עושר ואבזור רב , אולם מצד שני , מקשה על תפעול מהיר עקב ריבוי המתגים המאפשר בלבול והסחת דעת ארוכה יחסית תוך כדי נהיגה . איכות החומרים וההרכבה טובים ועושים רושם של איתנות וחוסן .
הרכב שנבחן , ברמת גימור הגבוהה ENJOY , מאובזרת כסטנדרט במערכת שמע מקורית נשלטת מההגה, מזגן עם בקרת אקלים כפולת איזורים , דיבורית מקורית , בקרת שיוט , ו 4 חלונות חשמליים בעלי פתיחה וסגירה מהירים . תלונות נרשמות בסעיף ריפוד המושבים הפשוט יחסית וחוסר תמוה במראת איפור בסוכך השמש של הנהג . האבזור הבטיחותי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
לאסטרה מנוע בנזין 1.6 ליטר מסדרת ה ECOTEC החסכונית של GM , בעל הספק של 115 כ"ס ב 6,000 סל"ד . תיבת ההילוכים כאן היא אוטומטית מודרנית בעלת 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני והיא פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע . אנחנו יוצאים אל הכביש וכבר במטרים הראשונים האסטרה מעבירה מסר ברור : אני גרמניה מבית טוב ואיכותי , אני חסונה ומתקשרת אבל אם אתה מעוניין בביצועים , טוב תעשה אם תפנה אל אחותי בעלת מנוע ה 1.4 ליטר טורבו וגיר ידני . ואכן כך , האסטרה למרות יחידת כח מרשימה על הנייר , מעט מאכזבת בפועל על הכביש עם ביצועים בינוניים בלבד . נתוני היצרן מדברים על 13.3 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 182 קמ"ש , אשר אינם נחותים מהממוצע לסגמנט המשפחתיות ובוגרי פורד פוקוס אף עלולים להעריך אותה כזריזה … אולם ציפינו קצת ליותר . על עקיפות מהירות כמעט ולא ניתן לדבר . מצד שני , ההתפשרות המסויימת בביצועים מעניקה לאסטרה תצרוכת דלק מוצהרת של 13.88 ק"מ לליטר ורמות פליטת מזהמים נמוכות המעניקים למכונית דרגת זיהום 6 מרשימה .
אחיזת הכביש עצמה גבוהה למדי , השלדה הדוקה ואפילו ההגה מתקשר יחסית ולא מנותק מהכביש. המתלים מתמודדים יפה עם תחלואי הכביש ומעניקים לאסטרה נוחות נסיעה גבוהה למדי . המרווח לנוסעים טוב מהממוצע ותא הנוסעים שקט למדי כל עוד ולא תנסו לסחוט ממנה ביצועים בכח.
איכות גרמנית בהישג ידך
הנציגה החדשה של אופל לשוק המשפחתיות התחרותי מהווה נוף מרענן לכבישי ארצינו. לזכותה : עיצוב חיצוני ופנימי מפתה , תא נוסעים מרווח, נוחות נסיעה טובה והתנהגות כביש מרשימה . בצד החובה , ניתן למנות יחידת כח מעט עצלה אשר פוגעת מעט בחבילה הכוללת וכן תדמית אשר זקוקה לשיקום . בשורה התחתונה , מספקת אופל אסטרה החדשה חבילה כוללת מאוזנת וטובה אשר מעמידה אותה ראש בראש עם הטובות שבמשפחתיות בישראל וזאת עוד לפני שנגענו במחיר האטרקטיבי שהעניק לה היבואן החדש : 121,990 ש"ח לדגם הבסיסי ו- 124,990 ש"ח לדגם המאובזר אותו בחנו כאן.