אופל אסטרה טורבו – מבחן דרכים

מצוידת בתג מחיר מקוצץ , הופעה נאה ויכולת כוללת מרשימה , הפכה האסטרה טורבו לאחת המשפחתיות המשתלמות בישראל . אופל ישראל נהנתה משנה מצוינת בשנה החולפת . מעבר זיכיון היבוא לידי קבוצת שלמה , הוכיח שכאשר עסק מנוהל בידיים הנכונות , התוצאות יכולות להיות מפתיעות למדי . עם 4,078 מסירות של המותג בשנת 2011 ,…

ששי כהן 24 במרץ, 2012

מצוידת בתג מחיר מקוצץ , הופעה נאה ויכולת כוללת מרשימה , הפכה האסטרה טורבו לאחת המשפחתיות המשתלמות בישראל .
אופל ישראל נהנתה משנה מצוינת בשנה החולפת . מעבר זיכיון היבוא לידי קבוצת שלמה , הוכיח שכאשר עסק מנוהל בידיים הנכונות , התוצאות יכולות להיות מפתיעות למדי . עם 4,078 מסירות של המותג בשנת 2011 , לעומת 887 מסירות בשנה הקודמת ע"י היבואן הקודם , לא רק היבואן החדש שמח על התוצאות , אלא גם היצרן הגרמני אשר הופתע מיכולותיהם של היבואנים החדשים . בשורה התחתונה : גם אנחנו ( הצרכן ) נהנים מכך , עם הפחתת מחיר חדה בשיעור של 11,000 ש"ח , אשר הושגה כחלק מההשקה המחודשת והמאמצים של היצרן והיבואן להעמיק את חדירתה של אופל בישראל ב 2012.

אופל אסטרה טורבו

אופל אסטרה טורבו


אופל אסטרה היא משפחתית בהחלט נאה . הפרופורציות נכונות , העיצוב מלוטש והיא נראית טוב מכל זווית . חבל רק שבדגם הטורבו החדש מקוצץ המחיר , נעדרים החישוקים הקלים מהתפריט וקצת פוגעים במראה הספורטיבי . את זה ניתן אגב לפתור תמורת 2,500 ש"ח סבירים למדי לסט מקורי מהיבואן , אשר  בהחלט ישדרג את ההופעה . מעבר לכך , נהנית האסטרה ממידות גדולות יחסית עם 4.42 מטר באורך , 1.81 מטר ברוחב , 1.51 מטר במימד הגובה ובסיס גלגלים של 268 ס"מ , המעניקים תא נוסעים מרווח יחסית ,לצד תא מטען בנפח 370 ליטר הצומחים עד 1,235 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.
אופל אסטרה טורבו

אופל אסטרה טורבו

בתוך תא הנוסעים , נהנית סביבת הנהג ממראה עשיר , עם קונסולת מכשירים מרכזית עמוסה במתגים ( אך גם מעט מבלבלת ) .  איכות חומרים טובה עם שילוב של פלסטיקים רכים ונעימים למגע וגם איכות ההרכבה עושה רושם טוב . באופ אישי , מעט פחות אהבתי את שילוב הצבעים השחור , אשר במהותו אמנם ספורטיבי , אולם יוצר אווירה מעט קודרת . יחד עם זאת , זמזם מדי פעם אחד מכיסויי הפלסטיק בלוח השעונים באופן מחשיד , אך ניתן לשער שהוא תולדה של איכות התקנת המיגון ברכב .
האבזור עשיר וכולל כסטנדרט בקרת אקלים כפולת אזורים , מערכת שמע נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני , בקרת שיוט , הגה מצופה עור , משענת יד קדמית , מערכת לסיוע בזינוק בעליה , פנסי ערפל ו 6 כריות אוויר . מנגד , מתגי השליטה על הדיבורית ומחשב הדרך אמנם קיימים , אך בפועל המערכות נעדרות מהתפריט . באופל מבטיחים שהחל מהמשלוח הקרוב , יאובזרו כל הדגמים גם במחשב דרך כסטנדרט . בלם היד החשמלי אגב , שצויד עד כה כסטנדרט , מוחלף בבלם יד רגיל .
אופל אסטרה טורבו

אופל אסטרה טורבו

בתחילת השנה שעברה , עם הגעתה לארץ של האסטרה , נהגנו בדגם ה 1.6 ליטר ממנו התרשמנו לטובה , אך לא יכולנו שלא לחוש בפספוס מסויים של יחידת הכח והביצועים הלא משכנעים . כעת , בדגם ה 1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס המניב מומנט של 20,39 קג"מ המושג כבר בסל"ד נמוך החל מ- 1,850 סל"ד , מצליחה האסטרה טורבו להציע נתוני ביצועים טובים למדי ביחס לממוצע בסגמנט עם תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 10.2 שניות ( לעומת 13.3 ב 1.6 ליטר ) ומהירות מרבית מוצהרת של 200 קמ"ש .
הבדלי ההספק והמומנט מול מנוע ה 1.6 ליטר מתבטאים עוד יותר על הכביש ופחות במספרים. הזינוק מהמקום מהיר וחלק , זמינות הכוח עדיפה בכל שלב , והתיבה האוטומטית עם 6 הילוכים משתפת פעולה עם המנוע באופן משביע רצון . לא מדובר אמנם במכונית ספורטיבית, אך היא לבטח מרגישה זריזה בכל מצב.
באופל מצהירים על תצרוכת דלק ממוצעת של 14.49 ק"מ לליטר , אך ככל הנראה לא תתקרבו לנתון הנ"ל במציאות , מכיוון שמנוע הטורבו אמנם יותר חסכוני ממקבילו בעל יחידת הכח האטמוספרית , אולם החשק שהוא מעניק לנהג ללחוץ על דוושת התאוצה וליהנות קצת מהביצועים , יגרמו לכם ככל הנראה לתת קצת יותר בגז רחמנא ליצלן … אם תצליחו לנהוג באופן שליו , תצליחו אולי להתקרב לנתוני היצרן ואף לתרום לכדור הארץ עם פליטת מזהמים נמוכה יחסית , המעניקה לרכב דרגת זיהום 5 .
אופל אסטרה טורבו

אופל אסטרה טורבו

איכות גרמנית בהישג ידך ( אך מיוצרת בפולין … )
במחירה החדש של אופל אסטרה טורבו , אשר צנח בתחילת השנה ב 11,000 ש"ח ל 123,990 ש"ח בלבד , מדובר במכונית משפחתית מצויינת המעניקה תמורה גבוהה לכסף , ללא חסרונות מהותיים וכל זאת במחיר של מכונית משפחתית ממוצעת . כדי להבין עד כמה המחיר תחרותי , צריך להיזכר במחירה של הקרוז טורבו בעלת יחידת הכח הדומה , אשר מוצעת החל מ 139,900 ש"ח .

 

 

 
 

עוד ממבחני דרכים