אופל זאפירה – מבחן דרכים

אל שוק המיניוואנים 7 מקומות , הצטרפה לאחרונה גם אופל זאפירה עם מידות גדולות ומנוע צנוע נפח. האם יש למתחרות ממה לחשוש ? בהחלט כן. אופל ישראל בידי היבואן החדש ממשיכה להנפיק דגמים חדשים בקצב , ולאחרונה אף הרחיבו את היצע הדגמים עם מיניוואן קומפקטי 7 מקומות , אשר מכניס את המותג לפלח שוק המונה…

ששי כהן 22 ביונ, 2012
אופל זאפירה - מבחן דרכים

אל שוק המיניוואנים 7 מקומות , הצטרפה לאחרונה גם אופל זאפירה עם מידות גדולות ומנוע צנוע נפח. האם יש למתחרות ממה לחשוש ? בהחלט כן.

אופל ישראל בידי היבואן החדש ממשיכה להנפיק דגמים חדשים בקצב , ולאחרונה אף הרחיבו את היצע הדגמים עם מיניוואן קומפקטי 7 מקומות , אשר מכניס את המותג לפלח שוק המונה כ- 7,000 מכוניות בשנה . באופל נחושים להגביר את מכירות המותג ולהביא אותו לנתח שוק המקביל למדינות באירופה , וגם אם נראה שהמותג מעט נחלש השנה , הכיוון הוא בהחלט חיובי .
אופל זפירה טורר נחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט האחרונה בספטמבר ודי מהר עשה עליה לארץ הקודש . הדור השלישי של הזפירה , נושא עימו עיצוב מתקדם ואפילו ספורטיבי ובמידה מסוימת , וכולל מספר אלמנטים עיצוביים של האמפרה , כולל עיצוב בסגנון בומרנג לפנסי החזית , המעניק למכונית מראה ייחודי .
אופל זאפירה - מבחן דרכים

אופל זאפירה – מבחן דרכים

מרווח פנים מהטובים בסגמנט
בפיתוח הזפירה טורר החדש , הושקעה מחשבה רבה בתכנון תא נוסעים שימושי ומרווח , והזפירה אכן נהנה ממידות גדולות למדי ביחס לממוצע בסגמנט ומאפשר הסעת עד 7 נוסעים בנוחות די גבוהה . עם 4.658 מטר באורך , 1.884 מטר ברוחב , 1.685 מטר בגובה ובסיס גלגלים של 276 ס"מ , זהו אחד המיניוואנים הקומפקטים הגדולים והמרווחים ביותר בארץ ומשפחות צעירות הזקוקות לשלושה מושבי ילדים / בוסטרים , ישמחו לגלות שניתן לאכלס אותם בקלילות בשורת המושבים השניה ( יחד עם שימוש בעוגני איזופיקס ) , ועדיין מבלי לגלוש עדיין לשורת המושבים השלישית שהרבה פחות נוחה לגישה .
מערכת ה FLEX7 של אופל הכוללת סידור 7 מושבים עצמאיים הנעים על מסילות ומאפשרים כיוונון אישי של כל מושב ומושב יחד עם אפשרויות משחק של המרווח לרגליים , יוצרת שפע אפשרויות סידור מושבים על-מנת להגיע לנוחות מירבית . קו החלונות הנמוך , מאפשר גם לילדים להתבונן בנעשה בחוץ , אך נקודת תורפה ראשונה נרשמת עם חלונות אחוריים לא מושחרים , המכניסים הרבה אור שמש לתא הנוסעים , ועל הדרך מעמיסים גם על פעולת המזגן . מעבר לכך , עמוס תא הנוסעים בים של תאי אחסון שימושיים וניכר שהושקעה המון מחשבה בתכנון תא נוסעים ידידותי.
נפח תא המטען בניצול כל 7 המושבים סביר ועומד על 152 ליטר , אשר צומחים ל- 710 ליטר מכובדים עם קיפול שורת המושבים השניה לרצפה שטוחה.
אופל זאפירה - מבחן דרכים

אופל זאפירה – מבחן דרכים


תא הנוסעים של המכונית כולל סביבת נהג בעיצוב דומה למדיי לדגם המריבה ,וגם בוגרי האסטרה ירגישו בו די בבית . איכות חומרי הדיפון גבוהה והחומרים נראים איכותיים ומושקעים עם שילוב של דיפוני בד נעים בדלתות , חומרים רכים בלוח השעונים והנדסת אנוש מצוינת . הזפירה משווק בארץ ברמת גימור אחת : ' Enjoy ' הכוללת : מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה ( רכב המבחן צויד במערכת מולטימדיה ) , מחשב דרך , בקרת שיוט , תאורת פנים עשירה עם מנורות אישיות לכל המושבים , הגה בציפוי עור , מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים כולל פתחים ליושבים בשורה השניה , 6 כריות אוויר , חישוקי "17 ( לא קלים ) ועוד , והמכונית אף מתהדרת בציון מלא של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי .
אופל זאפירה - מבחן דרכים

אופל זאפירה – מבחן דרכים

מיניוואן 7 מושבים עם מנוע 1,362 סמ"ק !
אופל אמנם לא החלוצה בארץ בלהציע נפח מנוע צנוע למיניוואן והקדים אותה הטוראן של פולקסווגן שנהנה מנפח מנוע דומה , אך מצד שני , גם ממידות צנועות יותר . האם הם השתגעו ? ממש לא , וזה אפילו נוסע מצוין . יחידת הכח 1.4 ליטר טורבו המוכרת גם מהאסטרה , מפיקה 140 כ"ס ומומנט נאה של 20 קג"מ המתקבל כבר ב- 1,850 סל"ד ומאפשר ביצועים טובים ממרבית המתחרות המצוידות במנועים גדולים משמעותית ( אך גם בזבזניים  יותר ומזהמים יותר ) .
למרות הספק צנוע יחסית למיניוואנים של 140 כ"ס , בזכות הבידוד המשובח, ותיבה אוטומטית בת 6 הילוכים , מרגיש הנהג כאילו המנוע כלל אינו מתאמץ ומרשה לעצמו " לתת בגז " בכל הזדמנות תוך סחיטת ביצועים נמרצים, אשר מקדמים את הרכב באופן משביע רצון ואפילו די מהנה . כמובן שלא מדובר במכונית מסעירת ריגושים , אולם עם תאוצה ל – 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות , היא איטית רק ב- 0.1 שניה ממאזדה 6 לדוגמא .
מעבר לכך הזפירה היא מכונית מרשימה בנוחות הנסיעה . המתלים מכויילים רך יחסית ומתמודדים היטב עם כבישי ארצנו . תנוחת הנהיגה הגבוהה , יחד עם שטח החלונות הנדיב , מסייעים לביטחון הנהג ולמרחב ראייה טוב יחסית .
צריכת הדלק של הזפירה במהלך ימי המבחן עמדה על 9.43 ק"מ לליטר , שזה נתון טוב עבור מיניוואן , גם אם מעט פחות טוב מהמצופה מיחידת הכח צנועת הנפח. את האשם יש להטיל במנוע הטורבו החביב המעודד את הנהג ללחוץ על הגז ולהתעלם במידה מסוימת מנסיעה רגועה וחסכונית .  יחד עם זאת , מדובר בהחלט במכונית ידידותית לסביבה הנהנית מדרגת זיהום 6 .
אופל זאפירה - מבחן דרכים

אופל זאפירה – מבחן דרכים


אופל זפירה נכנסת לשוק המיניוואנים שנהנה כעת ממבחר מרשים וגדול שלא זכור בשנים האחרונות , עם שפע של מכוניות טובות , כל אחת בדרכה . אך האם יש למתחרות ממה לחשוש ? בהחלט כן . הזפירה מרווחת מרובם ומציעה אפשרות אמיתית להוביל 7 נוסעים בנוחות יחסית להבדיל מכמה מתחרות שלוחצות 7 נוסעים כמו בקופסת סרדינים . עוד היא מצליחה להציע שילוב טוב של נוחות נסיעה לצד ביצועים טובים וכל זאת ממנוע צנוע נפח וחסכוני יחסית בדלק . אם תוסיפו לכך את המראה האטרקטיבי , הבטיחות הגבוהה והיעדר חסרונות מהותיים , מדובר במיניוואן שככל הנראה יצליח לעמוד בתחזית היבואן למכירות של כמה מאות מכוניות בשנה הקרובה , למרות תג מחיר בסיסי גבוה יחסית של 167,990 ש"ח שיקשה עליה בשוק הליסינג מול המתחרות הזולות בכמה אלפי שקלים . לדעתי האישית , ליטוש קל של כמה אלפי שקלים במחיר כלפי מטה , יהפוך אותה לחבילה אטרקטיבית מאוד .
אופל זאפירה - מבחן דרכים

אופל זאפירה – מבחן דרכים


 

 
 
 
 

 

עוד ממבחני דרכים