איכותית אך יקרה: קיה נירו 2023 החשמלית במבחן

הדור הראשון של קיה נירו היה אחד מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר בארץ מאז שהוצג. הדור השני שמושק כעת בארץ, אמנם נחשק ומתקדם יותר, אך במחיר שצמח משמעותית יתקשה לשחזר את הפופולריות של הדור היוצא.

ששי כהן 20 בפבר, 2023
קיה נירו החדשה 2023

הדור הראשון של קיה נירו נחת בישראל בסוף 2016 וממנו נמכרו כאן יותר מ-40,000 רכבים, נתון שהפך אותו לאחד הקרוסאוברים הפופולרים ביותר בשוק בשנים האחרונות. לפני כארבעה חודשים הגיע לארץ גם הדגם הנירו פלוס, גרסה שיועדה בעיקר למוניות בחו"ל והגיעה לארץ כדי לתת מענה לביקוש הגבוה לדגמים היברידיים וחשמליים שנתקל במחסור משמעותי אצל מרבית היבואנים. יותר מ-3,000 מסירות נרשמו לדגם הזה בארץ בתקופה קצרה. בשבוע שעבר, נחת בארץ סוף סוף הדור החדש של הנירו, שאמנם מציע מכלולים משותפים רבים עם קודמו, אך בכל זאת מציע התקדמות גדולה. גם במחיר. האם הוא עדיין ימשיך לככב כאן במספרים מרשימים? יצאנו למבחן דרכים עם הגרסה החשמלית המלאה.

מבחוץ

את עיקר השינויים בדור החדש תפגשו בעיצוב החיצוני והפנימי, שמציעים קפיצת מדרגה מרשימה מול הדגם היוצא ובעיקר יישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן אותה פגשנו כבר בשלל דגמים חדשים שלו. גם המידות צמחו קלות לכל כיוון עם 4.42 מטר לאורך (6.5+ ס"מ), 1.82 מטר רוחב (1+ ס"מ), גובה של 1.54 מטר (1+ס"מ) ותוספת של 2 ס"מ לבסיס גלגלים (272 ס"מ). תא המטען מציע נפח מטען מכובד של 475 ליטר ואינו כולל גלגל רזרבי, ואת המכונית תוכלו לקבל לראשונה גם עם קורה C בשלושה צבעים לבחירה, שמספקים צביעה בסגנון דו-גווני ובמידה מסוימת טאץ' ספורטיבי יותר לרכב. בשורה התחתונה מדובר ללא ספק במכונית נאה ושימושית יותר.



תא נוסעים

גם תא הנוסעים מציע שדרוג משמעותי מול הדור היוצא, ועיצוב המזכיר לא מעט את ה-EV6 והספורטאז' הגדולים והיקרים יותר. הדגם מוצע ברמת גימור אחת בשלב הנוכחי, הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, חוגת הילוכים אלקטרונית, ממשק דיגיטלי מתקדם לתפעול בקרת האקלים והמדיה, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע "10.25 הכוללת קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס ותמיכה בעברית. המושבים נוחים, תנוחת הישיבה מעט גבוהה יותר מרכב משפחתי רגיל שדה הראיה טוב לצדדים ובכלל מדובר במכונית איכותית הנהנית מאיכות הרכבה גבוהה ושימוש נרחב יותר בחומרים איכותיים מהדור היוצא. חבל רק שהאווירה מעט קודרת עם שימוש נרחב בפלסטיק כהה. ברשימת האבזור תמצאו גם מושבים עם ריפוד בד משולב עור סינטטי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה ומושב נהג מתכוונן חשמלית. מנגד, האבזור לא מספק ביחס למחיר וכך נעדרים מהמפרט גג שמש, תאורה היקפית מסוג LED (מגיע LED חלקי), מצלמות 360 מעלות, חימום מושבים ועוד פריטים שתקבלו לרוב כסטנדרט במתחרים המגיעים מסין.

קיה נירו החדשה 2023

עם בסיס גלגלים שצמח ל-272 ס"מ, המרווח מאחור נדיב יחסית לשלושה נוסעים ואלו ייהנו גם מרצפה שטוחה המפנה הרבה מקום לרגליים, מרווח ראש נדיב, שמשות אחוריות מושחרות, פתחי מיזוג, משענת יד מרכזית ויציאות USB TYPE C לטעינת טלפונים. מפרט הבטיחות כולל את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, לרבות התראה על תנועה חוצה בצומת, התראת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית והתראה על יציאה לא בטוחה מהרכב ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

קיה נירו החדשה 2023

צילום: רונן טופלברג

מהירה ושקטה

לחיצה קלה על הדוושה ויוצאים לדרך. לנירו החשמלית אותה יחידת כח מוכרת של הדור היוצא, הכוללת מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ו-26 קג"מ והנעה קדמית. הנסיעה מתאפיינת בשקט כמעט מוחלט ויחידת כח חלקה ונעימה, והביצועים כאן זריזים מהמקובל בקטגוריה עם 7.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ואחיזת כביש גבוהה. הרכב גם מגיע בזריזות למהירויות לא חוקיות (167 קמ"ש מרביים), אבל ככל שקצב המהירות עולה, כך גם מתרוקנת הסוללה מהר יותר. מעבר לכך, לרוב מדובר גם במכונית נוחה למדי. ברצפת הרכב תפגשו סוללת 64.8 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 460 ק"מ לפי נתוני היצרן, אשר תורגמה במבחן ל-421 ק"מ במציאות, נתון בהחלט מכובד שהושג בין השאר ע"י נהיגה מרבית הזמן במצב 'ECO' החסכוני ושימוש נרחב ברגנרציה המאפשרת וויתור כמעט מוחלט על דוושת הבלמים (אם כי לא ניתן להגיע לעצירה מוחלטת).

קיה נירו החדשה 2023

שווה את הכסף? 

מחיר קיה נירו EV נקבע על 199,900 שקל וזהה לגרסת הנירו פלוס המבוססת על הדור היוצא ותמשיך להיות משווקת לצידו לפחות בשנתיים הקרובות. אם כך, איזו סיבה יש לנו לרכוש את דגם הפלוס? אז בטלקאר היבואנית טוענים שהנירו פלוס מיועדת בעיקר לציי רכב (מה שיאפשר הנחות נאות לחברות הליסינג), בעוד שהנירו החדשה מיועדת בשלב הנוכחי ללקוחות פרטיים. לזכותה של הנירו החדשה, עיצוב חיצוני ופנימי מרשימים יותר, תא נוסעים מרווח ושימושי יותר ויחידת כח יעילה המספקת ביצועים טובים לצד טווח נסיעה מרשים, המגובים גם באחריות ל-5 שנים או 100,000 ק"מ ואחריות לסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק"מ. מצד שני, האבזור מעט דליל ביחס למצופה ותג המחיר לטעמנו גבוה מדי. לצערנו, היבואנים החלו להרגיל אותנו שרכב חשמלי איכותי, אך עממי, צריך לעלות כיום סביב 200,000 שקל וזה לא מצב שאנחנו צריכים להסכים לו. בשורה התחתונה, מדובר ברכב פנאי איכותי ויעיל, אך המחיר גבוה מדי.

עוד ממבחני דרכים