איתוראן: עליה בגניבות רכב למרות הסגר

לדברי חברת איתוראן, נרשמת בימים אלו של הסגר עליה של 3% בגניבות רכב בישראל, וסגירת מפעלים באירופה, ארה"ב ומדינות המזרח תוביל בקרוב לעליה נוספת בגניבות כלי רכב, עקב מחסור בחלקי חילוף.

ששי כהן 26 במרץ, 2020
גניבות רכב

אם חשבתם שבתקופה הנוכחית של הסגר גם גנבי הרכב יושבים בבית, כדאי שתחשבו שוב. מנתונים שמפרסמת הבוקר חברת איתוראן, עולה כי בימים אלו חל גידול של כ-3% בגניבות כלי רכב (וזאת למרות הסגר, אין קיטון בגניבות כלי רכב אלא עליה קטנה) ופתיחת הסגר ביהודה ושומרון צפויה להביא לגידול של למעלה מ-20% בגניבות כלי רכב.


לדברי שחר שרצקי סמנכ"ל בחב' איתוראן: "המיתון במשק כתוצאה ממשבר הקורונה יביא לגל גניבות גדול של כלי רכב". אחת הסיבות המרכזיות לגידול בגניבות כלי רכב נובע ממחסור בחלפים בעקבות סגירת מפעלים באירופה, ארה"ב ומדינות המזרח, העלולים לגרום לריבוי גניבות על מנת לעמוד בביקוש של חלפים שילך ויגדל ככל שתקופת השבתת המפעלים והסגר בעולם יימשכו.

שרצקי מעריך שהיקף גניבות הרכב בחודשים הקרובים יהיה בשווי של למעלה מ-500 מיליון ₪, ושהחברה נערכה עקב המצב עם צוותים להתקנות מערכות מיגון כלי רכב בבית הלקוח ללא חיוב נוסף.

 שיא במעצר חוליות גנבי רכב

בשנת 2019 הובילה חברת איתוראן למעצרם של 140 חוליות גנבי רכב, שזהו מספר החוליות הגבוה ביותר שנתפסו אי פעם וסיכלה גניבה של 820 רכבים, עליה של כ-20% לעומת השנה הקודמת וחיסכון למשק הישראלי של 761 מיליון ₪.




עוד מחדשות רכב