אלטרנטיבה לקומפקטית יוקרתית? קופרה לאון החדשה במבחן (2.0 ליטר 190 כ"ס)

לצידה של הקופרה לאון VZ הספורטיבית שעולה רבע מיליון שקל, הצטרפו גרסאות כניסה חדשות במחיר החל מ-176,500 שקל, המבקשות להיות אלטרנטיבה זולה לקומפקטיות יוקרתיות כמו אאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. האם הנוסחה שהצליחה בפורמנטור תצליח גם כאן?

ששי כהן 24 באפר, 2023
קופרה לאון 2.0 ליטר 190

אם חשקתם עד כה בקופרה לאון חדשה, יכולתם לרכוש רק את גרסת ה-VZ הספורטיבית המצוידת במנוע 300 כ"ס, ביצועים מסעירים ותג מחיר התחלתי של רבע מיליון שקל. לאחרונה המצב השתנה: יבואנית קופרה ציידה את הלאון בצמד גרסאות כניסה חדשות (1.5 ליטר 150 כ"ס ו-2.0 190 כ"ס), שמציעות את אותו מראה נחשק, עם ביצועים מתונים יותר ותג מחיר נמוך משמעותית. במקביל, לאחר שלל בעיות מלאי שליוו את האחות החורגת "סיאט לאון", פסק השיווק של זו, מה שסלל את הדרך לחדירה אופטימלית יותר לאחות מבית קופרה המצוידת בתג מחיר גבוה משמעותית. האם יש לה סיכוי בשוק המקומי?

הופעה קרבית יותר

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר כמעט באותה קופרה לאון נאה ומיוחדת המוכרת מהשנתיים האחרונות, כאשר השינוי המרכזי בעיצוב החיצוני מתרכז מאחור, שם הוחלפה מערכת הפליטה הספורטיבית בארבעה יציאות אגזוזים אבל בכאילו… באופן אישי אני חושב שזה נראה מעט מצועצע והייתי מעדיף יציאת מפלט אחת כפולה שתשדר טעם קצת יותר טוב. גרסאות הכניסה החדשות מציעות עיצוב חיצוני ופנימי זהה, אך את גרסת ה-2.0 ליטרים תוכלו לשדרג בתמורה ל-9,900 שקלים בחצאיות צד, חישוקי גלגלים בעיצוב שונה ומשולב נחושת, וגימור שחור מבריק לספוילר האחורי. מעבר לכך, האבזור החיצוני נדיב וכולל כסטנדרט: גג שמש חשמלי, חישוקי "18 קלים, חיישני חניה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות וקיפול מראות חשמלי. בשורה התחתונה מדובר במכונית שעושה חשק ואף מושכת מבטים על הכביש, ובמיוחד בצבע הכחול מאט המהמם של רכב המבחן (תוספת של 14,000 שקלים).


תא נוסעים

גם עיצוב תא הנוסעים כמעט זהה לחלוטין לגרסת ה-VZ החזקה, כאשר את מקומם של מושבי הבאקט הספורטיביים תופסים מושבים קדמיים בעיצוב ספורטיבי יחסית המרופדים בד משולב עור מלאכותי, ומספקים תנוחת ישיבה נמוכה יחסית, אך נוחה ותומכת גם בנהיגה ספורטיבית. אל אלו מצטרפים הגה ספורטיבי ומרשים למראה, גימורי נחושת בתא הנוסעים ודוושות בסגנון ספורטיבי. רשימת האבזור ארוכה וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה עם מסך מגע "10.5 עם תמיכה מלאה בעברית וקישוריות לסמארטפונים לא אלחוטית, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורים (שליטה נפרדת מאחור), בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה במגוון צבעים וידית הילוכים אלקטרונית זעירה. עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ, מדובר במכונית מרווחת יחסית לארבעה מבוגרים, לצד תא מטען שימושי בנפח 380 ליטר. התלונה העיקרית שמופנית לתא הנוסעים מגיעה בסעיף המולטימדיה, הסובלת מעודף דיגיטליזציה ושינוי מהירות המזגן למשל דורשת מספר פעולות שדורשות יותר מדי תשומת לב תוך כדי נהיגה. בקיצור, חסר לנו כמה מתגים מכאנים או "טאץ'" בתפעול מהיר. האבזור הבטיחותי כולל 10 כריות אוויר וחבילת בטיחות מתקדמת רחבה (כולל בלימה אוטונומית ברוורס) ולמכונית ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי (נבחנה כסיאט לאון).

קופרה לאון 2.0 ליטר 190

על הכביש

הגרסה הנבחנת כאן היא ה-2.0 ליטר 190 כ"ס, המצוידת באותה יחידת כח מוכרת של קונצרן פולקסווגן אותה פגשנו בשלל דגמי היצרן. אני מודה שעם נתון תאוצה של 7.2 שניות ל-100 קמ"ש קצת קשה בימינו להתרגש בעידן החשמלי, וגם התאוצה מלווה לעתים בגמגום של תיבת ההילוכים והעברת הכח, אך ללא ספק מדובר במכונית מהירה למדי, שבאופן קצת פחות מקובל היום יודעת להיות מהירה לא רק בקו ישר, אלא גם בכבישים מפותלים, הודות לשלדה טובה ואחיזת כביש גבוהה, המאפשרים גם הנאה לחובבי הנהיגה. תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים פועלת בזריזות ומאפשרת גם החלפות הילוכים דרך מתגים מאחורי ההגה, ועם מומנט של 32.6 קג"מ, כח כנראה לא יחסר לכם ותחת מאמת מתלווה גם צליל ספורטיבי קליל שמחדד את האווירה. חבל רק שלמנוע לא משודכת יחידה היברידית קלה שהיתה משפרת את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. בשיוט רגוע תוכלו לצפות ל-13.5 ק"מ לליטר בממוצע, אך את המבחן סיימנו עם קרוב ל-12 ק"מ לליטר במציאות ועדיין לא בנסיעת כאסח. בסעיף הנוחות, מצוידת המכונית במתלים אדפטיביים כסטנדרט, המאפשרים בחירה בין מצב נוח לקשיח, אך ניכר ששני המצבים קשיחים יחסית ומיועדים לטובת התנהגות כביש ספורטיבית.

קופרה לאון 2.0 ליטר 190

תא מטען בנפח 380 ליטר ויש גלגל רזרבי

אלטרנטיבה לקומפקטיות יוקרתיות

בסיכומו של המבחן, סביר להניח שגרסאות הכניסה החדשות של קופרה לאון יעשו טוב למכירות. הן נראות טוב, מאובזרות היטב, מציעות ביצועים טובים (גם אם לא ספורטיביים קיצוניים), בטיחות גבוהה ותג מחיר נמוך (החל מ-176,500 שקל ל1.5 ליטר ו-193,000 שקל לדגם ה2.0 ליטר) שמאפשר לדגם פניה לקהל חדש ורחב משמעותית. למעשה, מדובר גם בדגם שיכול לנגוס בקלות נתח שוק מקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות (אאודי A3, ב.מ.וו סדרה 1), ולהשאיר בכיסכם עודף נאה, ולדעתי הלוגו של קופרה בחזית לא באמת נופל ממותגי היוקרה, ובוודאי גם לא איכות תא הנוסעים מול הדגמים הנ"ל. בשורה התחתונה: העסק הזה הוכיח את עצמו מצוין בקופרה פורמנטור, שם גרסת ה-1.5 ליטר מובילה בענק את המכירות, ולדעתי זה מה שגם יקרה בדגם הלאון. אני באופן אישי הייתי מסתפק בגרסת ה-1.5 ליטר הזולה יותר. חבל רק שהאחריות ממשיכה לעמוד על שנתיים ודורשת אלף שקלים נוספים לשנה שלישית, והמחיר הבסיסי גבוה רק ב-8,000 שקל מהפורמנטור הבסיסית, מה שעשוי אולי לפגוע באטרקטיביות הדגם כב רבאולם התצוגה של קופרה.

קופרה לאון 2.0 ליטר 190

כמעט 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן. מערכת פליטה עם 4 יציאות בכאילו

עוד ממבחני דרכים