אלפא מיטו אוטומטית מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב מפתה , ביצועים חמים ועכשיו גם גיר אוטומט , ללא ספק, מדובר במכונית שגורמת לבעליה להרגיש טוב . בתקופה האחרונה מצאתי את עצמי מבלה יותר מדי ימים בחיקן של מכוניות פנאי דנדשות . כל כך הרבה שעות בחברת מכוניות שנחשבות לסחורה חמה בשוק הישראלי , גרמו לי להתלהב פתאום מאביזרים כמו קיפול מושבים…

ששי כהן 07 בינו, 2011

מצוידת בעיצוב מפתה , ביצועים חמים ועכשיו גם גיר אוטומט , ללא ספק, מדובר במכונית שגורמת לבעליה להרגיש טוב .

בתקופה האחרונה מצאתי את עצמי מבלה יותר מדי ימים בחיקן של מכוניות פנאי דנדשות . כל כך הרבה שעות בחברת מכוניות שנחשבות לסחורה חמה בשוק הישראלי , גרמו לי להתלהב פתאום מאביזרים כמו קיפול מושבים אחוריים בלחיצת כפתור , תאי אחסון נדיבים ומקוררים בין המושבים הקדמיים ורחמנא ליצלן אפילו תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת. ביצועים כמו 12 שניות ל 100 קמ"ש נראו לי פתאום די בסדר ואפשרות לרדת בחלק מהמקרים גם לשבילים כבר סחטו ממני קריאות התפעלות . אפילו בבית הספר של בני כבר שייכו אותי למעמד הבורגנים . ואני בכלל דרוויש של מכוניות ספורטיביות . צריך לעשות לזה סוף.

אלפא מיטו אוטומטית

אלפא מיטו אוטומטית

כצעד ראשון , החלטתי לנטוש את עולם רכבי הפנאי , הכל כך משפחתיים בימינו ( שלא לומר משעממים ) ולגשת לרכב ששייך יותר לעולמי , או בשפתו של הרב עובדיה יוסף : להחזיר עטרה ליושנה , אשר יבשר את חזרתי לאורח חיים אותנטי מבחינה מוטורית . בקיצור משהו ספורטיבי . אלפא מיטו היא מכונית מהסוג שמדבר אלי, והצטרפותה של גרסה אוטומטית להיצע , מספקת סיבה מספיק טובה לפגוש אותה שוב.
אלפא מיטו איננה חדשה בארץ ומשווקת כאן כבר כמעט שנתיים , אך רק בחודשים האחרונים הצטרפה גרסה אוטומטית שכל כך חשובה בארץ להיצע . העיצוב יפהפה בדיוק כמו שביום שראיתי אותה לראשונה ונדמה שהזמן לא השפיע עליה לרעה. הגיר האוטומטי ( רובוטי כפול מצמדים ליתר דיוק  ) נועד כדי שתסכימו גם להכניס אותה כאופצית רכישה . נגמרו התירוצים.
בדיוק לפני שנה בחנתי את הדגם הידני אשר הגיע בצבע שחור ואיתו הצהרות של חזאים לגשם מקומי אשר התפתח לסערה של ממש . הפעם קיבלתי את הדגם האוטומטי שוב בצבע שחור ושוב מזג אוויר גשום . בקיצור , אם אתם רוצים חורף גשום , ספקו לי מיטו באופן קבוע . זה לא פוגע לי בכיף. להיפך , אני נהנה יותר .

אלפא מיטו אוטומטית

אלפא מיטו אוטומטית

המיטו האוטומטית מצוידת במנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו מסדרת המולטי אייר החסכונית . בעוד שאת הדגמים הידניים ניתן לקבל היום עם הספקים של 105-170 כ"ס , המיטו האוטומטית משווקת רק בגרסת ה 135 כ"ס אשר משודך לגיר רובוטי כפול מצמדים העונה לשם TCT המקביל באופן פעולתו ל DSG של קונצרן פולקסווגן .
התנעה מהירה ויוצאים לדרך. לאחר היסוס קל , מתפרץ כח הטורבו ומאיץ את הרכב באופן זריז למדי ואפילו טוב מהציפיות המוקדמות שלנו . עם 8.5 שניות ל 100 קמ"ש , איטית המיטו האוט' רק בחצי שניה מהדגם הידני בעל 155 הסוסים . המהירות המקסימלית הרשמית עומדת על 205 קמ"ש ( פחות 10 קמ"ש מהדגם הידני ) , אחיזת הכביש גבוהה מאוד ואפילו ההגה די מתקשר עם הנעשה על האספלט כאשר בבורר תוכניות הנהיגה ,  ה DNA , מכוונים על D ( דינאמיק ), אשר מקשיח את ההגה ומעצים את תגובת המנוע.  הצליל לא כמו של אלפות של פעם , אך עדיין אלפא והעסק מהנה עד שנעצרים ברמזור ואז .. הופ , נכבה המנוע . לא תקלה חלילה , אלא מערכת ה START /STOP הסטנדרטית שמסייעת לחיסכון בדלק בכל עצירה של הרכב .עם שחרור הרגל מדוושת הבלם , נשמע צליל של סטרטר המניע את המנוע וגוזל איזה חצי שניה בזינוק . ( ניתן לנתק את המערכת ע"י לחצן בלוח השעונים , אם היא מציקה לכם ). שילוב המנוע והגיר טוב ולא נרשמו בעיות בתפקודו , אם כי הוא אינו חלק בפעולתו כמו ב DSG .

אלפא מיטו אוטומטית

אלפא מיטו אוטומטית

אבזור הרכב כולל כסטנדרט את מערכת ה START/STOP , מערכת ה DNA לשינוי תוכניות הנהיגה, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים , מחשב דרך, חישוקים קלים ופנסי ערפל. דגם ה DISTINCTIVE המאובזר אותו קיבלנו , כולל בנוסף בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , שליטה על מערכת השמע מההגה חלונות אחוריים כהים, משענת יד קדמית ,גימור קרבון ללוח השעונים וידיות להעברת ההילוכים מההגה.  האבזור הבטיחותי מלא כסטנדרט וכולל 9 כריות אוויר, בקרות יציבות ואחיזה ומערכת סיוע בזינוק בעליה .
נוחות הנסיעה נוקשה והכיול הספורטיבי של המתלים יחד עם חישוקי "17 וצמיגים בחתך נמוך , גובים מחיר בשיכוך המהמורות אשר מורגשות היטב בתא הנוסעים . המושבים עצמם נוחים ותומכים הן מלפנים והן מאחור , אולם במושב האחורי יאוכלסו רק ילדים בנוחות ובמרווח מספק.
למרות הביצועים החמימים , מפתיעה המיטו ומספקת צריכת דלק פנטסטית אשר נעה במבחן סביב 11 ק"מ לליטר . בתנאי נסיעה רגילים ופחות ספורטיבים , תעניק המיטו צריכת דלק גבוהה יותר משמעותית , למרות שלא תגיעו לנתוני היצרן המצהיר על 18.1 ק"מ לליטר . פליטת  ה CO2 מרשימה גם היא עם 129 גרם לק"מ בלבד , אשר תשאיר את מצפונכם נקי למרות שאתם נוהגים ברכב  בעל אופי ספורטיבי.

אלפא מיטו אוטומטית

אלפא מיטו אוטומטית

אלפא מיטו הזכירה לנו שוב שיש חיים מחוץ לתרבות העדר המוטורית שקיימת בארצינו . עם ביצועים טובים , בטיחות מלאה , תצרוכת דלק נמוכה , הנאה מהנהיגה ומעל לכל , היופי המהפנט שגורם לך לאהוב אותה עוד לפני שהתיישבת בה , לוקחת המיטו את היתרונות של הדגם הידני ומוסיפה לו תיבת הילוכים אוטומטית , אשר אמורה להרחיב את מעגל הלקוחות של הדגם באופן משמעותי . בסעיף השלילה ניתן למנות נוחות בינונית בלבד ומחיר מעט גבוה אשר מתחיל ב 154,900 ש"ח לדגם הבסיסי ו 161,900 ש"ח לדגם המאובזר שנבחן כאן. אין מה לעשות, ייחוד וקסם עולים כסף .

אלפא מיטו אוטומטית

אלפא מיטו אוטומטית

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים