מצוידת בעיצוב מפתה , ביצועים חמים ועכשיו גם גיר אוטומט , ללא ספק, מדובר במכונית שגורמת לבעליה להרגיש טוב . בתקופה האחרונה מצאתי את עצמי מבלה יותר מדי ימים בחיקן של מכוניות פנאי דנדשות . כל כך הרבה שעות בחברת מכוניות שנחשבות לסחורה חמה בשוק הישראלי , גרמו לי להתלהב פתאום מאביזרים כמו קיפול מושבים…
ששי כהן07 בינו, 2011
מצוידת בעיצוב מפתה , ביצועים חמים ועכשיו גם גיר אוטומט , ללא ספק, מדובר במכונית שגורמת לבעליה להרגיש טוב .
בתקופה האחרונה מצאתי את עצמי מבלה יותר מדי ימים בחיקן של מכוניות פנאי דנדשות . כל כך הרבה שעות בחברת מכוניות שנחשבות לסחורה חמה בשוק הישראלי , גרמו לי להתלהב פתאום מאביזרים כמו קיפול מושבים אחוריים בלחיצת כפתור , תאי אחסון נדיבים ומקוררים בין המושבים הקדמיים ורחמנא ליצלן אפילו תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת. ביצועים כמו 12 שניות ל 100 קמ"ש נראו לי פתאום די בסדר ואפשרות לרדת בחלק מהמקרים גם לשבילים כבר סחטו ממני קריאות התפעלות . אפילו בבית הספר של בני כבר שייכו אותי למעמד הבורגנים . ואני בכלל דרוויש של מכוניות ספורטיביות . צריך לעשות לזה סוף.
אלפא מיטו אוטומטית
כצעד ראשון , החלטתי לנטוש את עולם רכבי הפנאי , הכל כך משפחתיים בימינו ( שלא לומר משעממים ) ולגשת לרכב ששייך יותר לעולמי , או בשפתו של הרב עובדיה יוסף : להחזיר עטרה ליושנה , אשר יבשר את חזרתי לאורח חיים אותנטי מבחינה מוטורית . בקיצור משהו ספורטיבי . אלפא מיטו היא מכונית מהסוג שמדבר אלי, והצטרפותה של גרסה אוטומטית להיצע , מספקת סיבה מספיק טובה לפגוש אותה שוב.
אלפא מיטו איננה חדשה בארץ ומשווקת כאן כבר כמעט שנתיים , אך רק בחודשים האחרונים הצטרפה גרסה אוטומטית שכל כך חשובה בארץ להיצע . העיצוב יפהפה בדיוק כמו שביום שראיתי אותה לראשונה ונדמה שהזמן לא השפיע עליה לרעה. הגיר האוטומטי ( רובוטי כפול מצמדים ליתר דיוק ) נועד כדי שתסכימו גם להכניס אותה כאופצית רכישה . נגמרו התירוצים.
בדיוק לפני שנה בחנתי את הדגם הידני אשר הגיע בצבע שחור ואיתו הצהרות של חזאים לגשם מקומי אשר התפתח לסערה של ממש . הפעם קיבלתי את הדגם האוטומטי שוב בצבע שחור ושוב מזג אוויר גשום . בקיצור , אם אתם רוצים חורף גשום , ספקו לי מיטו באופן קבוע . זה לא פוגע לי בכיף. להיפך , אני נהנה יותר .
אלפא מיטו אוטומטית
המיטו האוטומטית מצוידת במנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו מסדרת המולטי אייר החסכונית . בעוד שאת הדגמים הידניים ניתן לקבל היום עם הספקים של 105-170 כ"ס , המיטו האוטומטית משווקת רק בגרסת ה 135 כ"ס אשר משודך לגיר רובוטי כפול מצמדים העונה לשם TCT המקביל באופן פעולתו ל DSG של קונצרן פולקסווגן .
התנעה מהירה ויוצאים לדרך. לאחר היסוס קל , מתפרץ כח הטורבו ומאיץ את הרכב באופן זריז למדי ואפילו טוב מהציפיות המוקדמות שלנו . עם 8.5 שניות ל 100 קמ"ש , איטית המיטו האוט' רק בחצי שניה מהדגם הידני בעל 155 הסוסים . המהירות המקסימלית הרשמית עומדת על 205 קמ"ש ( פחות 10 קמ"ש מהדגם הידני ) , אחיזת הכביש גבוהה מאוד ואפילו ההגה די מתקשר עם הנעשה על האספלט כאשר בבורר תוכניות הנהיגה , ה DNA , מכוונים על D ( דינאמיק ), אשר מקשיח את ההגה ומעצים את תגובת המנוע. הצליל לא כמו של אלפות של פעם , אך עדיין אלפא והעסק מהנה עד שנעצרים ברמזור ואז .. הופ , נכבה המנוע . לא תקלה חלילה , אלא מערכת ה START /STOP הסטנדרטית שמסייעת לחיסכון בדלק בכל עצירה של הרכב .עם שחרור הרגל מדוושת הבלם , נשמע צליל של סטרטר המניע את המנוע וגוזל איזה חצי שניה בזינוק . ( ניתן לנתק את המערכת ע"י לחצן בלוח השעונים , אם היא מציקה לכם ). שילוב המנוע והגיר טוב ולא נרשמו בעיות בתפקודו , אם כי הוא אינו חלק בפעולתו כמו ב DSG .
אלפא מיטו אוטומטית
אבזור הרכב כולל כסטנדרט את מערכת ה START/STOP , מערכת ה DNA לשינוי תוכניות הנהיגה, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים , מחשב דרך, חישוקים קלים ופנסי ערפל. דגם ה DISTINCTIVE המאובזר אותו קיבלנו , כולל בנוסף בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים , שליטה על מערכת השמע מההגה חלונות אחוריים כהים, משענת יד קדמית ,גימור קרבון ללוח השעונים וידיות להעברת ההילוכים מההגה. האבזור הבטיחותי מלא כסטנדרט וכולל 9 כריות אוויר, בקרות יציבות ואחיזה ומערכת סיוע בזינוק בעליה .
נוחות הנסיעה נוקשה והכיול הספורטיבי של המתלים יחד עם חישוקי "17 וצמיגים בחתך נמוך , גובים מחיר בשיכוך המהמורות אשר מורגשות היטב בתא הנוסעים . המושבים עצמם נוחים ותומכים הן מלפנים והן מאחור , אולם במושב האחורי יאוכלסו רק ילדים בנוחות ובמרווח מספק.
למרות הביצועים החמימים , מפתיעה המיטו ומספקת צריכת דלק פנטסטית אשר נעה במבחן סביב 11 ק"מ לליטר . בתנאי נסיעה רגילים ופחות ספורטיבים , תעניק המיטו צריכת דלק גבוהה יותר משמעותית , למרות שלא תגיעו לנתוני היצרן המצהיר על 18.1 ק"מ לליטר . פליטת ה CO2 מרשימה גם היא עם 129 גרם לק"מ בלבד , אשר תשאיר את מצפונכם נקי למרות שאתם נוהגים ברכב בעל אופי ספורטיבי.
אלפא מיטו אוטומטית
אלפא מיטו הזכירה לנו שוב שיש חיים מחוץ לתרבות העדר המוטורית שקיימת בארצינו . עם ביצועים טובים , בטיחות מלאה , תצרוכת דלק נמוכה , הנאה מהנהיגה ומעל לכל , היופי המהפנט שגורם לך לאהוב אותה עוד לפני שהתיישבת בה , לוקחת המיטו את היתרונות של הדגם הידני ומוסיפה לו תיבת הילוכים אוטומטית , אשר אמורה להרחיב את מעגל הלקוחות של הדגם באופן משמעותי . בסעיף השלילה ניתן למנות נוחות בינונית בלבד ומחיר מעט גבוה אשר מתחיל ב 154,900 ש"ח לדגם הבסיסי ו 161,900 ש"ח לדגם המאובזר שנבחן כאן. אין מה לעשות, ייחוד וקסם עולים כסף .