אלפי מכוניות סיניות נוספות הגיעו לנמל אשדוד

אוניית הגלנוע AN JI 23 של חברת הספנות קוסקו הגיעה מהמזרח ועגנה היום (13.8) בנמל אשדוד. על האוניה אלפי רכבים שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק, בעיקר דגמי MG מסין.

ששי כהן 13 באוג, 2023
אניית הגלנוע AN JI 23 בנמל אשדוד, צילום

בתמונה הראשית: אניית הגלנוע AN JI 23 בנמל אשדוד, צילום פבל טולצינסקי

העומס בחניוני הענק באילת והגעתם של אלפי מכוניות חשמליות נוספות לארץ, שעתידות להשתחרר מהמכס עד סוף השנה ולהימנע מעליית המס הצפויה ב-1 בינואר הקרוב, שולחת את היבואנית לחפש אחר פתרונות יצירתיים, כאשר הבוקר עגנה לראשונה בנמל אשדוד אוניית הגלנוע  An Ji 23 כשעליה  אלפי כלי רכב מסין לאחר שחצתה את תעלת סואץ.


אוניית הגלנוע  AN JI 23 של חברת הספנות קוסקו הגיעה מהמזרח ועגנה היום (13.8) בנמל אשדוד. על האוניה אלפי רכבים שהגיעו ישירות מהמזרח הרחוק, בעיקר מסין. בנמל אשדוד מצפים בתקופה הקרובה ליותר ויותר אוניות גלנוע שיגיעו לעגון בנמל בפקידה ישירה מהמזרח. אוניית הגלנוע AN JI 23 פרקה בנמל אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV המיועדים לשוק הישראלי. 

חברת לובינסקי ממשיכה לחפש אחר דרכים יצירתיות בעולם שרשרת אספקה, לשיפור תהליכים וקיצור הזמנים ביבוא כלי רכב לישראל. לאחר פריצת דרך עם הובלת כלי רכב של MG במכולות בסוף 2022, לובינסקי משנעת כעת אלפי כלי רכב מסוג MG ZS EV, לאחר כשנה וחצי של מחסור, על גבי אונית גלנוע מסין ולראשונה, אל נמל אשדוד דרך תעלת סואץ. לדברי רותם חאיק, סמנכ"ל תפעול ושרשרת אספקה קבוצת לובינסקי: שילוב בין העלויות הגבוהות של ההובלת כלי רכב מאילת לאזור המרכז משך הפריקה והשהייה של האוניות בנמל אילת וניהול מלאי מרחוק מהווים אתגר לא קטן אשר דרש מאיתנו יצירתיות וחישוב מסלול מחדש. שיתוף פעולה בין היצרן הסיני, סאיק וחברת הספנות, קוסקו הביאו לביצוע המהלך בפעם הראשונה בישראל".

אניית הגלנוע AN JI 23 בנמל אשדוד, צילום משה בנימין

רכבי MG על אניית הגלנוע AN JI 23 בנמל אשדוד, צילום משה בנימין

לאונייה ממדים מרשימים במיוחד, אורכה 169 מטר. נבנתה בשנת 2017 ויש לה עשרה סיפונים עם קיבולת מקסימלית של 2541 כלי רכב. באוניה 21 אנשי צוות כולל רב החובל.  

לדברי שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "אנו מברכים על הגעתה של אניית הגלנוע 23 AN JI לנמל אשדוד. אנו רואים בענף יבוא כלי הרכב חשיבות עליונה. אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ומודים על האמון של לקוחותינו בנו."  

לדברי אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל: "אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת את הגעתה ישירות מהמזרח. נמשיך לתת שירות מעולה לאוניות בסגמנטים השונים." 

עוד מחדשות רכב