אנרגטית וקלילה: נחשפה סוזוקי סוויפט החדשה 2024

סוזוקי חושפת את הדור הרביעי של הסוויפט, שאמנם נראית כמו מתיחת פנים מקיפה של הדור היוצא, אך מדובר בדור חדש לחלוטין. לצד העיצוב החדש, מתעדכנת המכונית גם ביחידת כח חדשה לצד שדרוג הבטיחות.

ששי כהן 06 בדצמ, 2023
סוזוקי סוויפט החדשה 2024

בדיוק 7 שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי של סוזוקי סוויפט, חושפת סוזוקי רשמית את הדור החדש של מכונית הסופרמיני הפופולרית שלו שיגיע לשוק במהלך 2024 ואמור לחזק את יכולותיו מול שלל הדגמים החדשים של המתחרים שהגיעו בשנים האחרונות לשוק.


הדור הרביעי של הסוויפט מציג עיצוב המהווה התפתחות של העיצוב הנוכחי ופותח על פלטפורמה מחוזקת ומשודרגת של הדור היוצא, ומכאן מציע את אותם המידות החיצוניות בשעה שמרבית המתחרים צמחו ומציעים תאי נוסעים מרווחים יותר. מצד שני, עבור אלו שרוכשים רכב סופרמיני כדי ליהנות מיכולות נהיגה עירוניות מועדפות, הסוויפט שומרת על יתרונות הממדים הקומפקטים עם אורך של 3.86 מטר, רוחב של 1.74 מטר וגובה של 1.5 מטר. בסיס הגלגלים נותר זהה ונמתח על 254 ס"מ ונפח תא המטען ממשיך להיות קטן מהמקובל עם 265 ליטר או עד 589 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

סוזוקי סוויפט החדשה 2024

בתא הנוסעים מתעדכנת הסוויפט בסביבת נהג ונוסעים חדשה לחלוטין, עם הבטחה לשימוש בפלסטיק איכותי יותר, אך לוח המחוונים ממשיך להיות אנלוגי (לא שזה רע) ומסך המולטימדיה צומח ל-"9 וכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים. מפרט הבטיחות עודכן וכולל מעתה גם בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מצלמת נהג המזהה עייפות ועוד.

סוזוקי סוויפט החדשה 2024

מתחת למכסה המנוע עוברת המכונית ממנוע 4 צילינדרים למנוע 3 צילינדרים חדש בנפח 1.2 ליטר, המפיק 82 כ"ס ומומנט מרבי של 11.4 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה (ועדיין תהיה אופציה גם לגיר ידני 5 הילוכים). השילוב הנ"ל אמור להפוך את המכונית לחסכונית וידידותית יותר לסביבה, וגם התמיכה ההיברידית הקלה שמוצעת כיום בדגם משתדרגת מ-12V ל-48V יעילה יותר. מעבר לכך, מבטיח היצרן שדרוג חווית הנהיגה ונוחות הנסיעה ביחס לדגם היוצא.

סוזוקי סוויפט החדשה תגיע ככל הנראה לארץ במהלך 2024. 

עוד מחדשות רכב