ארה"ב: פולקסווגן פאסאט יורדת מפס הייצור ומוחלפת ע"י ID.4 החשמלית

תום עידן הסדאן בארה"ב: אחרי 48 שנות שיווק ו-1.8 מיליון לקוחות, ירדה גם פולקסווגן פאסאט האחרונה מפס הייצור, אשר יעבור הסבה לייצור של רכב הפנאי ID.4 החשמלי.

ששי כהן 26 בינו, 2022
פולקסווגן פאסאט ארה"ב

שוק מכוניות הסדאן בארה"ב ממשיך להצטמצם במהירות ומוחלף בקצב ע"י שלל רכבי הפנאי שסוחבים אחריהם את הלקוחות, כאשר הדגם האחרון שמצטרף לרשימת הדגמים הארוכה ששיווקם פסק הוא פולקסווגן פאסאט, שמכונית אחרונה שלו ירדה מפס הייצור במפעל פולקסווגן בארה"ב בעיר צ'טנוגה (Chattanooga), לאחר ירידה חדה בביקוש בשנים האחרונות, והכשרת המפעל להתחלת ייצור דגמי ה-ID.4 החשמליים גם בארה"ב.

הרומן של השוק האמריקאי עם פולקסווגן פאסאט החל בשנת 1974, אז הושק שם הדור הראשון ששווק בכלל תחת השם דאשר (Dasher), שהיה לפולקסווגן הראשון בארה"ב עם הנעה קדמית ומנוע מקורר מים והוצע בתחילת הדרך עם מנוע בנזין 1.5 ליטר 74 כ"ס. הדגם שווק עד שנת 1981 וממנו נמכרו שם 220,000 מכוניות. הדור השני של הפאסאט שווק בארה"ב תחת השם "קוואנטום"(Quantum) ורק בשנת 1990 הוחלט לשווק את הדגם גם באמריקה תחת השם "פאסאט". כל ששת הדורות הראשונים של הפאסאט יובאו לארה"ב מאירופה, והחל משנת 2011 החלה פולקסווגן להרכיב את הדגם במפעל החברה בצ'טנוגה (מדינת טנסי) בגרסה שהותאמה במיוחד עבור השוק האמריקאי וכללה תא נוסעים מרווח יותר ועיצוב מעט שונה, אך שווקה משם גם עבור מספר מדינות נוספות בעולם.

פולקסווגן פאסאט ארה"ב

עובדי המפעל נפרדים מפס הייצור של הפאסאט

עם ירידת הרכב האחרון (בצבע אפור פלאטינום) מפס הייצור במפעל האמריקאי, סיפר מנכ"ל פולקסווגן בארה"ב סקוט קאוג שהפאסאט ייצרה הרבה זיכרונות עבור כמעט 2 מיליון לקוחות בארה"ב לאורך השנים, לצד אלפי עובדים שעבדו במפעל בעשור האחרון. בסה"כ יוצרו בארה"ב קרוב ל-800,000 עותקים של הפאסאט, ושווקו ע"י 600 דילרים עצמאיים שפעילים בארה"ב. יחד עם זאת, המפעל לא סוגר את שעריו ולצידם של דגמי האטלס והאטלס קרוס שמיוצרים במפעל וזוכים לתנופה בשוק האמריקאי, יעברו בחודשים הקרובים מספר פסי ייצור במפעל הסבה לקראת העתיד החשמלי, ובהמשך השנה יחל שם ייצור רכב הפנאי החשמלי פולקסווגן ID.4 עבור השוק האמריקאי בהשקעה של 800 מיליון דולר.

 

עוד מחדשות רכב