בדרך לארץ: טויוטה קורולה החדשה

טויוטה קורולה המחודשת ל-2023 הושקה השבוע באירופה ולצד עיצוב רענן, מציעה טכנולוגיה היברידית מהדור החמישי, חווית משתמש דיגיטלית משודרגת, שדרוג הבטיחות ואפילו הביצועים. מתי בארץ?

ששי כהן 17 בפבר, 2023
טויוטה קורולה החדשה 2023

בדיוק 4 שנים לאחר שהושק בארץ הדור ה-12 של טויוטה קורולה, המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, הושק השבוע באירופה הדגם המחודש ל-2023, לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה, האמורה לחזק את מכירותיו עד שיגיע הדור הבא של המכונית. יחד עם זאת, הקורולה סובלת כיום בעולם מירידה במכירות בשל מעבר לקוחות רבים שלה לסגמנט הג'יפונים (חלקם כמובן לקורולה קרוס), אך עדיין מדובר במכונית הסדאן המבוקשת ביותר בעולם. לישראל תגיע המכונית המחודשת רק בגרסת הסדאן, כאשר הסטיישן הפופולרית בציי רכב לא תגיע עוד, וגרסת ההאצ'בק היפה כבר מזמן לא מגיעה לארץ.


במסגרת מתיחת הפנים, מסתפקת טויוטה בליטוש קל למראה החיצוני הכולל יחידות תאורה ראשיות ואחוריות מעודכנות, אופציה לפנסי חזית מתקדמים מסוג מטריקס LED, עדכונים קוסמטים לסבכה הקדמית, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ו-3 צבעים חדשים שיוצעו לראשונה ברכב. בתא הנוסעים תפגשו לראשונה לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "10.5 ברזולוציה חדה יותר, קישוריות משופרת לסמארטפונים, שלל פקודות קוליות משופרות (כמו למשל לבקש לפתוח או לסגור את החלונות) ועדכוני OTA חלקיים מהאוויר (טיפול בתקלות קלות ועדכוני תוכנה מרחוק וללא הצורך להגיע למוסך). לראשונה תוצע גם אפליקציה חכמה לטלפון המאפשרת פתיחת הרכב או נעילתו דרך הטלפון, הפעלה מרחוק של מערכת המיזוג לפני שמגיעים לרכב, איתור מיקום הרכב ועוד. נותר לקוות שאלו יגיעו גם בגרסה הישראלית.

טויוטה קורולה החדשה 2023

החידוש המשמעותי יותר ברכב נמצא מתחת למכסה המנוע, עם מעבר למערכת היברידית חדשה מדור 5 של היצרן, הכוללת מערכת קומפקטית וקלה יותר (עד 18 ק"ג הפחתת משקל), המסייעת לשדרוג הביצועים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים. גרסת ה-1.8 ליטר הרלוונטית לארץ משתדרגת מ-122 כ"ס ל-140 כ"ס, מקצרת את זמן התאוצה ל-100 קמ"ש ב-1.7 שניות ל-9.2 שניות, ומבטיחה תאוצה חלקה וזריזה יותר, הפחתת רעשי התיבה האוטומטית הרציפה ואפילו מעט הנאה מנהיגה. למרות השדרוג המשמעותי בביצועים, צריכת הדלק אפילו השתפרה קלות ל-22.7 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת ה-CO2 נותרה נמוכה למדי ועומדת על 102 גרם לק"מ לפי נתוני היצרן.

את רשימת החידושים משלימה חבילת הבטיחות החדשה של היצרן "T-Mate" הכוללת גם התראת שטח מת במראות משופרת הכוללת המונעת יציאה לא בטוחה מהרכב, תמיכה בהימנעות מהתנגשות בעת ביצוע פנייה בצומת, הימנעות מהתנגשות צידית, הפחתת מהירות בסיבוב בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ועוד. 

טויוטה קורולה החדשה 2023

מחברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, נמסר שהדגם יגיע לארץ כבר באפריל הקרוב. כאן יחכה לו שוק רכב שהשתנה משמעותית מלפני 4 שנים, כאשר הביקוש למכוניות משפחתיות צנח משמעותית מאז (נתח שוק כיום של 12% בלבד משוק הרכב החדש וירידה של 6% רק בשנה החולפת). אז סביר להניח שהיא לא תשחזר את נתון המכירות של 6,000 הזמנות במכירה המוקדמת שהציעה המכונית עם השקתה בארץ בפברואר 2019, אך עדיין מדובר בקורולה והיא בהחלט יכולה להפתיע עם נתון לא רחוק משם.

עוד מחדשות רכב