בדרך לישראל? סוזוקי ג'ימני 5 דלתות יוצא למדינות נוספות

סוזוקי מודיעה על התחלת הייצוא של הג'ימני 5 דלתות החדש מעבר לגבולות הודו, כאשר ברשימת האזורים בהם ישווק נכלל גם המזרח התיכון. ומה הסיכוי שיגיע לישראל?

ששי כהן 16 באוק, 2023
סוזוקי ג'ימני 5 דלתות

10 חודשים לאחר שהוצג סוזוקי ג'ימני בגרסת 5 דלתות עבור השוק ההודי, שם הוא מיוצר ע"י חטיבת מארוטי המייצרת שלל דגמים של סוזוקי בעיקר עבור השוק המקומי, מודיעה החברה על פתיחת השיווק של גרסת ה-5 דלתות השימושית יותר גם עבור שווקים נוספים לרבות עבור חלק ממדינות המזרח התיכון.


הג'ימני 5 דלתות נחשף בינואר האחרון בתערוכת הרכב של דלהי, בה נודע שהוא ייוצר עבור השוק ההודי בלבד בשלב הראשון. כעת מודיעה מארוטי על התחלת שיווקו של הדגם גם לכמה מדינות בדרום אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון. רגע לפני שאתם קופצים משמחה, חשוב להבין שבעת הנוכחית סיכויי ההגעה שלו לארץ נותרו אפסיים משום שהוא אינו עונה לדרישות זיהום האוויר והבטיחות של האיחוד האירופאי, או האמריקאי, מה שמונע ממנו להגיע לארץ.

לג'ימני 5 דלתות אורך של 3.98 מטר (33+ ס"מ לעומת הגרסה הקצרה), רוחב של 1.64 מטר, גובה של 1.72 מטר ובסיס גלגלים של 259 ס"מ (3.4+ ס"מ), מה שמותיר אותו עדיין רכב פנאי קומפקטי, אך עם יותר שימושיות ואופציה ראויה יותר להוביל 4 מבוגרים שנהנים אפילו מסידור של מושבים אמיתיים יותר ולא בסיסיים כמו בגרסה הקצרה. גם נפח תא המטען שלו לא ממש מרשים עם 208 ליטר, אך ביחס ל-85 ליטר בלבד של הדגם הקצר מדובר בשדרוג של ממש. מעבר לכך מדובר באותה יחידת הנעה הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר המפיק 102 כ"ס ומומנט מרבי של 13.2 קג"מ, המוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים.

כיום מייצא מפעל מארוטי בהודו מכוניות לכ-100 מדינות ברחבי העולם שלל דגמים שהוא מייצר עבור סוזוקי לרבות הג'ימני 5 דלתות, בלנו, סוויפט, אספרסו, דיזייר ועוד.

עוד מחדשות רכב