בפעם ה-12 ב-16 שנים האחרונות: לקסוס הכי אמינה

סקר מכון J.D.Power האמריקאי ל-2024 הבוחן את אמינות הרכבים ב-3 השנים הראשונות לחייהם, מדווח שוב על מותג לקסוס כמותג הרכב האמין ביותר. מיד אחריו טויוטה, ביואיק, שברולט ומיני. מערכות המולטימדיה והבטיחות המתקדמות ממשיכות להוביל בהיקף התקלות, וגם יותר תלונות נרשמות בקרב המכוניות החשמליות.

ששי כהן 18 בפבר, 2024
לקסוס RX 2024

כמדי שנה, גם השנה מפרסם מכון המחקר האמריקאי J.D.Power את סקר איכות ואמינות דגמי הרכב שנמכרו בארה"ב ב-3 שנים האחרונות, אשר נערך בקרב 30,000 בעלי מכוניות חדשות שנרכשו בשנת 2021 והחזיקו את רכבם 3 שנים. עם פרסום תוצאות הסקר החדש, ממשיכים מותגי טויוטה היפניים לככב בראש המותגים האמינים הן בשוק העממי והן בשוק היוקרה, כאשר לפחות בשוק האמריקאי, תופסים את שלושת המקומות הבאים בסקר החדש בדירוג הכולל גם ביואיק, שברולט ומיני. 


בפעם ה-12 ב-16 השנים האחרונות רושם מותג לקסוס את המקום הראשון בדירוג הכולל של כל המותגים (וכמובן גם בדירוג מותגי היוקרה) עם ממוצע של 135 תקלות לכל 100 מכוניות שעלו לכביש ב-3 השנים הראשונות לחייהם. את המקום השני תופסת השנה טויוטה עם ממוצע של 147 תקלות לכל 100 מכוניות, ומיד אחריהם ביואיק עם 149 תקלות שברולט ומיני עם 174 תקלות כל אחת.

חשוב לזכור שלא כל תקלה היא משמעותית או משביתה את הרכב, וברשימת התקלות נכללים גם טלפונים לאגפי השירות הכוללים לעתים תקלות הנפתרות ביעוץ טלפוני, כמו הגדרות של מולטימדיה, חיבור לסמארטפונים ועוד. בראש רשימת התקלות הפופולריות ביותר נמצאים גם השנה מערכות המולטימדיה המתקדמות שבעיקר מאבדות קשר עם הטלפונים הסלולריים בקישוריות האנדרואיד אוטו והאפל קארפליי. מיד אחריהן, מערכות הבטיחות המתקדמות שסובלות מעודף צפצופים והתרעות במהלך הנהיגה שמשגעות את הנהגים. "חשבנו שאנשים יתרגלו לצפצופים אחרי 3 שנות בעלות, אבל הם לא" מספרים במכון המחקר. בין השאר, נבדקים בסקר נושאים הנוגעים למרכב החיצוני של הרכב, חווית הנהיגה, פיצ'רים, שליטה ותצוגה, סיוע בנהיגה, מושבים, בקרת אקלים, פנים הרכב ועוד. עוד בוחן הסקר באילו דגמים קיימים מעט בעיות, כיצד בעיות שחווים בעלי רכבים משפיעות על ציפיותיהם הראשוניות ועל הסיפוק שלהם מהרכב, 

רכבים חשמליים ופלאג-אין הייבריד סובלים ממוצע תקלות גבוה מרכבים מונעים בדלק, כאשר התלונה העיקרית מהלקוחות נובעת מהחלפות צמיגים בקצב מהיר יותר בשל המומנט הגבוה והביצועים הספורטיביים יותר אשר גורמים לבלאי מואץ בצמיגים שהחלפתם יקרה מהממוצע.

הממוצע אגב של תקלות לכל 100 מכוניות עומד השנה על 190, כאשר אץ המקומות האחרונים והלא מחמיאים תופסים השנה לנד רובר (268 תקלות), אאודי (275) וקרייזלר (310).

לדברי מנכ"ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: "אנחנו גאים בזכייה הנוספת, זו השנה השנייה ברציפות ובפעם ה-12 ב-16 השנים האחרונות, במקום הראשון בסקר המוביל והנחשב בעולם הרכב. לקסוס מובילה את תחום האיכות והאמינות בעולם הרכב בשני העשורים האחרונים, דבר המעניק לה מקום של כבוד לא רק בין מותגי היוקרה, אלה בכל עולם הרכב. מיום היווסדה תפיסת העולם של לקסוס הייתה 'השאיפה המתמדת לשלמות', וכמו שמקובל בחברה היפנית, יעד הוא לא משהו שרק שואפים אליו אלא גם משיגים אותו".

מעוניינים בנסיעת מבחן באחד מדגמי לקסוס + הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן ונציגי החברה ישמחו לשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד מחדשות רכב