ג'ילי גיאומטרי C החדשה במבחן: האם תחזור להוביל את שוק החשמליות?

החשמלית הנמכרת ביותר בישראל אשתקד ואחת מחמשת המכוניות הנמכרות ביותר בכלל מתחילת השנה, עברה מתיחת פנים הכוללת שדרוג ההופעה והבטיחות והגדלת טווח הנסיעה עד 485 ק"מ. האם נסללה הדרך שלה בחזרה לצמרת?

ששי כהן 11 ביול, 2023
ג'ילי גיאומטרי C החדשה

שוק הרכב הישראלי משתנה במהירות. אם רק לפני שנה וחצי סיכמנו את נתוני המכירות של שנת 2021, שכללו סימנים ראשונים של רכישת מכוניות חשמליות בהיקף משמעותי וכניסתם של מותגי רכב חדשים מסין, בשבוע החולף נסקרו ביצועי שוק הרכב בישראל במחצית הראשונה של 2023, שמצביעים על שינוי דרמטי בשוק, כאשר בחמשת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל, שתיים חשמליות ו-3 דגמים המגיעים אלינו מסין. אחת הכוכבות כאן, היא ג׳ילי גיאומטרי C שהיתה אשתקד החשמלית הנמכרת ביותר בישראל עם 6,816 מסירות, אך השנה איבדה את התואר ל-BYD אטו 3, למרות זינוק של 110% במסירות מתחילת השנה ו-4,492 מכוניות שעלו לכביש מתחילת השנה. האם הגרסה המחודשת שלה שנחתה כעת בארץ, עשויה לחזק את יכולותיה מול התחרות העולה?.


אז מה נשתנה?

את עיקר השינויים בעיצוב החיצוני אנחנו פוגשים בחזית הרכב החדשה הכוללת גריל ופגוש בעיצוב שונה, עם פס שחור הנמתח לרוחב הגריל ושובר את המראה הפלסטיקי והאטום משהו של הדגם היוצא. גם הלוגו בחזית זוכה לתאורה אחורית וממוקם במרכזו של פס נורות LED שנמתח לרוחב הגריל. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים קלים "18 בעיצוב חדש ומאחור נרשמים עדכונים קוסמטיים קלילים. המידות נותרו זהות ומקובלות לסגמנט הג׳יפונים המשפחתיים (C-SUV), אך לראשונה מציע היבואן אפשרות להגדלת תא המטען מ-340 ליטר לכיוון ה-400 ליטר, בעזרת החלפת רצפת תא המטען הכפולה לאחת שונה (בעלות של 1,190 שקל), המאפשרת הגדלה משמעותית של הנפח ואכלוס 3 מזוודות אפילו בשעת הצורך, ועדיין ללא וויתור על הגלגל הרזרבי.

תא נוסעים חדש

שינוי משמעותי יותר תפגשו בתא הנוסעים שעוצב כמעט לחלוטין מחדש, עם הופעה הנותנת דגש גבוה יותר לשימושיות על-חשבון המראה החללי משהו של הדגם היוצא. בין השינויים תמצאו גלגל הגה בעיצוב חדש, ידית הילוכים שעברה למיקום חדש מאחורי ההגה, תפעול בקרת האקלים שמופעל מעתה ישירות ממסך המולטימדיה, קונסולת מכשירים מרכזית חדשה ושגרתית יותר (לא צפה) הכוללת שקעי USB גלויים יותר, תא אחסון נדיב ומחזיקי כוסות, וויתור על כפתור ההתנעה (הדלקת הרכב בלחיצה על הבלם), מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "12.3 (עדיין ללא קישוריות לסמארטפונים, אך עם אפליקציית WAZE מובנית) ולוח מחוונים דיגיטלי קטנטן ומחודש (שניהם דוברי עברית לראשונה). אל אלו מצטרפים שלל עדכונים קוסמטיים (כמו למשל ידיות פתיחת דלתות פנימיות בעיצוב מתקדם), ריפודי מושבים ודיפונים בעיצוב וצבעים חדשים, אפליקציית ניהול טלפונית ותחושה כללית נעימה ויוקרתית יותר, ונוספה אפשרות לשינוי עוצמת השמע גם דרך המסך, אך עדיין היינו מעדיפים כפתור מכאני מרכזי.

ג׳ילי גיאומטרי C החדשה 2023

עם בסיס גלגלים של 270 ס״מ המרווח לנוסעים טוב, אך הרצפה האחורית אינה שטוחה בשל פלטפורמה שעברה הסבה מבנזין לחשמלי. האבזור עשיר כסטדנרט וכולל מושבי עור מלאכותי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית (למעט בגרסת הכניסה), בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, ידיות פתיחת דלתות חיצוניות נשלפות ומוארות, משטח טעינה אלחוטי לנייד, גג זכוכית פנורמי ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה גם חימום ואוורור למושבים, תצוגה עלית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, מרכת שמע איכותית של BOSE ועוד.

ג׳ילי גיאומטרי C החדשה 2023

על הכביש

הגיאומטרי C היא חשמלית איכותית שמציעה נסיעה שקטה במיוחד, חלקה ונטולת ויברציות ועם נוחות נסיעה גבוהה המתאפשרת בין השאר בזכות המתלים הרכים יחסית שמטפלים היטב באספלט הישראלי גם כאשר הוא אינו סלול היטב. הביצועים נמרצים: מנוע ה-204 כ״ס שלה מספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-7 שניות בלבד, ובכל רגע תגלו שיש לכם מספיק כח לצאת לעקיפות זריזות ובטוחות. יחד עם זאת, אופי ספורטיבי אין לה באמת, ההגה קל מדי וסובל מחוסר תקשורת עם הכביש ואחיזת הכביש שלה לא מצטיינת בתנאים מאומצים בשל המתלים הרכים. בכל מקרה, לקוחות שלא יחפשו ריגושים ספורטיביים לא ישימו לב לכך. את אחד היתרונות הגדולים של המכונית, מספקת הגיאומטרי בסעיף הטווח, עם סוללת 70 קוט״ש (בדגם הנבחן) המבטיחה עד 485 ק״מ בין טעינות, נתון הגבוה ב-25 ק״מ מהדגם היוצא, בשל מערכת ניהול חדשה לסוללה ושדרוג משמעותי של יכולות הרגנרציה, למרות שאי אפשר עדיין לנסוע ״על דוושה אחת״. במציאות אגב, הגענו לסדר גודל של כמעט 450 ק״מ, נתון מרשים ביותר. מי שיבחר בגרסת הטווח הקצר, מובטח לו נתון של עד 359 ק״מ לפי נתוני היצרן. אל אלו מצטרפת גם חבילת בטיחות משודרגת, שכוללת מעתה גם התרעה על תנועה חוצה ופגיעה מאחור, התרעת על פתיחת דלת שהדרך אינה פנויה, ואפשרות ניתוק כרית אוויר של הנוסע, אך המכונית טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי.

ג'ילי גיאומטרי C החדשה

אפשרות לתא מטען גדול יותר בתוספת 1,190 שקל ועדיין ללא וויתור על הגלגל הרזרבי.

בצמרת הקבוצה

ג׳ילי גיאומטרי C ממשיך להיות ג׳יפון חשמלי מוצלח ומומלץ והגרסה המחודשת שלו מוסיפה עיצוב חיצוני מעודכן, תא נוסעים שימושי יותר, ושדרוג של מערכות הבטיחות לצד הגדלה נוספת של הטווח שממילא מוביל את הקטגוריה. מנגד, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, מה שמותיר את נושא הבטיחות עדיין בערפל קל (בסין הוא זכה ב-5 כוכבים) ולקוחות מעידים על טיפול ראשון יקר במוסכי החברה (סביב ה-1,100 שקל) הנובע מהצורך להחליף שמן גיר. לדברי היבואן, הטיפולים לאחר מכן זולים יותר ובסה״כ עומדים על כ-723 שקל בממוצע לשנה ב-3 השנים הראשונות של הרכב. בשורה התחתונה: שוק החשמליות בתאוצה, התחרות גדלה ולצד BYD המתחרה העיקרית, גם MG רוצה לחזור לצמרת. לג'ילי יהיה קשה לדעתנו לחזור לבכורה, אך תמשיך לככב כאן בצמרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל.

עוד ממבחני דרכים