גם ב-7 מושבים: פולקסווגן קאדי החדש במבחן

פולקסווגן קאדי מתחדש בדור 5 המבטיח את נוחות הנסיעה והבטיחות הטובים בקטגוריה, שלל פינוקים ברכב בסגנון מכונית פרטית ואופציה ל-7 מושבים בתוספת של 2,000 שקלים בלבד. חבל רק שהמחיר החדש של הקאדי מזכיר יותר קדילאק…

ששי כהן 27 בפבר, 2022
פולקסווגן קאדי החדש 2022

קרוב ל-6 שנים לאחר שהושק כאן פולקסווגן קאדי מהדור הרביעי, נחת בארץ הדור החדש של הטנדרון-מסחרית של פולקסווגן, שמצטרף לקטגוריה פעילה המוכרת מדי שנה אלפי רכבים בישראל, אך יחד עם זאת סובלת כיום מהיצע דגמים מצומצם עקב הפסקת שיווקם בארץ של רנו קנגו ופיאט דובלו. נכון להיום מחכים לקאדי כאן רק סיטרואן ברלינגו והאחות החורגת טויוטה CITY, ובמידה מסוימת גם דאצ'יה דוקר. מה הסיכוי של הקאדי לתפוס כאן תאוצה ולהרשים במכירות? קצת קשה לנו לראות את זה קורה עם מחיר התחלתי של 197,900 שקל, הגבוה משמעותית מהמתחרה הישירה מבית סיטרואן.

גרסת "מקסי" ארוכה בתחילת הדרך

מפגש במציאות עם הקאדי החדש, חושף עיצוב חדש לחלוטין המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של פולקסווגן. הדגם מיובא לארץ בתחילת הדרך בגרסת ה-"מקסי לייף", הכוללת מרכב ארוך עם 4.85 מטר לאורך (הכי ארוכה בקטגוריה), רוחב של 1.85 מטר וגובה של 1.8 מטר, המספק גם תנוחת ישיבה גבוהה בסגנון ג'יפון. אחת הסיבות העיקריות לשיווק הגרסה הארוכה היא האפשרות גם לגרסת 7 מושבים (בתוספת של 2,000 שקל בלבד) הפונה גם לנהגי מוניות. מעבר לכך, מייעדים בחברה את הדגם החדש לזכאי ניידות של ביטוח לאומי ובכלל לכל מיני עצמאים/ בעלי מקצוע הזקוקים לטנדרון עבודה עם משטח אחסון גדול במיוחד מאחור. הדגם משווק כסטנדרט בארץ עם צמד דלתות צד נגררות ודלת תא מטען אחת ענקית הנפתחת כלפי מעלה, אך ניתן להחליפה בצמד דלתות הנפתחות כלפי צד בתוספת תשלום קלה יחסית. מעבר לכך, אורך תא המטען בשימוש חמישה מושבים עומד על 1.45 מטר (63 ס"מ בגרסת ה-7 מושבים) ורוחב תא המטען עומד על 1.18 מטר. כושר ההעמסה של הדגם עומד על 645 ק"ג. מעבר לכך, הוא מאובזר מבחוץ גם בחישוקי גלגלים קלים "17, מראות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות מושחרות ומסילות גג, ובמידה מסוימת יכול להוות גם תחליף למיניוואן. חבל רק שהפנסים הראשיים מצוידים בנורות הלוגן ולא בתאורת LED מתקדמת.

פולקסווגן קאדי החדש 2022

מרכב עם תא מטען מרשים בגרסת המקסי וכולל אפשרות ל-7 מושבים

תא נוסעים טכנולוגי בסגנון רכב פרטי

כניסה לקבינה חושפת עיצוב חדש לחלוטין, עם מראה המאפיין יותר דגמים פרטיים ופחות טנדרוני עבודה. העיצוב נקי עם מיעוט של מתגים, ואלו הבודדים שקיימים הפכו ברובם למתגי מגע מתקדמים, כאשר את תפעול מרבית מערכות הרכב תבצעו דרך מסך המולטימדיה "8.25 האיכותי, הכולל גם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. אל אלו מצטרפים לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, ידית הילוכים אלקטרונית וזעירה, בלם יד חשמלי עם פונקציית "Auto-Hold", התנעה בכפתור (אבל לא Keyless מלא), יציאות מיקרו USB מלפנים ומאחור ובקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים. הנדסת האנוש מצוינת וכך גם איכות ההרכבה, אך כדי להזכיר לכם שמדובר עדיין בטנדרון, הפלסטיקים קשיחים ולא מצאנו משטחי פלסטיק רך למגע. לפחות דיפוני הדלתות הקדמיות מרופדים גם בד לטובת אווירה נעימה וחמימה יותר. עם בסיס גלגלים ענק של 297 ס"מ, מדובר ברכב מרווח מאוד הן לנוסעים מלפנים והן בספסל האחורי שיכול לאכלס גם 3 מבוגרים די בנוחות.

פולקסווגן קאדי החדש 2022

הטנדרון הבטיחותי בקטגוריה

הקאדי החדש רושם גם קפיצת מדרגה משמעותית בסעיף הבטיחות, עם חבילת אבזור בטיחותי שאיננה היתה מביישת רכב פרטי מודרני. בסעיף האבזור תמצאו 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת רוורס מקורית. במסחן הריסוק שערכה לו EuroNcap, הוא זכה בציון המרבי של 5 כוכבים בריסוק, המהווה כיום את התוצאה הטובה ביותר מבין הדגמים בסגמנט המשווקים בארץ.

פלטפורמת MQB

פלטפורמת ה-MQB המודרנית של קונצרן פולקסווגן המשרתת שלל דגמים לרבות של אאודי, סיאט וסקודה, הגיעה גם לקאדי החדש ועיקרה שדרוג משמעותי של איכות הנסיעה ובטיחות הרכב. על הכביש, הקאדי הוא ללא ספק רכב הרבה יותר נוח מקודמו, ואחת הסיבות לכך היא גם וויתור על קפיצי העלה מאחור והחלפתם בקפיצים ספירליים. מנוע הטורבו דיזל TDI בנפח 2.0 ליטרים מפיק 122 כ"ס ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, מספק נסיעה חלקה ושקטה יחסית, המלווה בביצועים נאים עם 10.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק של הרכב במבחן עמדה סביב ה-16 ק"מ לליטר בממוצע, אך בתנאים לא מאומצים ועם הרבה נסיעות בין עירוניות. מי שמרבית נסיעותיו מתבצע בתוך העיר, יכול לצפות לסדר גודל של 11-12 ק"מ לליטר בממוצע.

פולקסווגן קאדי החדש 2022

קאדי עם מחיר של קאדילק? 

בסיכומו של מבחן, פולקסווגן קאדי החדש הוא ללא ספק רכב הרבה יותר מרשים מקודמו. הודות לפלטפורמה החדשה, הוא נוח משמעותית, מספק איכות חיים בסגנון של רכב פרטי איכותי והרבה פחות טנדרון עבודה, וגם רמת הבטיחות כאן קפצה ליגה. בנוסף, גרסת ה-7 מושבים שלו עשויה להוות תחליף למיניוואן והודות למרכב הארוך, מדובר גם ברכב יעיל לנכים הזקוקים לאכלוס כיסא גלגלים, או לנהגי מוניות ובעלי מקצוע הזקוקים למרכב גדול, מרווח ושימושי. נקודת התורפה העיקרית של הדגם מגיעה בסעיף המחיר: החל מ-197,900 שקל, מדובר בעליה משמעותית מול הדגם היוצא וגם פער של 30,000 שקל מהמתחרה מבית סיטרואן, נתון העשוי לפגוע במכירות הדגם בארץ וחבל. כל שנותר לקוות הוא, שבהמשך תגיע גם גרסה קצרה ומוזלת יותר שתפנה לקהל רחב יותר.

עוד ממבחני דרכים