דברים טובים באים באריזות קטנות: מרצדס A180 במבחן

עם ממדים גדולים מבעבר, תא נוסעים היוקרתי בקטגוריה, טכנולוגיה מתקדמת ומערכת המולטימדיה המהפכנית MBUX, הפך הדור ה-4 של מרצדס A קלאס לסיפור הצלחה, אז לקחנו את גרסת ה-A180 המבוקשת בארץ למבחן, כדי לבדוק מה יש לה להציע בסגמנט הכל-כך תחרותי.

ששי כהן 06 בינו, 2021
מרצדס A180

הדור הנוכחי של משפחת הקומפקטיות של מרצדס, שהחל את דרכו בעולם לפני כשנתיים והשתדרג עם הזמן בשלל דגמים חדשים לקטגוריות שונות, זוכה להצלחה בעולם ומחזיק כיום כרבע ממכירות מותג היוקרה הגרמני. אחת הסיבות לצמיחה במכירות היא הדור הרביעי של ה-A קלאס, שהציג רף חדש בקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות ואף הוצע לראשונה בתולדות הדגם גם בגרסת סדאן שאפשרה את כניסתה לראשונה גם לשוק האמריקאי הידוע בחיבתו למכוניות ארוכות יותר, ואילו בסין משווקת המכונית אפילו בגרסה ייחודית בעלת בסיס גלגלים ארוך עבור הלקוחות הסינים חובבי הלימוזינות. גם בארץ נהנית ה-A קלאס מצמיחה במכירות, עם מאות לקוחות מדי שנה וכניסה של קהל חדש למותג היוקרה, אך טעמם של הלקוחות הישראלים דומה יותר במקרה הזה לאירופאים (התקדמנו משהו בשנים האחרונות 🙂 ) וגרסת ההאצ'בק היא המבוקשת ביותר כאן. אז הפעם לקחנו למבחן את גרסת ה-A180 שהפכה להיות המבוקשת ביותר במשפחת ה-A קלאס בארץ.


משפחתית קומפקטית הזהה באורכה ל-190E האגדית

גם היום, שנתיים לאחר הצגתה, ממשיכה ה-A קלאס להציע עיצוב מודרני, אלגנטי וצעיר, שאינו מצריך הצטעצעויות מיותרות כדי ליצור אפקט הגעה מרשים, ועדיין משדר את אותה יוקרה שאתם מצפים לקבל ברכישה של מכונית קומפקטית שעולה מעל 200,000 שקל. למרות שמדובר בדגם הקטן בהיצע דגמי היצרן, הדור הרביעי של ה-A קלאס, שהמשיך לצמוח בממדים, מציע מידות המציבות אותו כבר בקטגוריית המשפחתיות האצ'בק הקומפקטיות. אם הדור הראשון שלו היה סוג של מכונית סופר-מיני עם מבנה מיקרו-וואן יעיל באורך של 3.6 מטר בלבד, עם השנים והדורות שהתקדמו, צמחו משמעותית מידות הרכב ועם 4.42 מטר לאורך של הדור הנוכחי, ה-A קלאס זהה בדיוק לאורכה של מרצדס 190E האגדית מתחילת שנות ה-80, שבעבר נחשבה למכונית מנהלים…


גרסת ה-A180 'פרוגרסיב' הפופולרית בארץ שנבחנת כאן, נהנית מאבזור חיצוני מרשים הכולל תאורת LED היקפית מלאה, חישוקי גלגלים קלים "17 בעיצוב ספורטיבי ובצבע אפור ייחודי, גג זכוכית פנוראמי עם פתיחה חשמלית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים המשולבים עם מערכת לביצוע חניה אוטומטית במקביל ובניצב, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי ועוד.

עדיין עם תא הנוסעים המרשים בקטגוריה

התיישבות במושב הנהג חושפת את אותה שפת עיצוב מרהיבה שמלווה את הדור החדש של דגמי היצרן, הכוללת צמד מסכים דיגיטליים עתירי הייטק, פתחי מיזוג מרשימים בצורת טורבינות, איכות חומרים והרכבה שאינם מביישים את הסדרות היקרות יותר של היצרן והנדסת אנוש כמעט מושלמת. גם היום כשלדגם יש שלל מתחרות חדישות, ה-A קלאס לדעתנו עדיין שומרת על הבכורה בכל הקשור לעיצוב תא הנוסעים, שילוב הצבעים המוצלח ותחושת היוקרה שזועקת מכל עבר. רמת הגימור הנבחנת כללה גם ריפודי עור (מלאכותי) בצבע קרם, מושב נהג חשמלי עם 3 זכרונות, לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית ודובר עברית מלאה, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת פנים עשירה במיוחד, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה וכמובן את מערכת המולטימדיה MBUX הייחודית של היצרן, המופעלת ע"י שלל אפשרויות פיקוד (ממשטחי מגע על ההגה, TouchPad בין המושבים הקדמיים, פקודות קוליות או דרך מסך המגע שזאת הבחירה המועדפת עלי ולדעתי גם הנוחה ביותר לשימוש). בסעיף החובה, חבל שהדגם מגיע רק עם התנעה בכפתור ולא עם Keyless מלא.

מרצדס A180

עדיין עם תא הנוסעים הכי יוקרתי בקטגוריה

מרווחת ובטיחותית

עם בסיס גלגלים של 273 ס"מ, מובילה ה-A קלאס לא רק את הקטגוריה הקומפקטית היוקרתית, אלא נהנית גם מבסיס גלגלים הארוך היום ממרבית המשפחתיות בארץ, מה שמספק מרווח נדיב לארבעה מבוגרים, או זוג עם שלושה ילדים (ללא מושבי בטיחות), ויחד עם זאת היא עדיין שימושית עם תא מטען בנפח 370 ליטר המקובל לקטגוריה הזו. בסעיף הבטיחות, רושמת המכונית התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ו-6 כריות אוויר ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap.

מרצדס A180

על הכביש

ה-A קלאס משווקת כיום בארץ עם 3 מנועים לבחירה (לא כולל גרסאות הספורט) ובהספקים של 136-224 כ"ס. הגרסה הנבחנת כאן היא כאמור הפופולרית בארץ המצוידת במנוע טורבו 4 צילינדרים בנפח 1.33 ליטר, המפיק 136 כ"ס ומומנט מירבי של 20.4 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. למרות שמדובר בדגם עם ההספק הצנוע יותר מבין דגמי ה-A קלאס בארץ, על הכביש מתגלה המכונית כיעילה וזריזה למדי, התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.8 שניות, תיבת ההילוכים מציעה פעולה זריזה וחלקה ופועלת בשיתוף פעולה מוצלח עם המנוע, בכל רגע נתון עומד לרשות רגל ימין שלכם מספיק מומנט כדי לצאת לעקיפה זריזה ובטוחה, וגם בנסיעה באזור הררי, סיפקה המכונית אחיזת כביש גבוהה, הגה מתקשר יחסית ואפילו הנאה מנהיגה. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה ותא נוסעים מבודד מרעשי חוץ, אך בנהיגה ספורטיבית חודר רעש המנוע לתא הנוסעים, אך עם צליל שנעים לאוזן (לפחות לחובבי נהיגה). בסופו של מבחן נרשמה צריכת דלק ממוצעת שנעה סביב ה-13 ק"מ לליטר. לקוחות שמרבית נסיעותיהם מחוץ לעיר, יכולים לצפות לנתונים טובים עוד יותר.

מרצדס A180

תמשיך להיות להיט?

בסיכומו של מבחן, למרות התחרות העולה בקטגוריית הקומפקטיות היוקרתיות, ושלל המתחרות החדשות שנחתו בארץ בשנה וחצי האחרונות, מרצדס A קלאס היתה ונותרה משפחתית קומפקטית יוקרתית, מודרנית ואיכותית, שלרגע לא מרגישה נחיתות מול המתחרות החדשות. לזכותה עיצוב אלגנטי המשדר את היוקרה הנדרשת ועדיין מבלי לחדור למחוזות של ניקור עיניים (בדיוק כפי שמרבית הלקוחות שלה אוהבים), תא הנוסעים היוקרתי והיפה בסגמנט, בטיחות גבוהה ומנוע טורבו המציע שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. בסעיף השלילה, חסרים כמה פריטי אבזור שהיינו מצפים למצוא במכונית יוקרתית כמוה, תלונה אגב שמופנית גם למתחרות שלה. כשמגיעים לשורת המחיר, החל מ-229,900 שקל לגרסת הכניסה או 269,900 שקל לגרסה המאובזרת הנבחנת כאן, מרצדס תמיד היתה קצת יותר יקרה מהמתחרות, אבל זה בטוח לא מה שיגרום ללקוחות לוותר על הסמל הכי יוקרתי בחזית, והיא תמשיך לדעתנו לככב כאן במכירות גם בשנים הבאות.












עוד ממבחני דרכים