דור 4: נחשפה סיאט לאון 2020 החדשה

סיאט חשפה הערב את הדור הרביעי של הלאון, שפותח בהשקעה של 1.1 מיליארד יורו ויציע עיצוב ספורטיבי יותר, תא נוסעים טכנולוגי יותר ואופציה לגרסת פלאג-אין הייבריד.

ששי כהן 28 בינו, 2020
סיאט לאון החדשה 2020

לאחר אין ספור טיזרים, חשפה הערב סיאט את הלאון החדשה, דור רביעי למכונית הנמכרת ביותר שלה בעולם, המחליף את הדור היוצא שהוצג ב-2012. חשיפת הלאון החדשה בתחילת 2020, מגיעה לאחר שנת שיא במכירות סיאט בעולם, עם יותר מ-570,000 מכוניות שמכר היצרן, המהווים צמיחה של 10% במכירות. עם הדגם החדש, מקווה היצרן להמשיך את המומנטום החיובי גם בשנה הקרובה. בסה"כ מכרה הלאון בשלושת הדורות שלה לא פחות מ-2.2 מיליון עותקים ברחבי העולם, ואף נחשבת למכונית הנמכרת ביותר בספרד ב-5 שנים האחרונות.


הדור החדש של הלאון שפותח, עוצב ומיוצר בברצלונה בהשקעה של 1.1 מיליארד יורו, זוכה לעיצוב חדש וספורטיבי יותר, המהווה מצד אחד התפתחות של עיצוב הדור היוצא, אך יחד עם זאת מציג חזית חדשה ומרשימה יותר למראה, כולל יחידות תאורה מעוצבות ומלוכסנות בטכנולוגיית LED, ועיצוב חדש לחלוטין לחלקה האחורי של הרכב, הכולל צמד יחידות תאורה סקסיות למראה בטכנולוגיית LED, לוגו מעוצב של LEON ופגוש אחורי ספורטיבי הכולל צמד מפלטים מעוצבים (בגרסת ה-FR). הדגם יוצע גם בגרסת ST (סטיישן) שימושית יותר, כאשר שניהם פותחו על פלטפורמת ה- MQB EVO החדשה של הקונצרן.

סיאט לאון החדשה 2020

סיאט לאון החדשה 2020

בתוך תא הנוסעים מציעה הלאון קפיצת מדרגה של ממש, עם עיצוב חדש לחלוטין ויוקרתי יותר למראה, ושפת עיצוב שלא ראינו עדיין בסיאט. בסעיף האבזור רושמת המכונית לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה עם מסך מגע שיחל בגודל "8, עיצוב נקי עם מיעוט מתגים, הגה ספורטיבי מעוצב, וגם כאן בדומה לגולף החדשה, זונחת הלאון את מתג האורות העגול המסורתי לטובת מספר מתגים מתקדמים יותר. בנוסף, מבטיחים בסיאט קישוריות לאינטרנט משופרת והמתקדמת ביותר בין דגמי היצרן (אפל קארפליי אלחוטי, מערכת ניווט מתקדמת ועוד) וממשק פקודות קוליות משודרג שיוצע במכונית.

סיאט לאון החדשה 2020

היצע המנועים יכלול שלל מנועי בנזין ודיזל, כאשר לראשונה תצטרף גם גרסת פלאג-אין הייבריד חזקה, חסכונית וידידותית לסביבה. היצע המנועים שרלוונטי לישראל יכלול כנראה בשלב הראשון את היצע המנועים המוכר של היצרן (אך שעברו עדכונים) עם מנועי הטורבו 1.0 ליטר 110 כ"ס ודגם טורבו 1.5 ליטר שיוצע בהספקים של 130 ו- 150 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. גרסת הפלאג-אין הייבריד PHEV החדשה תצויד במנוע טורבו 1.4 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 204 כ"ס עימם תוכל לנסוע המכונית כ-60 ק"מ על חשמל בלבד לפי תקן ה-WLTP.

סיאט לאון החדשה 2020

בסעיף הבטיחות, תוצע הלאון עם חבילת בטיחות מקורית מורחבת, הכוללת גם בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התראת שמירת מרחק משודרגת עם בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, התראת שטח מת במראות, התראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ברוורס, התראה על רכב שמגיח מהצד ועוד (חלקם יוצעו כאופציה).




עוד מחדשות רכב