דור 5: ניסאן מיקרה N-Sport במבחן דרכים

ניסאן מיקרה זוכה לגרסת N-Sport מרהיבה, הכוללת חבילת עיצוב ספורטיבית ורמת גימור עשירה במיוחד, אבל מאחורי העיצוב המפתה, לא תמצאו דווקא ביצועים ספורטיביים יותר. מדוע? כי זאת האופנה החדשה בעולם הרכב.

ששי כהן 17 באוג, 2020
ניסאן מיקרה N-Sport

קרוב לשנה לאחר שנחת בארץ הדור החמישי של ניסאן מיקרה, מתרחבת משפחת הסופר-מיני של היצרן בגרסת N-Sport ספורטיבית למראה, שמציעה שדרוג משמעותי של ההופעה החיצונית והפנימית, אך ללא כיסוי בביצועים משופרים. מדוע? כי זאת האופנה החדשה בעולם הרכב. לפורד יש את ה-ST-Line, לטויוטה יש את ה-GR, לסיאט יש את ה-FR, לקיה יש את ה-GT-Line וגם מותגי יוקרה מאוהבים בתעשיית הכאילו ספורט "AMG line של מרצדס ו-S-line באאודי. אז  לניסאן לא מגיע חבילה ספורטיבית כזאת?

כבש בעור של זאב

אז מפגש במציאות עם גרסת ה- N-Sport החדשה חושף פגושים ומגיני דלתות בגימור שחור מבריק, חישוקי אלומיניום 17" מושחרים, חלונות אחוריים מושחרים, מראות צד בגימור קרבון, חיישני חניה אחוריים ואופציה לארבעה גווני מרכב: אדום להבה, אפור-כחול מטאלי, לבן או שחור מטאלי. עבור מי שלא מכיר את המיקרה החדשה שעדיין די נדירה בארץ, נוסיף גם שמדובר ברכב שצמח משמעותית במידות מול הדור הקודם שהיה די פופולרי בארץ, עם 4 מטר באורך המכונית (17+ ס"מ), 1.74 מטר רוחב (7+ ס"מ), 1.45 מטר גובה (6.9- ס"מ) ובסיס גלגלים של 253 ס"מ (7.5+ ס"מ). נפח תא המטען עומד על כ-300 ליטרים. למרות שהדור החמישי של המיקרה הושק בעולם כבר לפני קרוב ל-4 שנים (הגיע לארץ רק לפני 9 חודשים), העיצוב נראה מודרני לחלוטין והגרסה הספורטיבית החדשה נראית מצוין במציאות ועושה המון חשק.


יוקרתית

בתוך תא הנוסעים מציעה ה- N-Sport תחושה של מכונית יקרה ויוקרתית עם ריפודי עור אלקנטרה למושבים, מערכת שמע יוקרתית של BOSE, משענת יד לנהג מצופה עור, דיפוני עור לדשבורד, כניסה והנעה ללא מפתח ומצלמת רוורס, המצטרפים לאבזור המוכר של האסנטה פלוס הכולל: מולטימדיה עם מסך "7 תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיבורי USB ו-AUX, פנסי ערפל, חיישני גשם וחבילת בטיחות מקורית הכוללת התראת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל ואופניים) עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, מראה אחורית מתכהה ועוד. בסעיף המרחב, 4 נוסעים מבוגרים יסתדרו ברכב הזה מצוין וגם זוג ושלושה ילדים קטנים לא צפויים לסבול מצפיפות יתר.

ניסאן מיקרה N-Sport

ביצועים

אז אחרי שהתרשמנו מהעיצוב החיצוני המרהיב דמוי GTI, כשמניעים את המכונית ויוצאים לדרך, מדובר באותה המכונית בדיוק של גרסת האסנטה האוטומטית הבסיסית. בחזיתה של המכונית שוכן מנוע טורבו 1.0 ליטר 3 צילינדרים, המפיק 100 כ"ס ו-14.7 קג"מ, שבשילוב לתיבה אוטומטית רציפה מציע ביצועים סבירים בלבד עם תאוצה של 13 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 177 קמ"ש וצריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. בפועל התקשינו לחצות את רך ה-15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, שזה עדיין נתון מכובד. על הכביש מדובר במכונית נעימה וקלה לנהיגה, והמנוע הקומפקטי לא יתקשה לבצע את המשימות שנדרשות ממנו בחיי היום יום, לצד אחיזה כביש גבוהה ונוחות נסיעה טובה בדרך כלל. יחד עם זאת, מי שמחפש מכונית לבצע קצת רייסים מרמזור לרמזור או קצת יותר הנאה מנהיגה, כדאי שיתקדם לרכב אחר. באופן אירוני משהו, דווקא גרסת הבסיס של המיקרה הכי זולה מצוידת בתיבת הילוכים ידנית ומנוע שמפיק אפילו מומנט מעט יותר גבוה על אותו הספק (16.3 קג"מ), מספקת הרבה יותר הנאה מנהיגה וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצר ל-10.9 שניות בלבד. רק תראו לי כמה אנשים עוד מעוניינים בגיר ידני בימינו?

ניסאן מיקרה N-Sport

שווה את הכסף?

מחיר ניסאן מיקרה N-Sport גבוה בכ-10,000 שקל מגרסת האסנטה פלוס המאובזרת ונקבע על 115,000 שקל. בתמורה למחיר הנ"ל תקבלו את המיקרה עם עיצוב ספורטיבי משובח ובמידה מסוימת גם מסובב ראשים, תא נוסעים מרווח יחסית, שימושי ועמוס באבזור, ומנוע קומפקטי שמכוון יותר לחיסכון בדלק וידידותיות לסביבה מאשר לביצועים כפי שמרמז המראה החיצוני. מכוניות ספורטיביות קטנות תמיד קרצו לקהל גדול של אנשים שחיפשו את ההופעה הספורטיבית הקרבית ובפועל לא ניצלו אפילו חצי מיכולת הביצועים במציאות (משום שזה לא באמת מעניין אותם). המיקרה החדשה קולעת בול לקהל הזה ובמידה מסוימת גם חוסכת לו המון כסף מול רכישת GTI קטנה שהיתה מייקרת לו את העסקה כיום בלפחות 50,000 שקל. בשורה התחתונה, ניסאן מיקרה החדשה אמנם כבר לא זולה כמו הדור הקודם שלה, אולם מצד שני מציגה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום, הפכה לנחשקת הרבה יותר וגרסת ה- N-Sport בהחלט מכונית מעניינת, כל עוד ואתם לא מחפשים באמת אחר ביצועים ספורטיביים.




עוד ממבחני דרכים