דייט עם מלכת היופי המחשמלת: DS4 החדשה במבחן

מלכת היופי של שוק הרכב לשנת 2022 התייצבה אצלנו למבחן בגרסת הפלאג-אין הזריזה, חסכונית ומפנקת. האם היא הולכת באמת לאיים כאן על המתחרות הנחשבות מגרמניה בשוק הקומפקטיות היוקרתיות?

ששי כהן 11 בספט, 2022
DS4 החדשה 2022

תמונה ראשית: רונן טופלברג

12 שנה לאחר שהגיע לעולם הדור הראשון של DS 4, ו-4 שנים לאחר שפסק שיווק הדגם בעולם שלא ממש הצליח למצוא לעצמו מקום של כבוד בשוק הקומפקטיות היוקרתיות, חוזר DS4 בדור חדש ומתקדם, ועושה רושם שמאז ש-DS הפכה לחטיבת יוקרה עצמאית, הרכבים שיורדים מפס הייצור שלה בהחלט מתמודדים בכבוד בשוק היוקרה. הדגם החדש משתלב באולם התצוגה של DS בישראל מעל ה-DS3 קרוסבק הקטנה ומתחת ל-DS7 קרוסבק הגדולה ועתיד להיות הדגם הנמכר ביותר של היצרן בישראל בתקופה הקרובה. מה יש לו לחדש בשוק הקומפקטיות היוקרתיות? יצאנו לבדוק.

מלכת היופי של שוק הרכב 2022

ה-DS4 פותח על שלדת ה- EMP2 הפופולרית של היצרן ומציע עיצוב מתקדם ודמוי קופה, המשלב בין דגמי האצ'בק קומפקטיים לדגמי SUV בתצורת קופה ואמור לצוד לקוחות הן מקטגורית ההאצ׳בק הקומקפטית (אאודי A3, מרצדס A קלאס) והן מקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים כמו ב.מ.וו X2 לדוגמה. בתחילת השנה זכה הדגם בתואר "המכונית היפה ביותר לשנת 2022" (עד 60,000 יורו), בפסטיבל הרכב האירופאי שנערך בצרפת כמדי שנה מאז שנת 1986 ובוחן לפי יופי בלבד (חיצוני ופנימי) את המכוניות החדשות שהוצגו במהלך השנה החולפת, ומפגש במציאות עם הדגם חושף מכונית יפהפיה, ולטעמנו גם היפה בקטגוריה כיום. כחלק מהרעיון להתאים את הרכב בסגנון האישי שלכם, תוכלו לבחור אחת מ-3 חבילות עיצוב שמציע הדגם (קלאסי, ספורטיבי ודמוי שטח).


תא נוסעים 

העיצוב החיצוני המרשים זורם גם לתוך תא הנוסעים, כאשר גרסת ה-"Rivoli Cross" שהגיעה אלינו למבחן (בסגנון רכב פנאי), כללה תא נוסעים מעוצב ומזמין, שעשוי בקלות להביך חלק מהמתחרות בשוק היוקרה. איכות ההרכבה והחומרים גבוהים במיוחד לסגמנט, ובניגוד לכמה מהמתחרות, שם עם כניסה לתא הנוסעים שאלתי את עצמי "לאן נעלמה אווירת הפרימיום המובטחת"? כאן האיכות והיוקרה זועקים כמעט מכל משטח בתא הנוסעים שנדמה שעוצב לפעמים בידי אומן. היכן שמופיע עור, או עץ או קרבון, מדובר גם בחומרים אמיתיים ולא בסינטטי. ב-DS שאוהבים להתהדר בהיותם מותג צרפתי, משתדלים שתזהו אותם בשורה אחת עם בתי אופנת העילית של פאריס. "אנחנו נהיה הרמס ושאנל של עולם הרכב"…

DS4 החדשה 2022

עם 4.4 מטרים לאורך, 1.85 מטר לרוחב וגובה של 1.49 מטר, היא מציעה מידות מקובלות לקטגוריה, וגם בסיס הגלגלים שלה ממוצע עם 267 ס"מ, אך הספסל האחורי מרגיש מעט צפוף ואינו מתאים ליותר משני מבוגרים. נפח תא המטען עומד על 430 ליטר בגרסת הבנזין או 390 ליטר בגרסת הפלאג-אין שנבחנת כאן, ובסעיף השימושיות תמצאו גם שלל תאי אחסון בחלל הרכב, מחזיקי כוסות ולפחות 4 יציאות USB שספרנו לטעינת טלפונים.

אבזור

רשימת האבזור כוללת רשימה ארוכה של פריטים כבר מרמת הגימור הבסיסית, עם תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני חניה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, שמשות אחוריות מושחרות, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "19 בעיצובים שונים, לוח מחוונים דיגיטלי "7, בלם יד חשמלי ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע "10, הכוללת קישוריות לסמארטפונים ועוד. ברשימת הגימיקים תמצאו "אווטרים" שתוכלו להגדיר לכל נהג ברכב ומהווים למעשה שם אחר ל-"פרופיל נהג", מסך מגע שלישי (בדגמים המאובזרים), המעניק לכם גישה מהירה ל-6 מערכות חיוניות במולטימדיה (רחוק מלהיות שימושי ואפשר בהחלט לוותר עליו), תצוגת הד-אפ דיספליי עשירה המציגה את נתוני הנסיעה על השמשה הקדמית, ושלל פקודות קוליות שלא תמיד מזהות מבטא ישראלי. בנוסף, הדגם מגיע עם מערכת ניווט של "TomTom" שאמנם תומכת בעברית, כמו גם לוח השעונים והמולטימדיה, אך רחוקה מלהיות יעילה כמו Waze.

DS4 החדשה 2022

האווירה היוקרתית נמשכת גם במושב האחורי, אך המרווח לא מהמצטיינים. צילום: רונן טופלברג

רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה, כלל גם מושבי עור נאפה עם ריפוד מרהיב דמוי רצועה של שעון יד, חימום, איוורור ופונקציית מאסאז' למושבים הקדמיים, חימום הגה וגג חשמלי נפתח וללא ספק בסעיף האבזור, קשה לנו לחשוב על מתחרה בסגמנט שמציעה כ"כ הרבה.

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם פונקציית שמירת מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות הנהג, זיהוי תמרורים בלוח המחוונים ועוד, כאשר רכב המבחן כלל גם פנסי מטריקס LED מתקדמים בחזית ומערכת לראיית לילה הכוללת זיהוי הולכי רגל ובעלי חיים גדולים בחשיכה. מעבר לכך, למכונית ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap לדגם המאובזר בחבילת הבטיחות המתקדמת והרחבה.

DS4 החדשה 2022

DS4 החדשה 2022

טעימה מהעולם החשמלי

ה-DS4 משווקת בארץ בצמד דגמים לבחירה: 1.6 ליטר טורבו בנזין 225 כ"ס וגרסת הפלאג-אין הייבריד "E-Tence" המצוידת במנוע טורבו 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ ואותה לקחנו למבחן. על הכביש מדובר במכונית זריזה ויעילה ואפילו די מהנה לנהיגה, התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 7.7 שניות והמהירות המרבית על 233 קמ"ש, אך יחד עם זאת, לא מדובר במכונית ספורטיבית באופיה, אלא בכזו המכוונת להיות מהירה ונוחה במיוחד, עם הגה קליל למדי, ומערכת מתלים הכוללת בגרסת הפלאג-אין בולמים אדפטיביים ממוחשבים ומצלמה הסורקת את הכביש קדימה ומתאימה את שיכוך הבולמים בהתאם לאיכות האספלט. התוצאה שמתקבלת היא נוחות נסיעה מעולה ונהיגה שקטה עם בידוד מצוין של רעשי חוץ וכל עוד יש לכם מספיק חשמל בסוללה, אז תהנו מנהיגה חשמלית, חלקה ונטולת ויברציות. לפי נתוני היצרן, הסוללה בקיבולת של 12.4 קוט"ש עשויה להניב לכם 59 ק"מ נסיעה על חשמל בלבד, שתורגמו במבחן ל-50 ק"מ במציאות. מי שעושה עד 50 ק"מ ביום, עשוי לפגוש את תחנת הדלק אחת לכמה חודשים אפילו. מי שלא יטעין בכלל את הסוללה (7 שעות בשקע כח ביתי, או שעתיים בעמדת AC ציבורית), יפגוש צריכת דלק שנעה סביב ה-12.5-13 ק"מ לליטר בממוצע במציאות.

DS4 החדשה 2022

נוסעים עד 50 ק"מ ביום? כנראה תפגשו את תחנת הדלק אחת להרבה מאוד זמן.

החל מ-219,000 שקל

בסיכומו של מבחן, DS4 החדשה היא מכונית יוקרה קומפקטית אמיתית, המצוידת בתא נוסעים, אבזור ונוחות נסיעה שעשויים להביך לא מעט מתחרות יוקרתיות מגרמניה, ומי שיבחר בגרסת הפלאג-אין הייבריד, יזכה גם לטעימה מהעולם החשמלי ויבקר אחת להרבה זמן בתחנת הדלק אם הוא נוהג עד 50 ק"מ ביום. יחד עם זאת, במחיר החל מ-219,000 שקל לגרסת הבנזין הבסיסית, או החל מ-249,000 שקלים לגרסת הפלאג-אין, ועד 299,000 שקלים לגרסה המאובזרת ביותר הנבחנת כאן, ה-DS4 החדשה כנראה תהפוך לדגם הנמכר ביותר של DS בישראל, אך לא תהיה זאת שתקפיץ את DS לליגה של הגדולים מבחינת היקף המכירות.

עוד ממבחני דרכים