דלק מוטורס בהודעת אזהרה חריגה לרוכשי ב.מ.וו

יבואנית ב.מ.וו מפרסמת אזהרה חריגה לרוכשים פוטנציאליים של דגמי החברה ביבוא מקביל, זעיר או אישי, בשל 260 מכוניות שהיו מעורבות בשריפה על גבי האונייה Highway Fremantle, מהן הוסרה אחריות היצרן וחלקן עשויות להיות בדרך לארץ. איך תימנעו מרכישת רכב כזה?

ששי כהן 09 בינו, 2024
אוניית הגלנוע (מובילת רכבים) Fremantle Highway

בתמונה הראשית: אוניית הגלנוע Fremantle Highway בסיום פינוי הרכבים בחודש ספטמבר האחרון (צילום מ- YOUTUBE)

בחודש יולי האחרון התרחשה דרמה מול חופי הולנד כאשר אוניית הגלנוע (מובילת רכבים) Fremantle Highway התלקחה ועלתה באש כאשר על סיפונה היו קרוב ל-3,800 מכוניות, בדרכה מגרמניה במסלול שהיה אמור להסתיים בפורט סעיד שבמצרים וכלל משלוחים גדולים של דגמי מרצדס, ב.מ.וו ומיני.


הסיבה לשריפה שהשתוללה על הספינה לא ידועה בוודאות, אך נמסר שככל הנראה היה מדובר בקצר חשמלי של מכונית חשמלית שהוביל לשריפה בה האש יכולה להגיע לטמפרטורות של יותר מ-2,700 מעלות צלזיוס, בשל השימוש בסוללות ליתיום-יון. בסופו של האירוע הצליח משמר החופים להתגבר על הדליקה, ולא כל המכוניות עלו באש, אך מסתבר שחלקן ניזוק בצורה קשה והן מוצעות כעת למכירה ברחבי העולם, מה שמביא את יבואנית BMW לפרסם הודעת אזהרה חריגה לרוכשים פוטנציאליים העושים שימוש בחברות היבוא המקביל, זעיר אישי ובכל דרך שאינה דרך היבואן הרשמי.

לדברי דלק מוטורס, כ-260 מדגמי ב.מ.וו שהיו על הספינה, מדגמי סדרות 1,2,3,4,7 וכן X1 ו-M2 אמנם לא נשרפו באירוע אך היו חשופים לטמפרטורות גבוהות , חומרי כיבוי השריפה ועשן אשר יכולים לגרום להם לנזקים  ובנוסף לא ניתן לשלול סיכון בריאותי למשתמשים בכלי רכב אלו עקב קורוזיה של רכיבים/יחידות בקרה  אלקטרוניות ועוד, ולכן היצרן הודיע כי הסיר מרכבים אלו את האחריות העולמית, ולקוחות שירכשו אותם ויצטרכו תיקון במסגרת אחריות יצרן, לא יקבלו שירות במוסכים. 

כדי להימנע מעוגמת נפש, ממליצה דלק מוטורס טרם רכישת רכב באחד מהמסלולים שאינם ישירות דרך היבואן הרשמי לבדוק את מספר השלדה של הרכב אותו מעוניינים לייבא לארץ ולוודא שהוא אינו נמנע ברשימה הבעייתית. כדי לבדוק את מספר השלדה תוכלו להכנס לאתר BMW בישראל או להתקשר  ל-3567*.

עוד מחדשות רכב