הג'יפון היפני הכי Cool? לקסוס LBX בישראל

יבואנית לקסוס מתחילה בשיווק ה-LBX, הלקסוס הקטנה והזולה בישראל שאמורה להביא קהל חדש למותג ולהגדיל את המכירות. בתפריט: קרוסאובר אופנתי המצויד ביחידה היברידית 1.5 ליטר 136 כ"ס המבטיחה עד 22 ק"מ לליטר. המחיר קצת גבוה מהצפוי ויחל מ-199,990 ₪.

ששי כהן 18 בדצמ, 2023
לקסוס LBX

במקביל להשקה העולמית המתקיימת זה עתה בספרד, מתחילה יבואנית לקסוס בשיווק ה-LBX – הקרוסאובר הקומפקטי החדש והאופנתי של היצרן, בעזרתו מקווים בלקסוס להביא קהל חדש למותג ולהגדיל את מכירות המותג בשנה הקרובה. מדובר אגב בלקסוס הקטנה ביותר עד כה של היצרן. הדגם ישווק בארץ ב-5 רמות גימור לבחירה, ואספקות ראשונות צפויות ברבעון הראשון של 2024.


ה-LBX הינו הדגם הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-B ומהווה אח חורג, מעוצב ויוקרתי יותר לטויוטה יאריס קרוס ואף חולק עימה מכלולים רבים משותפים. לצד עיצוב נאה ומודרני, מתאפיין הרכב במידות קומפקטיות המוכרות מסגמנט ה-B-SUV (ג'יפונים קטנים) עם אורך של 4.19 מטרים, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.54 מטר ובסיס גלגלים של 254 ס"מ האמור לספק תא נוסעים מרווח יחסית לארבעה נוסעים. 

תא הנוסעים של ה-LBX יוצע במגוון סגנונות עיצוב ושילוב צבעים, וכביטוי לפילוסופית ה- Tazuma של לקסוס ומבטיח איכות הרכבה וחומרים המוכרים מעולמות היוקרה. הדגם ישווק ב-5 רמות גימור לבחירה, אך רמת הגימור הבסיסית "אלגנט" שככל הנראה תופנה לציי רכב, כוללת אבזור קצת צנוע יותר עם לוח מחוונים דיגיטלי "7, מולטימדיה עם מסך מגע "9.8 וקישוריות לסמארטפונים, ריפודי עור טבעוני, חימום מושבים קדמיים, הגה ללא ציפוי עור, בלם חניה חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, תאורת LED חיצונית, חיישני חניה חכמים קדמיים ואחוריים וחישוקי "18. 

לקסוס LBX

החל מרמת הגימור השניה "אלגנט+" שמיועדת יותר ללקוחות פרטיים ועולה 10,000 שקל יותר (וללא ספק שווה את תוספת ההפרש), תקבלו גם כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3, שקעי טעינה USB-C מאחור ומשטח טעינה אלחוטי לנייד. רמת הגימור השלישית "Emotion" כוללת גם צביעה דו-גוונית למרכב ושמשות אחוריות מושחרות, ובאופן מוזר ידית הילוכים והגה מצופה עור תקבלו רק ברמת הגימור הרביעית "Relax" יחד עם מושבי עור ומושב נהג חשמלי, כאשר רמת הגימור הגבוהה "Cool" כוללת גם ריפודי עור משולב זמש יוקרתי.

לקסוס LBX

הדגם מצויד בגרסה היברידית מדור 5 של היצרן, הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 18.8 קג"מ, אשר משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית ומספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, לצד צריכת דלק של עד 22.2 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. ה-LBX יכלול כסטנדרט את מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המקיפות מהדור האחרון של Lexus Safety System+ , הכוללות את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי. 

לקסוס LBX

בלקסוס מתארים את ה- LBX כראוי לחלוטין למעמד כדגם פורץ דרך, כזה שמפרק את היררכיית היוקרה המסורתית ואשר ישנה את כללי המשחק בקטגורית רכבי הפרימיום, כרכב אטרקטיבי מאוד לקהל צעיר ולקהל שעד כה רק חלם על קרוסאובר יוקרתי. במחיר החל מ-199,990 שקל הוא אמנם הלקסוס הזול ביותר בהיצע דגמי החברה, ולזכותו גם פערי מחיר לא גבוהים בין רמות הגימור שמגיעות לפער של עד 26,000 שקל בלבד לרמת הגימור Cool הגבוהה ביותר, אולם נראה שכדי להיות פורץ דרך אמיתי ואולי לספק מכירות גבוהות באמת הוא זקוק לתמחור קצת יותר אגרסיבי, לאור התחרות הגבוהה ובמיוחד לנוכח הגעתו של המתחרה וולוו EX30 החשמלי המוצע ברמות מחיר דומות.

עוד מחדשות רכב