הונדה אקורד מבחן דרכים

הונדה אקורד הציעה כמעט תמיד את הביצועים הטובים בסגמנט והרבה יומרות ספורטיביות . דווקא הדגם הנוכחי , הפך להיות בוגר ובטוח יותר והעלה את חשיבות הנוחות והבטיחות על חשבון ההנאה והביצועים . להונדה אקורד תמיד תהיה אצלי פינה חמה בלב . בכל זאת , היא היתה למכונית הראשונה שרכשתי מכספי , לאחר מספר רב של…

ששי כהן 23 בספט, 2011

הונדה אקורד הציעה כמעט תמיד את הביצועים הטובים בסגמנט והרבה יומרות ספורטיביות . דווקא הדגם הנוכחי , הפך להיות בוגר ובטוח יותר והעלה את חשיבות הנוחות והבטיחות על חשבון ההנאה והביצועים .

להונדה אקורד תמיד תהיה אצלי פינה חמה בלב . בכל זאת , היא היתה למכונית הראשונה שרכשתי מכספי , לאחר מספר רב של שנים בהם קיבלתי רכב ממקום העבודה ללא אפשרות בחירה אמיתית . אותה אקורד שרכשתי בזמנו מדגם 99' עם מנוע 2.0 ליטר , העניקה לי את מה שחיפשתי אז : מכונית משפחתית מרווחת ונאה , הנהנית מביצועים טובים ואבזור מכובד לצד מוניטין אמינות ללא דופי . לדגם החדש שקיבלתי השבוע למבחן , ניגשתי אחוז התרגשות , אך בסופו של דבר יצאתי עם תחושת החמצה קלה . מדוע ?

הונדה אקורד

הונדה אקורד

הונדה אקורד 2011 , משתייכת לדור התשיעי של האקורד שהוצג ב 2008 ועבר מתיחת פנים קלה בתחילת השנה . עיקר השינויים בעדכון האחרון , כוללים  עדכונים קוסמטים חיצוניים לרכב , האמורים להפוך את המכונית לבעלת נוכחות חזקה ואופנתית יותר על הכביש , לצד שיפור באבזור ובפליטת המזהמים . והאקורד אכן נותרה מכונית נאה ומכובדת למראה , בעלת נוכחות על הכביש , גם אם כבר התרחקה למדי מהתדמית הספורטיבית של העבר .
עם אורך של 4.72 מטר , רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.44 מטר , האקורד היא בהחלט מכונית גדולה , האמורה לצד הפגנת הנוכחות על הכביש להציע גם תא נוסעים מרווח למדי . בפועל , נהנים הנהג והנוסע שלצידו ממרווח מצוין לכל הכיוונים , אולם בספסל האחורי המצב קצת פחות טוב , שם שיני הזמן נגסו בו והוא כבר לא מבין המרווחים בקבוצה . עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ בלבד , מציע תא הנוסעים אמנם מרווח מספק לחמישה נוסעים מבוגרים , אולם מתקשה להתחרות במכוניות כמו אופל אינסיגניה , סקודה סופרב ואחרות , בעיקר בשטח המרווח לרגליים של הנוסעים מאחור . נפח תא המטען לעומת זאת , מכובד ועומד על 467 ליטר .

הונדה אקורד

הונדה אקורד

יש ציפייה גבוהה למדי ממכוניות סאלון המתיימרות להיות מפנקות בכל הקשור לעיצוב תא הנוסעים ואבזורו .  יחד עם מתיחת הפנים האחרונה , שינתה האקורד כיוון ומציעה אבזור טוב משמעותית מבעבר , עם אבזור הכולל כסטנדרט בקרת אקלים כפולת איזורים , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבורים לנגן חיצוני ו USB  , בקרת שיוט , חיישני גשם , דיבורית מקורית , פדאלים להחלפת ההילוכים מאחורי ההגה , מערכת אזעקה מקורית , כיסוי עור להגה ולידית ההילוכים וחישוקי מגנזיום . כשמוסיפים לכל אלה את סביבת הנהג הנעימה והמעוצבת , יחד עם איכות החומרים וההרכבה המעולים , מספקת האקורד תא נוסעים נעים מאוד לשהייה ובולט לטובה , למרות פקשושים קלים כמו ריפוד מושבים  " ליסינג " פשוט למדי והיעדר פתחי מיזוג אחוריים בדגם הבסיס. בנוסף , ריבוי המשטחים הכהים , יוצר אווירה מעט קודרת בתא נוסעים ולמרות שפע משטחי אלומיניום המוסיפים לסטייל , מתקשה סביבת הנהג להפגין את אותה אווירה יוקרתית מתבקשת , אך יש לציין שהאקורד משווקת בארץ גם עם צבעים בהירים יותר בתא הנוסעים , המשפרים דרמטית את האווירה

הונדה אקורד

הונדה אקורד

מצד יחידות הכח , משווקת האקורד בארץ עם מנועי 2.0 ליטר 156 כ"ס ו- 2.4 ליטר 201 כ"ס . למבחן התייצב דגם ה 2.0 ליטר , המפיק 156 כ"ס ב 6,300 סל"ד ונחשב לחזק וגמיש ( 19.6 קג"מ ב 4,100 סל"ד ) , אך למרות אופיו , מעניק תאוצה פושרת יחסית עם 10.9 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 214 קמ"ש . למנוע הנ"ל משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים בלבד , נתון אשר הפך להיות מעט מיושן בסגמנט , אך למרות זאת פועלים המנוע והגיר בשיתוף פעולה מלא ומציעים זמינות כח טובה ופעולה שקטה למדי . התנהגות הכביש בטוחה , האחיזה מצוינת ואפילו ההיגוי די מדויק , אבל לא מדובר בדגם הנ"ל במכונית לנהג , מכיוון שהביצועים עצמם מעט חלשים , בעיקר למה שמציעות המתחרות כיום . עם זאת בשיוט רגיל , ובחיי היום יום , מעניקה האקורד נוחות נסיעה גבוהה למדי , תא נוסעים שקט המבודד למדי מרעשי החוץ , עם יכולת לגמוא ק"מ רבים של נסיעה , ללא עייפות של הנהג או הנוסעים .
עם זאת , הונדה תמיד הצטיינה ביצור מנועים יעילים וחסכוניים בדלק וכך גם האקורד החדשה אשר הציעה תצרוכת דלק טובה מאוד במבחן במבחן , אשר עמדה על 10.5 ק"מ לליטר בממוצע . גם פליטת המזהמים שלה טובה ולמכונית נקבע ציון ירוק 7 .

הונדה אקורד

הונדה אקורד

סיכום :
 הבעיה של הונדה אקורד נעוצה בעברה . כמי שהרגילה אותנו לרמת ציפיות גבוהה למדי מדגם חדש , מתקשה האקורד להצדיק את מחירה הגבוה המתחיל ב- 189,900 ש"ח לדגם הבסיסי .
על זה שהונדה אקורד היא מכונית טובה , אין בכלל מחלוקת . היא גדולה ונאה , חסכונית ובטוחה ונהנית ממוניטין אמינות מצוין , אולם בדרך איבדה מעט האקורד את אחד מנכסיה הבולטים : הנאה מנהיגה וביצועים , אשר בדגם ה 2.0 ליטר , מתקשה להתחרות מול כמה מהמתחרות המודרניות , שחלקן עולות הרבה פחות .
יתרונות : עיצוב , איכות, נוחות,בטיחות, צריכת דלק
חסרונות : ביצועים בדגם ה 2.0 ליטר , מחיר
סיכום : מכונית מנהלים טובה ואיכותית , אך סובלת מתג מחיר מעט גבוה.

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים