הונדה סיוויק סדאן החדשה 2021 נחשפה בארה"ב

הונדה חשפה הלילה בארה"ב את הדור ה-11 של הסיוויק, המציע מראה אלגנטי, תא נוסעים "נקי" ודיגיטלי יותר, הבטחה ליותר ביצועים ובטיחות, וגם בשורה על מותה בטרם עת של גרסת הקופה.

ששי כהן 18 בנוב, 2020
הונדה סיוויק החדשה 2021

הונדה סיוויק היא המכונית החשובה ביותר של הונדה בארה"ב, ולמעשה גם המשפחתית הקומפקטית הנמכרת ביותר שם בשנים האחרונות, כאשר הדור העשירי שהחל את דרכו שם בשנת 2015 מכר 1.5 מיליון עותקים ואחז בלא פחות מ-20% מהקטגוריה, תוך כדי שהוא עוקף מתחרות חזקות כמו טויוטה קורולה, מאזדה 3 ופולקסווגן ג'טה. בניגוד לחולשה המאפיינת את הסיוויק בארץ, למעשה הדור הנוכחי של הסיוויק היה הסיוויק המצליחה ביותר בארה"ב מאז שהוצג לראשונה הדגם בשנת 1973.


הדור ה-11 שנחשף הלילה בערוץ משחקי הוידאו Twitch הפופולרי בעולם, מסמל גם את יחסה של הונדה לדור הצעיר, כאשר הסיוויק הנוכחית כיכבה בארה"ב כרכב ראשון פופולרי של צעירים בשנים האחרונות (יחי ההבדל מהרכבים הראשונים של צעירים בישראל…). למרות שמדובר עדיין בדגם קונספט, בהונדה מדווחים כי כך תראה גרסת הייצור של הדגם שתעלה לכבישים החל מחודש אפריל הקרוב, כאשר תא הנוסעים ופרטים טכניים אודות הרכב טרם פורסמו.

הונדה סיוויק החדשה 2021

בהונדה סיוויק מאשרים גם שלאחר חשיפת הסיוויק סדאן החדשה, יחשפו בהמשך גם גרסאות ההאצ'בק, ה-Si הספורטיביות יותר וגם ה-Type-R החדשה. היעדרה של גרסת הקופה מרשימת הדגמים הבאים של הסיוויק, מעידה ככל הנראה לצערינו על מותה בטרם עת של אחת הגרסאות היותר נחשקות בקרב חובבי הנהיגה והרכב. גרסת הסדאן מציעה מראה מודרני ונאה, לא משהו מהפכני או בעל עיצוב מושך במיוחד, אבל כנראה בהחלט עיצוב שיקסום לקהל האמריקאי ואמור לשמור על המכירות המעולות של הדגם באמריקה. המידות החיצוניות לא השתנו למעט צמיחה של ס"מ בודד באורך. מעבר לכך, למרות שבהונדה לא מציינים זאת במפורש, נדמה שהדגם שהוצג הלילה בצבע הכתום המטאלי החדש, הינו מגרסת ה-Si הכוללת גם צמד מפלטים אובלים מאחור, וחישוקי "19 ספורטיביים בצביעה שחורה.

בהונדה מסתפקים בשלב הנוכחי בהצגת איור של תא הנוסעים, המרמז על מראה חדש, אסתטי ועם עיצוב נקי יותר לקבינה, ולמען האמת שנראה הרבה יותר טוב לטעמנו מהדור הנוכחי. לראשונה תוצע הסיוויק עם אופציה ללוח שעונים דיגיטלי מלא, וגם מסך המולטימדיה ירכז ברוח התקופה שליטה על מגוון מערכות הרכב ויצמצם משמעותית את מספר המתגים בדשבורד. גודל המסך צומח אף הוא ויעמוד על "9 (במקום "7 עד כה) ויכלול תמיכה אלחוטית בקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי.
הונדה סיוויק החדשה 2021

מעבר לכך, בהונדה לא מספקים נתונים טכניים אודות הדגם, למעט הצהרה על מבחר מנועים גדול יותר מבעבר, שלדה חדשה, תוספת של גרסה היברידית והבטחה ליותר הנאה מנהיגה, יותר ביצועים והרבה יותר בטיחות עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות שיוצעו לראשונה בדגם והרחבה של מספר כריות האוויר (ככל הנראה עם תוספת כרית אוויר מרכזית בין צמד המושבים הקדמיים.

הונדה סיוויק סדאן החדשה תגיע לשווקים הראשונים בארה"ב באביב הקרוב. עד אז תחשוף הונדה בהדרגה פרטים מלאים של הרכב וככל הנראה גם את הגרסאות האירופאיות שמיועדות להגיע גם לארץ.