הונדה סיוויק 5 דלתות 2012 – מבחן דרכים

מצוידת במראה מעודכן , יחידת כח חזקה וחסכונית ואבזור עשיר , אמורה הסיוויק 5 דלתות החדשה להחזיר את הונדה לימים הטובים שלה בארץ . יצאנו לבדוק. חברת מאיר , יבואנית הונדה , השיקה השבוע את הסיוויק החדשה בישראל , עימה מקווים בחברה לשחזר את הצלחת הדור הקודם שקצת נחלש בשנה וחצי האחרונות . בהונדה ,…

ששי כהן 30 במרץ, 2012

מצוידת במראה מעודכן , יחידת כח חזקה וחסכונית ואבזור עשיר , אמורה הסיוויק 5 דלתות החדשה להחזיר את הונדה לימים הטובים שלה בארץ . יצאנו לבדוק.

חברת מאיר , יבואנית הונדה , השיקה השבוע את הסיוויק החדשה בישראל , עימה מקווים בחברה לשחזר את הצלחת הדור הקודם שקצת נחלש בשנה וחצי האחרונות . בהונדה , תולים תקוות רבות בדגם החדש , החשוב ביותר עבור הונדה בישראל ( וגם בעולם ) ומצפים לשובו לראשות הטבלה כאחד מהדגמים המשפחתיים הנמכרים ביותר בארץ .
הדור הקודם שנחת בארץ במהלך 2006 , נהנה ממכירות טובות אשר הסתכמו ב 29,529 יחידות , מרביתן מדגם ה 1.8 ליטר , והיה לאחד הדגמים המשפחתיים המבוקשים ביותר במגזר הפרטי . שנת השיא של הרכב היתה ב 2008 , אז נמסרו בישראל 8,337 מדגמי הסיוויק , אשר ירדו בהדרגה עם התיישנות הדגם עד ל 512 יחידות בלבד שנמסרו מתחילת 2012 .
הדור התשיעי ששיווקו החל השבוע , ינסה לשחזר את הצלחת הדגם בישראל ומגיע לארץ בדגמי סדאן ו- 5 דלתות חדשים , עם דגש הפעם על שיווק גרסת ה 5 דלתות האירופאית . אז יצאנו לבדוק מה נשתנה ?
הונדה סיוויק 5 דלתות 2012

הונדה סיוויק 5 דלתות 2012


הדור החדש של הסיוויק 5 דלתות , מגיע אלינו כמו קודמו מבריטניה , אך בניגוד לדגם הקודם שהיה עם הצגתו ב 2006 סוג של אטרקציה על הכביש , עם עיצוב סופר ספורטיבי מקורי ומוחצן , הן מבחוץ והן בעיצוב תא נוסעים בסגנון עתידני , מגיע הדור החדש , אשר שומר על העיצוב החיצוני המוכר , אך מעדן אותו והופך אותו למעט יותר אלגנטי , ללא אותם צמד אגזוזים בעיצוב משולש אשר היה בדגם הקודם ועוד . בהונדה מעוניינים להעמיק את החדירה של הסיוויק באירופה ומעדיפים משהו קצת יותר שמרני . יחד עם זאת , הסיוויק בגרסת ההאצ'בק , נותרה עדיין מכונית מודרנית למראה ומעוצבת יחסית למקובל בקטגוריה .
הונדה סיוויק 5 דלתות 2012

הונדה סיוויק 5 דלתות 2012

בתוך תא הנוסעים , מציעה הסיוויק החדשה שדרוג של ממש הן באיכות החומרים שעלתה כיתה והן באיכות ההרכבה הטובה יותר . בדומה למראה החיצוני , גם במקרה הנ"ל , ישנם פחות גימיקים ועיצוב עתידני , אך ההרגשה הכללית עדיין נעימה למדי . אבזור הרכב עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית " קומפורט " וכולל מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבורים לנגן חיצוני ו -USB , פדאלים להעברת הילוכים מההגה , מחשב דרך עם צג מידע " I-MID " , חישוקי "16 קלים ,בקרת אקלים דיגיטלית ,  תאורת יום LED , משענת יד מרכזית , חיישני רוורס , 6 כריות אוויר ועוד.
רמת הגימור הגבוהה " ספורט " , כוללת בנוסף : חישוקי " 17 , חיישני אורות וגשם , בקרת אקלים כפולת איזורים , בקרת שיוט , מראות מתקפלות חשמלית , הגה בציפוי עור , דוושות ספורטיביות מחוררות , משענת יד אחורית ועוד.  לחצן ההתנעה בכפתור וגג הזכוכית הפנוראמי שליוו את רמת הגימור הנ"ל בדגם הקודם , פינו את מקומם לעת עתה מהתפריט , אך יחזרו בקרוב בגרסה מאובזרת יותר.
הונדה סיוויק 5 דלתות 2012

הונדה סיוויק 5 דלתות 2012

ביצועים
בניגוד למגמה בתעשיית הרכב המשלבת מנועי טורבו קטני נפח ותיבות מרובות הילוכים , נותרו בהונדה לעת עתה נאמנים למסורת וציידו את הסיוויק החדשה שוב במנוע 1.8 ליטר המפיק עתה 142 כ"ס ( 2 כ"ס יותר ) ותיבת הילוכים עדיין עם חמישה הילוכים בלבד. בהונדה טוענים שמדובר במנוע וגיר כמעט חדשים לגמרי שרוב חלקיהם הוחלפו או תוכננו מחדש ואיתם מצליחה הסיוויק להציג נתוני תצרוכת דלק טובים ב 10% מהדור הקודם , יחד עם פליטת מזהמים נמוכה יותר.
במהלך המבחן , אכן הצליחה הסיוויק להציג תצרוכת דלק נאה עם צריכת דלק ממוצעת של 13.1 ק"מ לליטר בפועל , בתנאים מעט מאומצים , אך בנסיעה שברובה היתה בכבישים בין עירוניים . מעבר לכך , מדובר במכונית זריזה המציעה תאוצה ל 100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ומהירות מרבית מוצהרת של 210 קמ"ש . אחיזת הכביש גבוהה למדי ( לא מעט הודות לשימוש בצמיגים במידות 225/45 ) וגם התנהגות הכביש שופרה הודות לצמצום קל בבסיס הגלגלים שאומנם פגע מעט במרווח לנוסעים , אך סייע להתנהגות מעט ספורטיבית יותר . ההגה בעל התגבור החשמלי , אמנם קל יחסית ודי מנותק מהנעשה בכביש , אולם אינו פוגע בביטחון של הנוהג ברכב.
מעבר לכך , הסיוויק האצ'בק החדשה מציגה שיפור ניכר בנוחות הנסיעה לעומת הדור הקודם , יחד עם בידוד רעשים מוצלח יותר מבעבר . נקודת תורפה נרשמה בספסל האחורי עם מרחב מצומצם יותר מבעבר ( בעיקר לרגליים ) של היושבים מאחור עקב בסיס גלגלים של 260 ס"מ בלבד.
הונדה סיוויק 5 דלתות 2012

הונדה סיוויק 5 דלתות 2012


בסיכומו של מבחן , מצליחה הונדה סיוויק 5 דלתות החדשה להציג שיפור ברוב הפרמטרים לעומת הדור הקודם . בהונדה מוכיחים שוב את התמחותם בייצור מנועים יעילים וחסכוניים ומצליחים שוב להציע הספקים גבוהים לצד תצרוכת דלק טובה מהממוצע ופליטת מזהמים משופרת ( דרגת זיהום 4 ) ללא שימוש במנועי טורבו ובתיבות מרובות הילוכים . לזכותה עיצוב מעודכן ונאה , אבזור עשיר יחסית , בטיחות מלאה עם 5 כוכבים בריסוק ויחידת כח חזקה וחסכונית . מנגד , היא הפכה למעט שמרנית ביחס לעבר וקצת פחות מרווחת . מחיר הונדה סיוויק 5 דלתות פחת בדגם החדש ומתחיל מעתה ב 135,000 ש"ח לדגם הבסיסי ותוספת של 10,000 ש"ח לדגם הספורט . אנחנו מאמינים שגרסת ה 5 דלתות , תוביל את מכירות הסיוויק בישראל ואף תשפר משמעותית את מכירות המותג בארץ . למרות מחיר הכניסה הגבוה יחסית , יש לסיוויק 5 הדלתות החדשה בהחלט מה להציע מול הטובות שבמשפחתיות בישראל , וזה עוד לפני שהזכרנו את מוניטין האמינות ושמירת הערך הנילווים לדגם .

 

 
 

עוד ממבחני דרכים