החל מ-2020 כל דגמי וולוו יוגבלו למהירות מרבית של 180 קמ"ש !

כחלק מחזון החברה ל-" 0 הרוגים או פצועים קשה בדגמי וולוו 2020", תגביל החל מהשנה וולוו את כל הדגמים שלה למהירות מרבית של 180 קמ"ש.

ששי כהן 04 במרץ, 2019
וולוו S60 החדשה 2019

יצרנית המכוניות וולוו, אשר שמה לעצמה מטרה שאפתנית של " 0 הרוגים או נפגעים קשה בתאונות ב-2020" רושמת היום צעד משמעותי בדרך לחזון החברה שאמור להתממש בשנה הבאה, עם דיווח על הגבלת המהירות המרבית של כל דגמי היצרן ל-180 קמ"ש, החל משנת 2020.


לצד השקעה אדירה בשנים האחרונות בפיתוח מערכות בטיחות מתקדמות, יכולות נהיגה אוטונומיות ומכוניות חזקות במיוחד שעשויות להשאיר אתכם בחיים, אם חלילה תיקלעו לתאונה קשה, הגיעו בוולוו למסקנה, שלצד כל החידושים הטכנולוגים וההתקדמות הגדולה בבטיחות הרכב, ישנם 3 גורמים שאינם בשליטת החברה ובעלי מרכיב גבוה לגרימת תאונת דרכים קשה: מהירות מופרזת, שימוש בסמים או אלכוהול והסחת הדעת (כמו שימוש בטלפונים וכו').

בוולוו אספו מידע מארגון הבטיחות בכבישים האמריקאי , מהם עולה כ-25% מכלל התאונות בארה"ב ב-2017 נגרמו בשל מהירות מופרזת. על הפרמטר הזה בדיוק יש לוולוו תשובה, עם הגבלות אלקטרוניות שתיישם בכל דגמי 2020 של החברה, אשר יגבילו את המהירות המרבית ל-180 קמ"ש. בנוגע לבעיות השימוש ברכב תחת השפעת סמים או אלכוהול והתעסקות בשלל גורמים מסיחי דעת כמו שימוש בטלפונים ניידים בנסיעה, תציג וולוו פתרונות בוועידה מיוחדת שתקיים במהלך החודש.

לצד אלה, דגמי וולוו החדשים יצוידו במערכת הגבלת מהירות ייחודית המשולבת מערכת הניווט, שתגביל באופן אוטומטי את המהירויות בנהיגה בסמוך לבתי ספר, גנים או מוסדות רפואיים.

עוד מחדשות רכב