החל שיווק ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד החדש

יבואנית BMW מתחילה בשיווק מקדים של ה-X5 פלאג-אין הייבריד החדש, המפיק 394 כ"ס ומציע טווח נסיעה חשמלי של 77 ק"מ, לצד רמת גימור עשירה במיוחד. המחיר נקבע על 599,000 שקל.

ששי כהן 18 באוג, 2019
ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד החדש

חמישה חודשים לאחר שנחת בארץ הדור הרביעי של ב.מ.וו X5, מודיעה דלק מוטורס היבואנית על הרחבת משפחת ה-X5 עם התחלת שיווק גרסת ה-X5 פלאג-אין הייבריד, המבטיחה שילוב מושלם של ביצועים, צריכת דלק ואבזור במחיר תחרותי של 599,000 שקל, מחיר הזהה לגרסת הדיזל הבסיסית של ה-X5, הודות להטבות המס המוענקות לדגם.


הדגם החדש – X5 xDrive45e , מצויד ביחידת הנעה היברידית נטענת (פלאג-אין) הכוללת מנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר עם 286 כ"ס (במקום 2.0 ליטר בדגם היוצא), ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 394 כ"ס (החזק בהיצע דגמי ה-Plug-in של BMW) ומומנט מרבי משולב של 61.1 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, ולמערכת ההנעה החכמה לכל הגלגלים XDrive.

ביצועים וצריכת דלק

עם יחידת הכח החדשה, מציע ה-X5 פלאג-אין תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות – הפחתה של יותר משנייה אחת בהשוואה לדגם הקודם, מהירות מרבית בנסיעה על חשמל בלבד שעלתה מ-120 ל-140 קמ"ש וטווח חשמלי העומד כעת על כ-77 ק"מ (NEDC), כמעט פי שלושה מקודמו ונתון חריג באורכן לסגמנט. צריכת הדלק המשולבת של ה- X5 xDrive45e החדש עומדת על כ-40 ק"מ לליטר, בעוד נתוני פליטת ה-CO2 הרלוונטיים הם כעת 49 גרם לקילומטר, לפי נתוני היצרן.

הדגם החדש מבטיח גם ניצול יעיל יותר של האנרגיה, כאשר מערכת הבלימה הרגנרטיבית משתפת פעולה עם מערכת הניווט והמצלמה והרדאר הקדמיים (המשמשים את מערכות הבטיחות והנהיגה הסמי-אוטונומית) ומחליטה על עוצמת ההאטה בעת עזיבת הרגל מדוושת הגז בהתאם לתוואי הנסיעה ומצב התנועה מלפנים. באמצעות כך יודע הרכב מתי לעשות שימוש משמעותי בבלימה הרגנרטיבית ולאגור כמה שיותר אנרגיה (לדוגמא – בשעה שישנו רכב מלפנים) המתבטאת בטווח נסיעה חשמלי מורחב, ומתי לגלוש ללא התנגדות כלל (לדוגמא – בכביש פנוי מתנועה), ללא בזבוז אנרגיה כלל.

גדול ושימושי

בדומה לגרסאות הדגם האחרות, הדגם החדש גדול בהרבה מקודמו, עם מראה מרשים ומרחב פנימי גדול יותר, עם רוחק סרנים ארוך ב-42 מ"מ מקודמו (עומד כעת על 297 ס"מ), גידול של 36 מ"מ באורך הרכב (ל-4.92 מטר), תוספת של 66 מ"מ לרוחב (כעת 2 מטר) ותוספת של 19 מ"מ לגובה (ל-1.75 מטר). נפתח תא המטען עומד על כ-500 ליטר, או 1,716 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד החדש

אבזור עשיר כסטנדרט

הדגם ישווק בישראל ברמת אבזור Superior עשירה במיוחד הכוללת: מתלי אוויר אדפטיביים, מערך הבטיחות המקיף Driving Assistant Professional, מערך הקישוריות המלא BMW Live Cockpit Professional, חבילת Parking assistant plus הכוללת את מערך המצלמות ההיקפיות, פנסי חזית LED אדפטיביים, מערכת שמע Harman Kardon עם 16 רמקולים, חלון שמש פנורמי חשמלי (גדול יותר ב-30% מהדגם הקודם), פתיחה חשמלית לדלת תא המטען (כעת גם בחלקו התחתון), כורסאות  Comfort מלפנים, מושבים חשמליים מאווררים ומחוממים, ריפוד עור Vernasca, מחזיקי כוסות עם חימום וקירור לשמירה על הטמפרטורה (בין 3 ל-55 מעלות), פקדי קריסטל צלול, חישוקי "21 סגירה רכה "וואקום" לדלתות, ועוד שורה ארוכה של תוספות.

ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד החדש

כמו כן, יוכל הלקוח לבחור בין 2 חבילות עיצוב חיצוניות:

  • חבילת העיצוב xLine, המציעה אופי קשוח יותר, עם בתי גלגלים מודגשים בצבע שחור, מאפיינים חיצוניים בגימור אלומיניום מוברש חישוקים תואמים וכד.
  • חבילת ה-M-Sport המציעה אופי ספורטיבי יותר: בתי גלגלים בצבע המרכב, חצאיות צד, פגושים בעיצוב ספורטיבי, מאפיינים חיצוניים בגימור שחור מבריק, חישוקים תואמים וכד'.

מחיר ב.מ.וו X5 פלאג-אין הייבריד תחרותי ונקבע כאמור על 599,000 שקל. אספקות ראשונות של הדגמים לקראת חודש נובמבר 2019. 



עוד מחדשות רכב