הטויוטה הכי פחות משעממת: טויוטה C-HR החדשה במבחן

בהשראת החזון של 'מכונית קונספט לכביש', יוצאת טויוטה C-HR החדשה לכבישי ישראל, עם עיצוב חללי ומפתה, שדרוג הבטיחות והביצועים ולראשונה גם בגרסת GR ספורטיבית בעלת יחידת כח חזקה. חבל רק שבמחיר החדש יכולנו לרכוש עד לא מזמן את הראב 4 הגדול.

ששי כהן 04 בדצמ, 2023
טויוטה C-HR החדשה 2024

לאורך השנים התאפיינה טויוטה בייצור מכוניות יעילות, אמינות ועמידות ואפילו די שימושיות. יחד עם זאת, אם לא התמקדתם בדגמי השטח או הספורט של היצרן, אז כנראה שסבלתם ממכוניות שלרוב היו גם די משעממות, עד שבסוף 2016 הוצגה לראשונה טויוטה C-HR, הקרוסאובר בעל העיצוב החריג שהבטיח 'מכונית קונספט לכביש', ונשיא טויוטה אקידו טויודה אף הצמיד לה את הביטוי המפורסם "No more boring cars". עבור חברה שמרנית שגם לקוחותיה לרוב נחשבים כאלו, מדובר היה כמעט במהפכה, ובשנים שחלפו מאז היא הפכה ללהיט במדינות רבות, וגם בארץ נהנתה מאז השקתה ב-2017 מהצלחה עם 33,233 רכבים שנמסרו כאן, מהם כ-4,582 שהגיעו בייבוא מקביל, וכן בתחילת הדרך דרך היבואן הרשמי כ-441 רכבים בגרסת בנזין 1.2 ליטר. עכשיו יש לה דור חדש.


טויוטה C-HR החדשה

הדור השני של ה-C-HR, ממשיך עם קו העיצוב החללי של קודמו, ומציע מרכב קרוסאובר קומפקטי בסגנון דמוי קופה, שיוצר הרבה עניין על הכביש ומושך מבטים, ומצליח לשלב היטב בין העיצוב המוחצן של הדגם לשפת העיצוב החדשה של היצרן. אם אתם חושקים בקרוסאובר שמרני למראה שלא ימשוך מבטים על הכביש לכו על הקורולה קרוס שמשתייכת גם היא לסגמנט ה-C-SUV (ג'יפונים משפחתיים). אם אתם חושקים ברכב סטייליסטי , נועז ומרגש, ה-C-HR עשוי להיות בחירה מאוד מוצלחת ובמיוחד בגרסה הנבחנת בעלת המרכב הדו-גווני. אגב, החזית של הרכב מזכירה במפתיע את רכב הפנאי הראשון מתוצרת פרארי, ולא ברור מי לקח ממי את ההשראה… ובצידי הרכב תפגשו גם ידיות פתיחת דלתות מסוג "פופ-אפ" בסגנון רכב חשמלי, תאורת LED קדמית ואחורית הכוללת כיתוב בנורות LED של השם " Toyota C-HR" במקום הכיתוב המסורתי, ושלל התחכמויות עיצוביות להשלמת המראה. המידות נותרו די דומות לדגם היוצא אך עם מרכב מעט יותר קצר, מעט יותר רחב וגבוה, אך עם בסיס גלגלים זהה של 264 ס"מ שמבטיח לא להיות פחות מרווח מהדור היוצא. נפח תא המטען צמח קלות ועומד על 388 ליטר (תוספת של 11 ליטר) וללא גלגל רזרבי.

תא נוסעים מתקדם

שינוי משמעותי נוסף רושמת המכונית בתא הנוסעים שאימץ מראה חדש לחלוטין ואווירה יותר טכנולוגית. סביבת הנהג והנוסעים נעימה למראה ולמגע, ולדברי טויוטה יותר מ-100 חלקים מהרכב יוצרו מפלסטיק ממוחזר, כמו למשל ריפודי המושבים העשויים בקבוקי משקה ממוחזרים. בסביבת הנהג נרשמת גם איכות הרכבה גבוהה ושימוש נרחב בפלסטיק איכותי ורך למגע, תנוחת הישיבה גבוהה כמצופה מג'יפון והראות לצדדים לרוב טובה, למעט לאחור. הדגם משווק ב-2 רמות גימור לבחירה (אם נשים רגע את גרסת ה-GR הספורטיבית בצד), אך האבזור מעט מאכזב ביחס למחירים החדשים שהתייקרו. כך למשל בגרסת הכניסה תפגשו מולטימדיה מקורית דוברת עברית, עם מסך מגע "8 וקישוריות אלחוטית לסמארטפונים, לוח שעונים חצי דיגיטלי, הגה בציפוי עור מלאכותי (שדווקא מרגיש טוב), כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית חד אזורית ומבחוץ חישוקי "17 קלים, מצלמת רוורס ותאורת LED קדמית ואחורית. רמת הגימור הגבוהה יותר שנבחנת כאן ועולה 15,000 שקל יותר, כוללת גם בקרת אקלים כפולת אזורים, לוח שעונים דיגיטלי "12.3 מלא, מולטימדיה עם מסך "12.3, משטח טעינה אלחוטי לנייד ומבחוץ חישוקי "18, שמשות אחוריות מושחרות וחיישני חניה היקפיים. חבל רק שנעדרים מהמפרט פריטים כמו גג זכוכית, מצלמות 360 וחימום מושבים שהפכו לאחרונה לפופולרים בסגמנט.

טויוטה C-HR החדשה 2024

בטיחות

בתפריט הבטיחות זוכה המכונית למערכת הבטיחות TSS3.0 החדשה של היצרן, הכוללת מפרט מרשים עם 8 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ביום ובלילה ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת ותנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוט' ברוורס, עדכוני תוכנה OTA מהאוויר, החלפת אורות אוט' ועוד. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך לשמחתנו מפרט הבטיחות סטנדרטי לכל רמות הגימור.

טויוטה C-HR החדשה 2024

ביצועים משופרים

ה-C-HR החדשה מתעדכנת גם היא ביחידת הכח ההיברידית מהדור החמישי של היצרן, המבטיחה ביצועים משופרים, יעילות אנרגטית וידידותיות לסביבה. מדובר גם ברכב הראשון של טויוטה בישראל שיוצע ב-2 גרסאות מנוע היברידיות לבחירה, החל מ-1.8 ליטר 140 כ"ס ועד 2.0 ליטר 197 כ"ס ספורטיבית יותר שמגיעה רק בגרסת ה-"GR" הספורטיבית. רכב המבחן שלנו הוא מגרסת ה-1.8 ליטר החדשה שצפויה להיות הפופולרית יותר בארץ ולרכז את מרבית המכירות. כשיוצאים לדרך, אז הדבר הראשון שנתקלים בו הוא שידיות פתיחת הדלתות החיצוניות מתקפלות באופן מעט ברוטאלי הכולל רעש חזק יחסית שגרם לנו בהתחלה להילחץ שקרה משהו… מיד לאחר מכן, מתגלה יחידת הכח החדשה כנעימה ויעילה, ועם הספק של 140 כ"ס (תוספת של 18 כ"ס מול הדור היוצא) מדובר במכונית קצת יותר זריזה עם נתון של 9.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (במקום 11 ש') ומהירות מרבית של 175 קמ"ש, שהופכים את המכונית לקצת יותר מהנה לנהיגה, אולם אל תצפו להתנהגות ספורטיבית. זו מכונית שמכוונת כמו קודמתה לחיסכון בדלק ואת זה היא עושה נפלא עם 17.5 ק"מ לליטר בממוצע במבחן ובתנאים מעט מאומצים. לרוב מדובר גם במכונית נוחה למדי שמצליחה לגהץ את האספלט הישראלי באופן נינוח, ואם לא תנסו לסחוט ביצועים, אז מדובר גם במכונית שקטה למדי הכוללת גם שדרוג בידוד תא הנוסעים מרעשים ביחס לדור היוצא. תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה מנסה גם כאן למנוע את התחושה של נסיעה על הילוך אחד, וכל עוד ולא תנסו לנהוג באופן ספורטיבי, אז גם היא תתגלה כנעימה למדי.

טויוטה C-HR החדשה 2024

לסיכום

הדור החדש של טויוטה C-HR מציע עיצוב מודרני יותר, שדרוג הבטיחות, האיכות, הביצועים והידידותיות לסביבה, ולראשונה מוצע כאן גם בגרסת GR ספורטיבית הכוללת מנוע חזק יותר לטובת אלו שמחפשים מעבר לעיצוב החיצוני המרגש, גם ביצועים מרגשים יותר. בסעיף השלילה, ברמת המחירים החדשה והגבוהה יותר, יכולנו לצפות לקצת יותר אבזור נוחות שהפך לפופולרי כיום בקרב חלק גדול מהמתחרים. במחיר התחלתי של 170,000 שקל לגרסת הכניסה, או 185,000 שקל לגרסה המאובזרת שנבחנת כאן, ועד ל-220,000 שקל לגרסת ה-GR הספורטיבית והחזקה, מדובר במחירים שלצערנו עד לא מזמן יכולנו לרכוש את הראב 4 הגדולה יותר. אך מחיר הדגם אינו מנותק מהמציאות. מחיר יונדאי קונה היברידית החדשה מתחיל כיום רק ב-3,000 שקל פחות מגרסת הכניסה של הטויוטה, מחיר רנו ארקנה ההיברידית זול רק ב-1,000 שקל מהטויוטה, ואם נעבור למתחרים בקטגוריה עם סוגי הנעה שונים, אז קיה נירו פלאג-אין עולה כבר 18,000 שקל יותר ומאזדה CX-30 המצוידת במנוע בנזין מתחילה מ-160 אלף שקל ומגיעה עד 193,000 שקל. בשורה התחתונה, בהתחשב בפרמטרים של אמינות, סחירות ושמירת ערך טובים שצפויים ל-C-HR, זהו רכב שבהחלט היינו שמחים להעמיד בחניה הביתית, רק שהמחירים החדשים די מצננים את האווירה וחבל.

עוד ממבחני דרכים