היכונו למבצעי רכב נוספים: זינוק במלאי יבואני הרכב בישראל

האם מחירי הרכב ירדו בקרוב? זינוק של 51.2% בכניסת מכוניות חדשות לנמלי ישראל בחודש החולף, ובמקביל ירידה במכירות בחודשיים האחרונים, הגורמת להצטברות של עשרות אלפי מכוניות חדשות בנמלים ובמגרשי היבואנים מחדשים את מבצעי הרכב ועשויים להביא גם לירידה נרחבת יותר במחירים.

ששי כהן 11 ביונ, 2023
נמל אילת יוני 2023

בתמונה הראשית: מכוניות חדשות באילת יוני 2023

אם התרגלנו בשנה וחצי האחרונות לשמוע אצל מרבית יבואני הרכב שאין מלאי, ולימדו אותנו להמתין בסבלנות גם קרוב לשנה עד שנקבל את מכוניתנו החדשה, ובוודאי שלא לבקש הנחות כי "אם לא תסגרו עכשיו, יש מספיק אנשים שישמחו לרכוש את המכונית", מסתבר שמשבר השבבים ובעיות המלאי כמעט חלפו לחלוטין ומאז סוף השנה החולפת נכנסו לישראל כמויות גדולות של מכוניות חדשות, שסגרו את הפער מהמחסור שנוצר, חידשו את המלאי אצל מרבית יבואני הרכב והובילו גם לחזרתם של מבצעי הרכב לשוק.


אמנם מתחילת השנה נרשם גידול של 10% במסירות הרכב החדש בישראל, אולם חלק גדול מהצמיחה המכירות הינו תיקון לשוק שסבל ממחסור במכוניות חדשות ואספקת עשרות אלפי מכוניות שהוזמנו בחודשים האחרונים של השנה. בחודשיים האחרונים ניכרת התקררות בענף וירידה במכירות (3.1% במאי לעומת מאי אשתקד וירידה של 4.8% בחודש אפריל), ועליות הריבית התכופות וסימני ההאטה בשוק בוודאי לא עוזרים ליבואנים. אל אלו מצטרפים גם מלאים גדולים של מכוניות משומשות שחזרו למגרשי הרכב וחברות הליסינג שמוצעים כעת בשלל הנחות, אשר עשויים לפגוע במכירות דגמי מיני חדשים שנהנו מתנופה במכירות אשתקד בשל מחסור במכוניות משומשות.

לנתונים האלו מצטרפת גם הודעת רשות המסים מהשבוע החולף, המספרת על זינוק בכניסתן של מכוניות חדשות לנמלי ישראל בחודש החולף, עם יבוא בהיקף של 29,069 כלי רכב (פרטיים) לעומת 19,225 במאי 2022, זינוק בשיעור של 51.2%. יבוא הרכב המסחרי הסתכם ב – 1,197 כלי רכב לעומת 879 במאי 2022, עליה של 36.2%. אל אלו מצטרפות אוניות נוספות שפוקדות דרך קבע את נמלי ישראל, ובמהלך השבוע החולף נכנסה גם אוניה לאילת עם כ-2,500 מכוניות מתוצרת MG, אשר מגבירה את הצפיפות בנמל.

נמל אילת יוני 2023

נמל אילת בשבוע שעבר

את התוצאה של הגידול המשמעותי במלאי יבואני הרכב בישראל ניתן היה לחזות בחודש החולף בשלל מבצעי הרכב שחזרו לשוק, הכוללים גם מסעות פרסום נרחבים בטלוויזיה, בעיתונות ובדיגיטל. המלאים הגדולים אגב מאפיינים את מרבית הענף וגם במרבית החשמליות המבוקשות תופתעו כיום לגלות שיש אספקה מיידית או קרובה למדי.

תקופת הקיץ הקרובה הינה תקופה בה עסוקים מרבית הישראלים בתכנון החופשה השנתית שלהם ויציאה לטיולים בחו"ל, ומסורתית הרבה פחות ברכישת רכב חדש, מה שעשוי בהחלט לשחק לטובתם של הצרכנים עם סיבוב נוסף של מבצעי רכב שינסה להעיר את השוק ולמשוך את הלקוחות לאולמות התצוגה. חשוב לזכור שלא תמיד במבצעי הרכב תגלו הנחות שוות, ונדמה שאם אין לכם הצעה מספיק טובה, כדאי שתמתינו ותדחו את הרכישה. ככל הנראה, אחרי תקופה ארוכה של התייקרויות חדות בענף הרכב, החודשים הבאים יספקו לנו הצעות הרבה יותר טובות ממה שהתרגלנו בשנתיים האחרונות.