הלהיט החדש של ההייטקיסטים? ג'נסיס GV70 במבחן דרכים

4 שנים לא נרשם דגם חדש לחלוטין בשוק הג'יפונים היוקרתיים בגודל בינוני. אז עכשיו יש את ג'נסיס GV70 החדש, שמבטיח להיות הכי מודרני, ייחודי ובטיחותי בקטגוריה. האם זה מספיק כדי לאיים על כרישים כמו אאודי Q5, וולוו XC60 ולקסוס NX?

ששי כהן 14 ביול, 2021
ג'נסיס GV70

3 חודשים לאחר שהחלה ג'נסיס פעילות רשמית בישראל, הושק בחודש החולף דגם ה-GV70 החדש, שמיד עם הגעתו לארץ הפך לדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל, ומנוע הצמיחה המרכזי של המותג בחדירתו לשוק הישראלי. הדגם מצטרף לקטגוריית הקרוסאוברים היוקרתיים בגודל בינוני, שם מחכים לו מתחרים כמו אאודי Q5, וולוו XC60 ואחרים, וגם לקסוס NX300H שבאופן מפתיע מוביל את הקטגוריה בארץ מתחילת השנה. יחד עם זאת, מדובר בסגמנט שבו הדגמים כבר די וותיקים, כאשר 4 שנים לא הוצג כאן דגם חדש לחלוטין, מה שהופך את הנציג של ג'נסיס שהוצג במחצית 2020 לדגם הכי מודרני בחבורה. המשלוח הראשון שהגיע לארץ כבר נמכר במלואו, ולדברי היבואן חלק משמעותי מהלקוחות, משתייך לדור ההייטקיסטים שמאמצים בחיבה את הדגם החדש. בפעם האחרונה ששמענו אגב על "הרכב של ההייטקיסטים" זה היה בשנת 2000 עם הגעתו של הדור הראשון של פורד פוקוס לישראל, באחד ממהלכי השיווק המוצלחים בהיסטוריית השיווק של שוק הרכב בישראל. רק אז מדובר היה במשפחתית עממית…

בולט על הכביש

ה-GV70 הוא רכב הפנאי השני של ג'נסיס בישראל, ומצטרף לדגם ה-GV80 בעל 7 המושבים שמשווק כאן מאז חודש מרץ. הדגם החדש מציע מרכב 5 מושבים קומפקטי יותר ופחות מאיים, ויחד עם זאת עדיין מדובר באחד הדגמים הגדולים בקטגוריה, ועם נתון של 4.71 מטר לאורך, ו-1.91 מטר לרוחב, הוא הכי ארוך ורחב בסגמנט. בסעיף הגובה שחשוב מאוד לרוכשים, הוא נהנה מ-1.63 מטר, המעניקים לו תנוחת ישיבה גבוהה על הכביש. בכל הנוגע למראה, גם כאן אנו פוגשים את שפת העיצוב הנוכחית של המותג העונה לשם "אתלטיות אלגנטית" ועיקרה מראה ספורטיבי דמוי SUV קופה, ועיצוב ייחודי עם חזית בסגנון בריטי יוקרתי המקנה לו נוכחות ועניין על הכביש. הדגם משווק בארץ עם 2 חבילות עיצוב לבחירה: "Luxury Design" הכוללת מראה אלגנטי יותר ו-"Sport Design" המאופיינת במראה קרבי יותר. אנחנו לקחנו את זו האלגנטית יותר למבחן, וכבר בגרסה הזו תמצאו מבחוץ תאורה היקפית מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים "19, שמשות אחוריות מושחרות, דלת תא מטען חשמלית גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, צמד יציאות מפלט מגודלות (לא אמרתם חבילת עיצוב אלגנטית?), מצלמות 360 מעלות ועוד. בסעיף השימושיות, רושם הדגם תא מטען בנפח 542 ליטר, וגם כאן לא תמצאו גלגל רזרבי לשעת הצורך.

ג'נסיס GV70

תא נוסעים 

כניסה לקבינה חושפת שפת עיצוב מעט שונה ממה שראינו בדגמים אחרים של היצרן, עם תא נוסעים בניחוח יוקרתי ומוטיב אליפטי שמלווה שלל משטחים בחלל הנוסעים. איכות החומרים וההרכבה משובחים ובאופן אישי אהבתי גם את שילוב הצבעים המוצלח (אפור כהה וקרם) התורם לתחושה נעימה ואווירת פרימיום. בדומה לשאר דגמי היצרן, גם כאן תמצאו תא נוסעים טכנולוגי למדי, עם רשימת אבזור ארוכה הכוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 הניתן להתאמה אישית בהתאם לבחירה בבורר מצבי הנהיגה, מולטימדיה עם מסך מגע ענק "14.5 הכוללת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, וגם שליטה נפרדת מההגה או ממשק שליטה ייעודי, תאורת אווירה ב-64 גוונים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואיוורור (ברמת הגימור "LUXURY" הנבחנת כאן), ריפודי עור מלא למושבים, פונקציית מסאז' למושב הנהג, בקרת אקלים 3 אזורים עם שליטה נפרדת ליושבים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ועוד. בסעיף השלילה, ממשק השליטה על המולטימדיה ממוקם ליד ידית ההילוכים שהיא בעצם חוגה אלקטרונית והם ממש דומים בגודל, מה שגרם לי לפעמים להתעסק בחוגת המולטימדיה במקום בהילוכים, וגם הורגש חסרונה של עמדת טעינה אלחוטית לטלפון שהפכה להיות די פופולרית כבר בדגמים עממיים וזולים משמעותית. מעבר לכך, המושבים עצמם נוחים למדי, תנוחת הישיבה גבוהה והמרווח מצוין לחמישה נוסעים בין השאר הודות לבסיס גלגלים של 288 ס"מ, התורם למרווח נדיב לרגליים גם ליושבים מאחור.

ג'נסיס GV70

הדגם היחיד בקטגוריה עם דרגת בטיחות 8 

ה-GV70 משווק עם חבילת בטיחות מקיפה כסטנדרט בכל רמות הגימור, הכוללת בין השאר: 8 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד עם הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, התרעת עייפות מתקדמת, מערכת חדשנית משולבת רדאר למניעת שכחת ילדים ברכב ועוד. מדובר גם בדגם היחיד בקטגוריה שזוכה לציון הבטיחות המקסימלי 8. יחד עם זאת, הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק של EuroNcap.

ביצועים ספורטיביים

הדגם משווק בארץ עם יחידת כח אחת בשלב הנוכחי, הכוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, המפיק 304 כ"ס ו-43 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה קבועה, אך חכמה, היכולה לחלק את הכח בין הסרן הקדמי לאחורי לפי מידת הצורך. על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה וחלקה, המאיצה את הרכב ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית של 240 קמ"ש, ומציעה אחיזת כביש גבוהה במיוחד ובידוד רעשים מוצלח המספק תא נוסעים שקט למדי גם תחת מאמץ. למעשה, מי שהרכב שקט לו מדי, אז בג'נסיס דאגו לו למערכת פליטה ספורטיבית וירטואלית, המספקת דרך הרמקולים של הרכב צלילי מנוע ספורטיביים בהתאם לקצב המהירות של הרכב. מדובר בגימיק שמעלה חיוך על הפנים, אולם סביר להניח שהלקוחות לא ישתמשו בו כמעט אף פעם. בסעיף נוחות הנסיעה, מספק הרכב רמת שיכוך מוצלחת של מהמורות הכביש ונדמה שהמתלים מכוונים על הצד הרך יותר. התלונה העיקרית שלנו נוגעת לסעיף הדלק, כאשר בשעה שמרבית המתחרות מציעות כאופציה גם דגמי דיזל או היברידים, הג'נסיס משווקת רק בגרסת בנזין נוטלת כל תגבור חשמלי אפילו קליל, מה שסיפק לנו צריכת דלק ממוצעת של 7 ק"מ לליטר, ובהחלט היינו שמחים בעידן הנוכחי לפגוש כאן גם גרסה היברידית חסכונית וידידותית יותר לסביבה. יחד עם זאת, לא מדובר בנתונים חריגים לקטגוריה, וחשוב לזכור שמרבית הרוכשים של דגמים מהסוג הנ"ל פחות מתרגשים מהוצאות תדלוק.

ג'נסיס GV70

שווה את הכסף?

במחיר התחלתי של 339,000 שקל לגרסת הכניסה, ועד 399,000 שקל לגרסת הספורט הבכירה, מציעה ג'נסיס GV70 מחירים המקובלים לקטגוריה, שאולי לא יחסכו לכם כסף מול המתחרות מגרמניה, אך בתמורה תקבלו רכב מודרני למראה, עם עיצוב ייחודי שעדיין מושך מבטים מהסביבה, תא נוסעים מרווח ומאובזר מהמקובל (כבר ברמת הגימור הבסיסית), חבילת בטיחות מרשימה ויחידת כח המספקת ביצועים ספורטיביים המלווים בנוחות נסיעה גבוהה. בסעיף התורפה, צריכת הדלק פחות מרשימה לטובה. כשמוסיפים לחבילה גם חבילת טיפולים כלולה במחיר ל-3 שנים (עד 6 טיפולים) והבטחה לחווית שירות טובה גם ביחס למקובל בענף היוקרה, מתקבלת כאן עסקה בהחלט ששווה בדיקה.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים