המסחרית הנוסטלגית של מוריס הבריטית חוזרת בגרסה חשמלית

לאחר שהצליחה לערוך סבב גיוס כספים נוסף, החלה מוריס קומרשל (Morris Commercial) הבריטית בשיווק מסחרית הרטרו החדשה שלה בסגנון ה-J-TYPE משנות ה-50, שחוזרת בגרסה חשמלית. המחיר אינו זול ויחל מ-267,000 שקל.

ששי כהן 10 באפר, 2023
מוריס J E TYPE

מוריס J-TYPE היא אחד האייקונים של תעשיית הרכב הבריטית, ומדובר במסחרית שהוצגה ב-1948 ושווקה עד 1961 אשר יוצרה על ידי חטיבת המכוניות המסחריות Morris Commercial Cars -חברת בת של מוריס מוטורס, שהפכה בשנת 1952 ל-BMC. מדובר היה במסחרית מאוד פופולרית בבריטניה, אך לא רק, אשר יוצרה בעשרות גרסאות מותאמות לעבודה (כולל טנדרים ומשאיות קלות) ואף היתה לרכב הדואר הרשמי בבריטניה. כעת, היא חוזרת לחיים ע"י סטארט אפ בריטי העונה לשם "Morris Commercial", שהציג את הקונספט כבר ב-2019, אך לאחרונה הצליח בסבב גיוס נוסף להשיג משקיעים חדשים שהפיקו חיים ואמון במוצר ומאפשרים מעבר משלב הפיתוח ודגמי הקונספט לשלב הייצור.


המסחרית החדשה שפותחה על בסיס העיצוב של הדגם המקורי, זוכה לשם J E TYPE  – כאשר תוספת האות E מסמלת את המעבר לגרסה חשמלית בלבד. העיצוב ברוח הדגם המקורי והתוצאה הסופית נראית לא פחות ממעולה, עם מכונית שללא ספק תייצר עניין על הכביש, ובמיוחד בבריטניה, שם הבריטים המבוגרים ישמחו לראות אורחת מהעבר. בחברה מציינים שמדובר במסחרית אמיתית לעבודה, ולא רק גימיק שיכול לשמש כפרסומת ניידת עבור חברות שונות, או כרכב סטייליסטי ללקוחות עשירים בשל מחירה הגבוה יחסית.


מדובר במסחרית שעשויה במידה מסוימת להתחרות בפולקסווגן ID. BUZZ החדשה, אך למרות ממדים חיצוניים דומים (אורך של 4.52 מטרים, רוחב של 1.87 מטר ובסיס גלגלים של 272 ס"מ), במוריס מתגאים שיכולות ההעמסה של ה-JE TYPE החדשה טובים בעשרות אחוזים, בין השאר הודות לגובה של 2.1 מטר. יכולת ההעמסה של הדגם עומדת על 1 טון והדגם מיועד לצמד נוסעים או שלושה לפי בחירה. כחלק מהיותה של החברה חדשנית, ניתן דגם מיוחד על פיתוח רכב ידידותי לסביבה, העושה שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, וכך לצד שלדת אלומיניום, חלק נרחב ממעטפת הרכב עשוי מסיבי פחמן ממוחזרים שמספקים מרכב חזק, אך קל משמעותית מהמקובל, כאשר הדלתות הקדמיות שוקלות רק 2 ק"ג (!) – כעשירית ממשקל דלת ברזל רגילה. גם משקל הרכב נמוך מאוד ביחס לרכב מסחרי חשמלי ונע בין 1,280 ק"ג ל-1.5 טון בלבד.

מוריס J E TYPE

שלל שילובי צבעים מרהיבים. כאן בצבע "קרם סלמון"…

הדגם יוצע עם מנוע חשמלי המפיק 150 כ"ס, המבטיח תאוצה ל-100 קמ"ש ב-12 שניות. בחברה מציינים שלא ניסו לפתח עוד מכונית חשמלית מהירה, אלא מכונית מסחרית זריזה ויעילה לעבודה. הדגם יוצע ב-3 גרסאות סוללה לבחירה: 40 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 240 ק"מ, 60 קוט"ש עם טווח עד 320 ק"מ או 80 קוט"ש עד 400 ק"מ, לפני הטענה הגוזלת כמובן משמעותית מטווח הנסיעה…

המסחרית הנוסטלגית של מוריס הבריטית חוזרת בגרסה חשמלית

תא נוסעים מודרני בסגנון בנטלי עם נגיעות קוסמטיות בסגנון רטרו. הדגם מוצע גם עם הגה שמאלי

בתא הנוסעים תפגשו עיצוב סביבת נהג בסגנון בריטי, ואפילו בסגנון בנטלי, אך עם אבזור מודרני הכולל לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה, מראת פנים מבוססת מצלמה וצמד מצלמות צד המחליפות את מראות הצד המסורתיות. בין לבין תפגשו מתגים שונים בעיצוב רטרו ושעון אנלוגי בסגנון של פעם לחידוד האווירה. לקינוח, הדגם יוצע בשלל צבעים חיצוניים מיוחדים בסגנון של פעם, כאשר הצבע המוביל הינו ורוד בניחוח קרם סלמון…

הדגם מוצע למכירה באתר היצרן במחיר התחלתי של 60,000 ליש"ט השווים ל-267,000 שקל, אך לפני מע"מ. במחירים הנ"ל שאמנם נראים אטרקטיביים לישראל, אך גבוהים למדי באנגליה, בחברה לא מצפים לכבוש את השוק, אלא למכור כמה מאות מכוניות בשנה. השיווק כבר החל ולדבריהם כבר נרשמו אלפי לקוחות שהביעו התעניינות, אך אספקת הדגמים הראשונים צפויה רק בעוד כשנה.

לקישור לאתר היצרן לחצו כאן

 

עוד מחדשות רכב