ללא בעיות מלאי! שלמה מוטורס השיקה את BYD

חברת שלמה מוטורס השיקה הבוקר בישראל את ענקית הרכב הסינית BYD, ( מותג הרכב ה-10 שמוצע כעת בישראל), אשר תחל פעילות עם דגמי ה-Atto 3, טאנג והאן החשמליים. המחיר יחל מ-156,500 שקל לקרוסאובר משפחתי מאובזר עם טווח של 420 ק״מ.

ששי כהן 13 בספט, 2022
BYD אטו 3 בישראל

המתקפה הסינית על כבישי ישראל ממשיכה בכל הכח, ואל 9 מותגי רכב סינים שכבר משווקים בארץ (וחלקם בהצלחה מרשימה) מצטרפת הבוקר ענקית הרכב הסינית BYD, אשר תשווק כאן ע"י שלמה מוטורס, חברת בבעלות משותפת של קבוצת שלמה (שלמה סיקסט) ואלייד (חברת האם של צ'מפיון מוטורס). BYD נוסדה בשנת 1995 והיתה בתחילת הדרך ספקית סוללות עבור מוטורולה. ב 2003 היא נכנסה לענף הרכב ובתחילה לענף האוטובוסים, ומאוחר יותר הגיעה גם לשוק המכוניות. מאז 2012 מכרה החברה 2.3 מיליון מכוניות חשמליות, מהן 85,000 כלי רכב מסחריים. כיום מדובר ביצרן הרכב השלישי בגודלו בעולם מבחינת שווי החברה.


BYD (ר"ת של Build Your Dreams) היא יצרנית הרכב המובילה בעולם לכלי רכב המבוססים על הנעה חדשה (NEV), ובארץ לא מדובר במותג חדש לחלוטין משום שהאוטובוסים החשמליים שלו משווקים כאן כבר למעלה מעשור. לתפקיד מנכ"ל BYD נבחר ג'קי אביב שניהל בהצלחה בשנים האחרונות את מותג סקודה בישראל והביא אותה להיות מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בארץ.

3 דגמים חשמליים עם תחילת השיווק בישראל

הדגם החשוב ביותר עם התחלת השיווק הוא BYD אטו 3 (Atto 3), קרוסאובר קומפקטי ומשפחתי שעתיד להוביל את חדירת המותג לארץ ולהתחרות בדגמים כמו ג'ילי גיאומטרי C, הנחשבת כיום למכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, וכן ב-MG ZS EV, סרס E3 ואחרות. הדגם יוצע עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש, לצד טווח נסיעה עד 420 ק"מ בגרסת סוללת ה-60.5 קוט"ש. הדגם יוצע ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר אבזור הדגם ברמת הגימור הבסיסית "Comfort" כולל גג זכוכית פנורמי חשמלי, חישוקי גלגלים "18, ריפודי עור טבעוני, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך חדשני ומתהפך ״12.4, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מושב נהג חשמלי וחבילת בטיחות מקורית רחבה כסטנדרט בשני הדגמים. רמת הגימור הגבוהה יותר ״ Design" כוללת בנוסף גם: מסך ״15.6, תא מטען חשמלי, תאורת אווירה עשירה יותר וטיהור אוויר במזגן.

BYD אטו 3 בישראל

BYD אטו 3 בישראל

הדגם השני הוא BYD האן (Han EV) מכונית סאלון ספורטיבית, יפהפיה ומפוארת ( 4.99 מטר אורך) הנחשבת כיום לספינת הדגל החשמלית של היצרן ועשויה להתחרות כאן בטסלה. מדובר ברכב שלא פותח על פלטפורמה חשמלית מלאה ומשווק בחו״ל גם בגרסת PHEV. הדגם יוצע בגרסת צמד מנועים חשמליים המפיקים 517 כ"ס והנעה כפולה, המאיץ ב-3.9 שניות ל-100 קמ"ש. בעזרת סוללה בקיבולת של 85.4 קוט"ש, מבטיח הדגם טווח נסיעה עד 521 ק"מ לפי תקן ה-WLTP. המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. הדגם יוצע בארץ עם טכנולוגיית V2L המאפשרת אספקת חשמל מהרכב לצורך הפעת מכשירים חשמליים בשטח, כמו לדוגמה בפיקניקים.

BYD האן

BYD האן

הדגם השלישי ששיווקו מתחיל בארץ הוא BYD טאנג (Tang) רכב פנאי 7 מושבים יוקרתי שככל הנראה יהיה היקר ביותר בהיצע הדגמים לעת עתה בישראל. דגם זה ישווק בארץ בגרסת 4X4 המפיקה ה-518 כ"ס החזקה, המצוידת בסוללה בקיבולת של 86.4 קוט"ש, המבטיחה טווח נסיעה עד 400 ק"מ בתקן ה-WLTP, לצד תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. בסעיף הבטיחות כוללת המכונית את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, ובסעיף האבזור תמצאו ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, גג זכוכית פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית, מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי ועוד.

BYD טאנג

BYD טאנג

השיווק בישראל

אולם תצוגה ראשון של BYD נפתח בפתח תקווה ואליו יצטרפו בקרוב עוד 3 אולמות תצוגה, הראשון בחיפה ומאוחר יותר גם בירושלים ובאר שבע. במקביל, רכישת המכוניות תתאפשר גם דרך אתר האינטרנט של היבואן. ליבואן יהיו 5 מרכזי שירות בשלב הראשון מנצרת בצפון ועד באר שבע בדרום. הדגם יוצע עם אחריות ל-4 שנים או עד 120,000 ק״מ בדגם האטו 3, ו-5 שנים לשאר הדגמים, והאחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק״מ.

מחיר BYD אטו 3 156,500 שקל לגרסת הכניסה ו-164,990 שקל לגרסה המאובזרת. מחיר הטאנג יעמוד על 283,990 שקל ומחיר ההאן נקבע על 299,990 שקל. מרווח הטיפולים עומד על אחת לשנה או 20,000 ק״מ. לדברי ג׳קי אביב מנכ״ל BYD, בכוונת היבואן להוביל את שוק החשמליות בישראל ולגבי מלאים, הוא מעריך שתהיה הסתערות על הדגמים החדשים אך לא צפוה בעיות מלאי עד סוף השנה הנוכחית. ״ילא תהיה לנו בעיית מלאי השנה״ !

עוד מחדשות רכב