העוצמה של השקט: ג'נסיס GV70 חשמלית – מבחן דרכים

לאחר שכבשה את מכירות ג'נסיס בישראל, מתרחבת משפחת ה-GV70 עם גרסה חשמלית מלאה, המבטיחה ביצועים עוצמתיים, המלווים בחווית נהיגה שקטה ומפנקת וטווח נסיעה שמגרד את ה-400 ק"מ במציאות בעלות טעינה של פחות מ-50 שקל. אבל האם היא שווה תוספת של לפחות 70,000 שקל מול גרסת הבנזין?

ששי כהן 26 במרץ, 2023
ג'נסיס GV70 חשמלית

את ג'נסיס GV70 פגשנו לראשונה לפני כשנה ותשעה חודשים, כאשר נחתה בארץ והצטרפה לקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים והמשפחתיים, כמתחרה לדגמים כמו אאודי Q5, וולוו XC60, מרצדס GLC וב.מ.וו X3. בתקופה שחלפה מאז, היא טרם הצליחה אמנם להביס את המתחרות הגרמניות במכירות, אך הפכה לדגם הנמכר ביותר של ג'נסיס בישראל אשתקד, תוך כדי שהיא מציעה חבילה מוצלחת של הופעה, ביצועים, נוחות, אבזור ובטיחות המגובים בתג מחיר תחרותי לקטגוריה, רמת שירות גבוהה ומוניטין מוצלח של אמינות, כפי שמגלים לנו סקרי אמינות מארה"ב. לאחרונה החל גם השיווק של הגרסה החשמלית המלאה של הדגם, העשויה להביא קהל חדש למשפחת הדגמים. מה יש לה להציע והאם היא יכולה להצליח עם תג מחיר יקר משמעותית? יצאנו לבדוק.

מוסבת לחשמל

ה-GV70 החשמלית פותחה על אותה שלדה של גרסת הבנזין שעברה הסבה לגרסה חשמלית, ואיננה מצוידת בפלטפורמת ה-E-GMP המוצלחת של היצרן כמו אחותה הקטנה (GV60), מה שהופך אותה למעט פחות חדה בהתנהגות וקצת פחות מרווחת ושימושית בתא הנוסעים ממה שהיינו מצפים. העיצוב זהה לגרסת הבנזין וכולל שינויים קוסמטיים קלים המתרכזים בעיקר בחזית הכוללת גריל אטום המאפיין דגמים חשמליים, ובתוכו משולב גם פתח טעינת הסוללה. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים בעיצוב שונה ("19 או "20) ובחלקה האחורי נרשם פגוש אלגנטי יותר למראה ממנו נעדרים המפלטים. בסופו של דבר מדובר ללא ספק במכונית מרשימה למראה, וצבע הנחושת של רכב המבחן משך הרבה עניין על הכביש. מיוחד הוא כן, האם אנשים יבחרו בצבע הזה? כבר לא בטוח. מעבר לכך, את הגרסה החשמלית תוכלו לרכוש ב-3 רמות גימור לבחירה וכבר מרמת הגימור הבסיסית מצוידת המכונית מבחוץ בחיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, תאורת LED מלאה, חישוקי גלגלים "19, דלת תא מטען חשמלית, גג זכוכית פנורמי חשמלי ועוד. נפח תא המטען עומד על 503 ליטר וקטן רק ב-40 ליטרים מגרסת הבנזין.


תא נוסעים

עיצוב תא הנוסעים זהה לחלוטין לגרסת הבנזין וגם כאן מדובר בסביבת נהג ונוסעים נעימה מאוד לשהייה, איכות חומרים והרכבה משובחים ושילוב צבעים מוצלח התורם לאווירה היוקרתית. המושבים נוחים, תומכים (בנהיגה ספורטיבית מושב הנהג יתהדק סביבכם) וכוללים ריפוד עור אמיתי, חימום ואוורור, ויחד עם הגה מתכוונן חשמלית ופונקציית כניסה חכמה וקלה לרכב, קל להגיע לתנוחת ישיבה אופטימלית. עם בסיס גלגלים של 287 ס"מ, המרווח לחמשת הנוסעים מכובד, אך כאמור, בשל וויתור על פלטפורמת הנעה חשמלית ייעודית, המרווח לא שונה משמעותית מה-GV60 הקטנה יותר. רשימת האבזור ארוכה וכוללת כסטנדרט גם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה עם מסך "14.5, קישוריות לסמארטפונים (אך לא אלחוטית), תאורת אווירה ב-64 גוונים, משטח טעינה אלחוטי לנייד ועוד. רכב המבחן שהגיע ברמת גימור גבוהה יותר, כלל גם תצוגה עילית, מערכת שמע יוקרתית של Lexicon, בקרת אקלים עם 3 אזורים ועוד.

ג'נסיס GV70 חשמלית

ביצועים עוצרי נשימה

הגרסה החשמלית מצוידת בצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק מרבי משולב של 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ, יחד עם הנעה כפולה, שמתורגמים על הכביש לביצועים הטובים בקטגוריה, עם שפע של כח שזמין לרגל ימין בכל רגע, ואופציה חביבה של מצב "Boost" הכוללת מתג במרכז ההגה, המאפשר מיקסום הביצועים ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות קצרצרות במיוחד. גם המהירות המרבית של הרכב לא הוגבלה כמו אצל המתחרות ועומדת על 235 ק"מ, שלא ממש רלוונטים לארץ. אבל הדבר החשוב כאן, הוא שכל העסק הזה מתנהל היטב, בדממת אלחוט ובלי דרמות מיותרות כפי שקורה לרוב בדגמי בנזין עתירי סוסים. חווית הנהיגה חשמלית, שקטה ומפנקת, מערכת המתלים כוללת בולמים אדפטיביים ומצלמה הסורקת את האספלט ומתאימה את שיכוך הבולמים, לרוב מדובר בנוחות נסיעה גבוהה, אך בכבישים עירוניים במהירויות נמוכות, ציפינו לנוחות קצת יותר גבוהה. מערכת ההנעה הכפולה מיועדת כאן מן הסתם לאחיזת כביש מוגברת ולרכב אין באמת יכולות שטח של ממש.

ג'נסיס GV70 חשמלית

טווח נסיעה

ה-GV70 החשמלית מגיעה לארץ עם סוללת 77.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של 455-465 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור), לצד יכולות טעינה מהטובות בארץ עם מצברים במתח 800V ותמיכה בעמדות טעינה DC מהירות עד 350 קוט"ש. יחד עם זאת, כשבארץ עמדות טעינה מהירות עד 250 קוט"ש, לא תנצלו לעת עתה את יכולות הטעינה האולטרה מהירות, אך עדיין תהנו מזמני טעינה קצרים ביחס למתחרות, עם טעינת 10-80% מהסוללה סביב ה-20 דקות טעינה. טעינה ביתית מלאה אורכת סביב ה-6.5 שעות. במהלך המבחן הגענו לטווח נסיעה במציאות שגירד את ה-390 ק"מ, כאשר השתדלנו להמעיט בתאוצות היסטריות ולנהוג במצב ה-"ECO" החסכוני יותר, לצד שימוש במצב של "דוושה אחת" המאפשרת נסיעה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם, שעובדת אגב מצוין.

ג'נסיס GV70 חשמלית

שווה את הכסף? 

עם תג מחיר התחלתי של 469,000 שקלים, יקרה גרסת הכניסה של ה-GV70 החשמלית בכ-70,000 שקל מהגרסה הבכירה של דגמי הבנזין, מה שמעלה כאן את שאלת התמורה למחיר. אז ברור שהיגיון כלכלי אין מה לחפש כאן, וחשוב להבין שמי שרוכש רכב יוקרה חשמלי ברמת מחירים כזו, עושה זאת משום שהוא חושק במכונית, בחווית הנהיגה החשמלית, בביצועים הכי טובים, ועל הדרך גם להיות בעל מודעות לאיכות הסביבה וחיסכון ניכר בהוצאות האחזקה. ביחס למתחרות, מדובר אגב במחיר בסיסי הזהה לב.מ.וו IX3 וזול יותר ב-70,000 שקל מכרסת הכניסה של מרצדס EQC, מה שמצביע על תמחור הגיוני לשוק הישראלי. כשמוסיפים למחיר גם את חבילת הטיפולים ל-3 שנים הכלולה במחיר ואת רמת השירות המאוד גבוהה שמעניק היבואן ללקוחותיו כאן, וככל הנראה גם אמינות עתידית גבוהה מהממוצע, אז נדמה יש כאן עסקה מעניינת.

עוד ממבחני דרכים