העיר זה השטח שלה: קיה פיקנטו החדשה במבחן (X-line רובוטית)

מלכת שוק המיני בישראל ב-9 שנים האחרונות ברציפות, עברה מתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב מעודכן ושדרוג האבזור והבטיחות, אך בדרך מאבדת את הגיר האוטומטי לטובת יחידת כח חדשה המצוידת בגיר רובוטי. עד כמה זה אמור להטריד אתכם או שלא? יצאנו למבחן.

ששי כהן 27 ביונ, 2021
קיה פיקנטו החדשה 2021

את קיה פיקנטו אין באמת צורך להציג לכם יותר מדיי, מדובר במכונית המיני הנמכרת ביותר בישראל כבר 9 שנים ברציפות ובחודשים הקרובים היא צפויה להעלות כאן לכביש את המכונית ה-100 אלף שלה (!), מה שאומר שצפו לחגיגות המאה. כעת יש לנו מתיחת פנים מקיפה לדור השלישי שלה שמשווק כאן מאז ינואר 2017,  הכוללת שדרוג ההופעה החיצונית, האבזור והבטיחות, וחשוב מכך, גם יחידת כח חדשה הכוללת מנוע בנזין 1.2 ליטר חדש ומעבר לגיר רובוטי חד מצמדי, מהסוג שמאוד מצליח באירופה, אך קצת פחות אהוב על הישראלים. עד כמה זה עשוי להשפיע על מכירות מלכת השוק? יצאנו לבדוק.

שדרוג העיצוב החיצוני 

מפגש במציאות חושף את אותה פיקנטו מוכרת, אך בשינויים קלים יחסית המתרכזים בעיקר בחזית הרכב וכוללים עיצוב מחודש לסבכה הקדמית עם חידוד הופעת "אף הנמר" המסורתית של קיה, יחידות תאורה חדשות ופגוש קדמי בעיצוב מעט שונה. בצידי הרכב משתדרגת המכונית בחישוקי גלגלים קלים "15 בגרסאות ה-LX/EX ו-"16 בעיצוב שונה בגרסאות ה-GT וה-X-Line הבכירות. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים פגוש בעיצוב חדש עם צמד יציאות מפלט בסגנון ספורטיבי (בכאילו) וחתימת אור שונה לפנסים האחוריים בגרסאות הבכירות שמבוססות תאורת LED חלקית. בשורה התחתונה, למרות הגיל והוותק, הפיקנטו בהחלט ממשיכה להיראות מודרנית ועדכנית. גרסת ה-X-LINE שנבחנת כאן (תוספת של 2,000 שקל בלבד), מגיעה עם חבילת עיצוב חיצונית בסגנון רכב פנאי, עם פגושים שונים, סט חצאיות צד, קשתות גלגלים מודגשות בצבע שחור ועוד כמה נגיעות קוסמטיות. אז ג'יפון היא לא באמת נראית, אבל יש לה סטייל והיא בהחלט חביבה למראה. לקוחות הליסינג אגב, ישמחו לשמוע שגם גרסת ה-LX הבסיסית מצוידת מעתה בחישוקי גלגלים קלים, במקום הטסות המכוערות שליוו את הדגם היוצא.

קיה פיקנטו החדשה 2021

מאובזרת ובטיחותית יותר

גם בתוך תא הנוסעים מדובר באותה פיקנטו מוכרת בשינויים קוסמטים קלים, המתרכזים בעיקר במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 נשלטת מההגה, הכוללת גם תמיכה מלאה בעברית, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי המאפשרת הרצת Waze, פנגו ואפליקציות נוספות על מסך הרכב. אל אלו מצטרפים מסך דיגיטלי "4.2 חדש במרכז לוח השעונים ונגיעות קוסמטיות קלות בתא הנוסעים. האבזור שודרג וכולל כבר מרמת הגימור השניה EX גם כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי ערפל קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית, שמשות אחוריות מושחרות והגה מצופה עור, כאשר צמד הגרסאות הבכירות כוללות גם קיפול מראות חשמלי, וריפודי עור סינטטי. גרסת ה-GT בעלת חבילת העיצוב הספורטיבית, מצוידת גם בגג שמש חשמלי. בשורה חשובה ללקוחות הליסינג נרשמת גם בתא הנוסעים, עם תוספת מערכת המולטימדיה גם לגרסת ה-LX.

קיה פיקנטו החדשה 2021

אבזור הבטיחות שודרג ומוותר סוף סוף על מערכת הבטיחות מובילאיי בהתקנה מקומית לטובת מערכת בטיחות מקורית מתקדמת ומקיפה מבעבר, המצטרפת אל מערכת התרעת שמירת המרחק והבלימה האוטונומית העירונית הכוללת גם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת עייפות הנהג, 7 כריות אוויר (כולל אחת לברכי הנהג) וחיישן לחץ אוויר בצמיגים.

יחידת כח חדשה

החדשה המרעישה בדגם המחודש נוגעת כמובן להחלפת יחידת הכח הוותיקה באחת חדשה וידידותית יותר לסביבה, הכוללת מנוע בנזין 1.2 ליטר חדש מסדרת ה-Smartstream של היצרן, המפיק 84 כ"ס ומומנט מרבי של 12 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אלקטרונית (רובוטית חד מצמדית) עם 5 הילוכים, שמוצעת לראשונה בדגמי קיה. מדובר במהלך זהה למה שעברה לפני כשנה וחצי המתחרה העיקרית שלה בארץ יונדאי i10, והרעיון שעומד מאחורי הוויתור על תיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית לטובת תיבה אוטומטית רובוטית, הוא תקני זיהום האוויר המחמירים של אירופה המאלצים את יצרני הרכב לייצר דגמים חסכוניים יותר בדלק וידידותיים יותר לסביבה. על הכביש מדובר דווקא בסוג של הפתעה נעימה: למרות החשש משימוש בתיבת ההילוכים החדשה, במציאות מדובר בתיבה חדישה עם תפעול חלק משמעותית מהצפוי, כאשר לקוחות הנוהגים ברכב באופן רגוע ואינם נוהגים לרמוס את דוושת הבנזין דרך קבע, ימצאו מכונית נעימה למדי לנהיגה, עם החלפות הילוכים שכמעט אינן מורגשות, ותא נוסעים שקט ומבודד למדי מרעשי חוץ ומנוע. יחד עם זאת, עבור אלו שאוהבים לתת גז מרמזור לרמזור וכל הזמן עסוקים בלסחוט ביצועים מהרכב, מדובר במכונית שתהיה קצת פחות נעימה, ועם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-15.7 שניות, הם לא ימצאו פרטנרית למרוץ העירוני. את הבונוס לשימוש בתיבה הרובוטית, תמצאו בסעיף צריכת הדלק, שם בתחילתו של המבחן בשיוט אורך בכבישים בין עירוניים, הראה מחשב הדרך צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בממוצע, וככל שהתרבו הנסיעות העירוניות, התייצבה צריכת הדלק על 13.5 ק"מ לליטר בממוצע. ביחס לדגם היוצא מדובר ללא ספק במכונית הרבה יותר חסכונית ואף ידידותית משמעותית לסביבה (דרגת זיהום 4 או 5 בהתאם לרמות הגימור).

קיה פיקנטו החדשה 2021

תמשיך להוביל את השוק?

בסיכומו של מבחן, קיה פיקנטו המחודשת היא ללא ספק מכונית טובה יותר: היא נאה יותר, מאובזרת ובטיחותית יותר, ויחידת הכח החדשה שלה הפכה אותה גם לחסכונית בדלק וידידותית יותר לסביבה. בצד השלילה, הביצועים רחוקים מלרגש וחובבי התאוצות מרמזור לרמזור מתבקשים לעבור לדגם אחר. (לרוב אילו גם לא הלקוחות הפוטנציאלים של הדגם). במחיר שטיפס ב-1,000 שקל מול הדגם יוצא, מדובר בסה"כ בתמורה טובה לכסף ועם המוניטין המצוין שיש לפיקנטו בארץ והאחריות הנדיבה ל-7 שנים, סביר להניח שהפיקנטו תמשיך לככב כאן במספרים מרשימים גם בתקופה הקרובה וככל הנראה גם להמשיך להוביל את הקטגוריה.

מחיר: החל מ- 84,500 שקל לגרסת הכניסה ועד ל-86,900 שקל לדגמים הבכירים.

עוד ממבחני דרכים