הריבית – סעיף מרכזי במימון הרכב

החלטתם להתקדם לרכב חדש ואתם צריכים מימון? אז הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת רגע לפני שאתם בוחרים חברת מימון, מה אתם צריכים לבדוק ומה הכי נכון עבורכם.

מדור שיווקי 28 בנוב, 2022
קרדיט תמונה:pixbay

אם אתם רוצים לקנות רכב חדש, בהחלט סביר שתצטרכו לפנות לאופציה כלשהי של מימון לרכב. אפשרויות מימון שונות, בין אם מחברות הרכב, מהבנקים או מגופים אחרים, שונות זו מזו בעיקר בתנאי ההחזר על המימון. התנאים האלה נבדלים אלה מאלה בריבית, שהיא למעשה הסעיף המרכזי במימון הרכב כולו. אז מה ההבדלים בין הריביות בין גופי המימון השונים, ומה הכי נכון עבורכם? נסקור את הנושא לעומק.


בחסות לאומי

על חשיבות הריבית בתהליך מימון הרכב

בוודאי לא נחדש לכם יותר מדי כשנציין שרכבים הם לא עניין זול כלל וכלל. בכדי לקנות רכב חדש (ובמקרים רבים גם רכב מיד שנייה), יש צורך בהרבה מאוד הון זמין, ובמרבית המקרים גם בהתחייבות לאורך תקופה לא קצרה של תשלומים. זאת משום שההון הזמין הנדרש לרכישה של רכב חדש לרוב לא יושב לנו בחשבון העובר ושב, ויש צורך באפשרות כלשהי של מימון לרכב.

מימון לרכב, שהוא למעשה הלוואה עבור רכישת הרכב תמורת שעבוד שלו, מאפשר לנו לרכוש רכבים בערך גבוה באמצעות תשלום חודשי קבוע. התשלום הזה נקבע בהתאם למחיר הרכב ולריבית שאנחנו מקבלים על המימון. אותה ריבית הופכת, הלכה למעשה, לפרמטר המשמעותי ביותר המשפיע על ההחזרים החודשיים על הרכב. לכן חשוב להכיר את האפשרויות השונות של ריבית, בהתאם לאופציות המימון השונות.

אפשרויות שונות למימון רכב והבדלי הריבית ביניהן

  • בנקים: כמו עם כל הלוואה אחרת, ברירת המחדל של רבים מאיתנו גם בכל מה שנוגע למימון רכב היא פנייה לבנק. הלוואה שמקבלים מהבנק עבור הרכב משעבדת את הרכב לבנק עד תום תקופת ההחזר, ובתמורה לכך מעניקה את הסכום המדויק שנחוץ בתנאים שהם בדרך כלל אטרקטיביים למדי. בהקשר של מימון רכבים, הבנקים יציעו לרוב את תמהיל התנאים האיכותי ביותר, עם ריבית נמוכה יחסית גם עבור סכומי מימון גבוהים עם אחוז השתתפות נמוך יחסית.
  • חברות הרכב: יבואני הרכב הישראלים מציעים כמעט כולם אפשרויות מימון, אך חשוב להגיד שמדובר באפשרויות מימון שמתאימות לקהל מבוסס יותר. אם יש לכם את רוב הסכום הנדרש עבור קניית הרכב, חברות הרכב יציעו מימון עם ריבית נמוכה מאוד אמנם, אך לא תמיד מדובר באופציה שנמצאת בהישג היד שלכם.
  • ליסינג – חברות ליסינג מציעות למעשה לשלם באופן קבוע מדי חודש על הרכב, בלי שהוא יעבור לבעלותכם באופן מלא עד תום תקופת הליסינג. בשלב זה תוכלו לקבל רכב חדש ולהמשיך לשלם תשלום חודשי, או לקנות את הרכב בכל יתר הסכום מול החברה. הריבית, בהקשר זה, היא בעלת השפעה מצומצמת יותר – אך גם לא מדובר בבעלות על הרכב.
  • מימון חוץ בנקאי: דומה מאוד באופיו למימון בנקאי, אך מגיע עם ריביות גבוהות יותר באופן קטגורי. הוא מתאים יותר למי שמסיבה כלשהי לא יכול לקבל מימון בנקאי. אם יש לכם יכולת לקבל מימון בנקאי עבור אותו הסכום – כמעט תמיד הריבית תהיה אטרקטיבית יותר בבנק.

לאחר שהבנתם את כל ההבדלים, בחרו באופציה הנכונה ביותר עבורכם

בדיוק כמו שאתם משווים בין רכבים שונים לפני שאתם מחליטים על הרכב שאותו תרכשו, כך אתם חייבים גם להשוות בין אפשרויות המימון השונות לפני שתחליטו על ההלוואה שתיקחו. חלק משמעותי מההשוואה הזו הוא השוואת הריביות, וכעת אתם יודעים כיצד לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה יותר.

מציאת אופציית המימון המתאימה לצרכים שלכם, הופכת את תהליך רכישת הרכב כולו לתהליך חכם ונכון יותר. עם המימון הנכון, שמגיע עם הריבית הנכונה, תשימו את הידיים שלכם על רכב החלומות שלכם, בתנאים הנכונים ביותר עבורכם.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

קרדיט תמונה:pixbay

עוד מחדשות רכב