הריינג' רובר הטוב ביותר לכביש? ריינג' רובר וולאר החדש במבחן

6 שנים לאחר שנחת כאן לראשונה, מתעדכן ריינג' רובר וולאר במתיחת פנים שניה הכוללת תא נוסעים חדש ושדרוג יכולות הנסיעה החשמלית בגרסת ה-PHEV. אך האם במחיר התחלתי של 630,000 שקל ולפני עליית מס משמעותית בשבוע הבא הוא עדיין ישאר רלוונטי?

ששי כהן 28 בדצמ, 2023
ריינג' רובר וולאר 2024

לפני 6 שנים שנחת כאן לראשונה ריינג' רובר וולאר, רכב הפנאי החדש של היצרן שהבטיח להיות דווקא "הריינג' רובר הטוב ביותר לכביש", החלה לאחרונה היבואנית בשיווק הדגם המחודש לאחר שעבר כבר מתיחת פנים שניה, שאמורה להזריק לו רעננות מול המתחרים בפלח השוק היוקרתי והתחרותי.


הוולאר המחודש שומר על העיצוב המקורי של הדגם, שאף עם הצגתו בעולם ב-2017 הוכתר בזמנו עם בתחרות 'World car awards' כרכב היפה ביותר בעולם באותה שנה, וגם היום, הוא עדיין מציע מרכב אלגנטי ומעוצב כאשר ליטושים קוסמטיים בחזית ומאחור משאירים אותו מודרני ועדכני, אם כי כבר לא מסובב ראשים כפי שהיה בהתחלה. הדגם מתברג בהיצע הדגמים של היצרן מעל לאיווק הקומפקטי לבין הריינג' רובר ספורט, וכפי שמגדירים אותה בחברה "מדובר ברכב פנאי גדול אך לא מאיים" כפי שמצטיירים לעתים דגמי ריינג' רובר האחרים בפני הלקוחות, מה שאמור להביא קהל חדש למותג. המידות שלו קומפקטיות יחסית לריינג' רובר, אך עדיין גדולות מהמקובל בקרב ג'יפונים משפחתיים עם מרכב באורך של 4.8 מטרים, רוחב של 1.93 מטר וגובה נמוך יחסית עם 1.66 מטרים המרמז על יכולות ספורטיביות לכביש. לצד אלו הוא נהנה מתא מטען נדיב בנפח 673 ליטר, אך ללא גלגל רזרבי בגרסת הפלאג-אין הנבחנת.

תא נוסעים בעיצוב חדש

את השינוי המרכזי יותר בסעיף העיצוב תפגשו דווקא בתא הנוסעים שמאמץ את שפת העיצוב החדשה של היצרן, עם עיצוב מינימליסטי ונקי, כמעט נטול מתגים לחלוטין, כאשר את מרביתם המוחץ של המתגים מחליף מסך מולטימדיה חדש בגודל "11.4, איכותי למדי ונאה למראה, אך כזה שדורש ממכם לשנות כל דבר דרך המסך וזה לא תמיד נוח. למערכת תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (לא אלחוטיים) ולמרות שימוש באיכות חומרים והרכבה גבוהים ברוב דיפוני תא הנוסעים, העיצוב החדש והנקי מדי, גורם לרכב להיראות מעט פשוט וחסר את היוקרה הנדרשת, ובמיוחד בקונסולת המכשירים המרכזית שכוללת כעת רק את ידית ההילוכים האלקטרונית ועוד מכסה המסתיר משטח טעינה אלחוטי לנייד, ונראית ומרגישה זולה למדי. אפילו תאורת האווירה שמקיפה את תא הנוסעים הינה בסגנון מנורות בודדות שזורקות אור בסגנון יותר של פעם.

ריינג' רובר וולאר 2024

מאובזרת?

יחד עם זאת, האבזור נדיב יחסית וכולל גם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית ווילון חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי "20 לגלגלים, דלת תא מטען חשמלית, תאורת LED וחיישני חניה היקפיים. מה חסר? ציפינו לפגוש גם מצלמות 360 מעלות, סגירת ואקום רכה לדלתות, מערכת לסיוע בחניה אוטומטית  וגם בקרת אקלים נפרדת ליושבים מאחור. מדובר בפריטים שבהחלט חסרים כאן. לצד אלו, המרווח מכובד לחמישה נוסעים בין השאר הודות לבסיס גלגלים נדיב העומד על 285 ס"מ ותנוחת הישיבה עדיין גבוהה ממרבית הג'יפונים הפופולרים בשוק.

ריינג' רובר וולאר 2024

ריינג' רובר לכביש

הוולאר הוא רכב שפותח כדי לתת מענה לאלו שדווקא מעדיפים לחיות כמעט כל הזמן על הכביש הסלול ולאו דווקא בשטח כמסורת היצרן. לשם כך, הוא פותח בכלל על שלדה שמשרתת את יגואר, ומגיע לארץ בגרסת כניסה המצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, גרסת טורבו-דיזל 3.0 ליטר חסכונית, וגרסת פלאג-אין הייבריד שנבחנת כאן ונחשבת לחסכונית בדלק ולידידותית יותר לסביבה במשפחה. בדגם החדש שודרגה הסוללה לגדולה יותר בקיבולת 19.2 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה חשמלי עד 61 ק"מ (תוספת של 11 ק"מ לעומת הדגם היוצא), ויחידת הכח כוללת מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 404 כ"ס ו-65.2 קג"מ מרשימים ביותר, המעבירים את הכח לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. על הכביש מתגלה מכונית חזקה, חזקה מאוד אפילו המטיסה את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות זריזות, ואל תשכחו שמדובר ברכב ששוקל מעל ל-2.3 טון, ומביאה אותו למהירות מרבית של 210 קמ"ש. כל עוד והסוללה שלכם מלאה, תוכלו ליהנות מטעימה מהעולם החשמלי לטווח של עד 55 ק"מ בערך במציאות, שלאחר מכן תעברו למצב היברידי בו צריכת הדלק נעה סביב ה-11 ק"מ לליטר בממוצע. את טעינת הסוללה תוכלו בדגם החדש לראשונה גם לטעון בעמדות טעינה מהירות, אך בקצב עד 50 קילוואט. יחד עם בידוד מוצלח מרעשי חוץ ומערכת המבטלת רעשים לא רצויים בתא הנוסעים, מסופקת גם נסיעה שקטה למדי, אם כי כאשר החשמל יסתיים בסוללה, אין כבר ממש חווית נהיגה על רכב חשמלי. מעבר לכך, הוא נוח למדי למרות שאינו מצויד במתלי אוויר ולרוב מתמודד היטב עם האספלט המקומי, ובסעיף הבטיחות הוא חמוש במרבית מערכות הבטיחות המקובלות כיום בענף, ולרכב ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

ריינג' רובר וולאר 2024

שווה את הכסף?

בסיכומו של מבחן, ריינג' רובר וולאר החדש הוא רכב פנאי איכותי שנוסע היטב, מפנק ומציע שילוב מצוין של ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה בגרסת הפלאג-אין שנבחנת כאן, המגובים בבטיחות גבוהה ומהחודשים האחרונים גם באחריות ל-5 שנים או 150 אלף קילומטרים, בצעד שעשוי להגביר את אמון הלקוחות בדגמים ואת חווית הבעלות. יחד עם זאת, במחיר של 630,000 שקל, הוא סובל מרמת אבזור נמוכה יחסית ביחס למה שהיינו מצפים לקבל ברכב עם תמחור כזה וגם תא הנוסעים שלו סובל בגרסה המחודשת מעיצוב שמצד אחד אופנתי, אך מצד שני לא ממש יוקרתי. בשורה התחתונה: ריינג' רובר הוא רכב מלכותי ויוקרתי, ומהווה ללא ספק סמל סטטוס, אך האם הוא מצדיק את תג המחיר שהוצמד לו? לא בטוח.

עוד ממבחני דרכים