התשובה לטויוטה יאריס? MG3 היברידית נחשפה בז'נבה

מנוע הצמיחה הבא של MG בישראל? הדור החדש של MG3 יהיה סופר-מיני היברידי שיציע שילוב נאה של ביצועים וצריכת דלק ובמחיר נכון עשוי להיות להיט בשוק המקומי החושק בסופרמיני חסכונית בדלק וסובל ממחסור במלאי של היאריס.

ששי כהן 28 בפבר, 2024
MG3 היברידית 2024

13 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של MG3, מכונית הסופרמיני של MG שאף שווקה בארץ לזמן קצר, חשף היצרן בתערוכת הרכב של ז'נבה את הדור החדש של הדגם, אשר פותח עבור השוק האירופאי וכולל יחידת כח היברידית חזקה וחסכונית בדלק ועם תג מחיר הנמוך באירופה ב-10% מטויוטה יאריס הנהנית מהצלחה מרשימה.


הדגם החדש מציע מרכב קומפקטי אך מרווח יחסית לקטגוריה, באורך של 4.11 מטר, רוחב של 1.8 מטר, גובה של 1.5 מטר ובסיס גלגלים של 257 ס"מ, האמור לספק מרווח נאה לארבעה נוסעים מבוגרים. נפח תא המטען עומד על 293 ליטר והרכב עוצב ברוח שפת העיצוב הנוכחית של היצרן ומציע מראה מודרני וחביב. גם בתא הנוסעים ניתן לראות את שפת העיצוב המוכרת של היצרן, אותה פגשנו גם ב-MG4 החשמלית, עם לוח שעונים דיגיטלי "7, מסך מולטימדיה "10.25 התומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועדיין לא וויתרו על "פסנתר" מתגים פיזיים לתפעול מהיר ובטוח יותר של מערכות רכב חשובות תוך כדי נהיגה. מעבר לכך, נותר לקוות שהדגם יוצע גם בגרסת תא נוסעים המשלבת גוונים בהירים יותר, משום שתא הנוסעים בגוון השחור שפורסם נראה מעט קודר.
 MG3 היברידית 2024

ה-MG3 תצטרף לקטגוריית הסופר-מיני ההיברידיות המצומצמת, הכוללת כיום בארץ את טויוטה יאריס והונדה ג'אז, כאשר ב-MG הלכו על כיוון שונה עם מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי חזק המפיקים הספק משולב של 194 כ"ס, אשר יחד עם סוללה גדולה יחסית בקיבולת 1.83 קילוואט מבטיחים שילוב מעניין של ביצועים נאים המשולבים בתצרוכת דלק נמוכה, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות וצריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר. באופן מפתיע משהו, תיבת ההילוכים האוטומטית מסתפקת ב-3 הילוכים בלבד, כמו פעם, וסביר להניח שזה משום שהדגם עתיד לעשות שימוש נרחב יותר במנוע החשמלי.

 MG3 היברידית 2024

על מפרט האבזור עדיין מוקדם לדבר, אך סביר להניח שכמו שלל דגמי MG, גם במקרה הזה האבזור הסטנדרטי יהיה נדיב מהמקובל. הדגם צפוי להגיע ככל הנראה לארץ כבר בקיץ הקרוב ובהנחה שמחירו יהיה אכן זול יותר מהמתחרות, החל מ-134,000 שקל לטויוטה יאריס והחל מ-151,900 שקל יקרים במיוחד להונדה ג'אז, צפויה המכונית להפוך ללהיט בשוק הישראלי, ובתנאי שלא יהיו בעיות מלאי המלוות כיום למשל את המתחרה מבית טויוטה.

עוד מחדשות רכב