ה-SUV החשמלי הספורטיבי ביותר? פורשה מקאן החדשה בדרך לארץ

פורשה מקאן החדשה תגיע לארץ בקיץ הקרוב בגרסה חשמלית מלאה המבטיחה להיות ה-SUV החשמלי הספורטיבי ביותר, לצד הבטחה לשימושיות גבוהה בחיי היום יום וטווח נסיעה עד 613 ק"מ. הזמנות ניתן לפתוח כבר בארץ במחיר החל מ-665,000 שקל.

ששי כהן 26 בינו, 2024
פורשה מקאן חשמלית

10 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של פורשה מקאן, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרן ואחד הדגמים המבוקשים ביותר של היצרן ברחבי העולם (למעלה מ-800,000 יחידות של ה-Macan בכל העולם), לאחר שלל טיזרים חשפה פורשה את הדור השני של הדגם, שיוצע לראשונה בגרסה חשמלית מלאה ובגרסת 'מקאן טורבו' המבטיח לדברי היצרן להיות ה-SUV החשמלי הספורטיבי ביותר.


המקאן החדשה זוכה לעיצוב חדש עם הופעה ספורטיבית ומרכב דמוי קופה, וכוללת חזית וזנב ברוח שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, בעזרתם מבטיחה החברה שהרכב יזוהה מיד כדגם של פורשה ולא עוד SUV שקוף אחד מיני רבים הנעים על הכביש. הממדים מאפיינים את קטגוריית הג'יפונים המשפחתיים עם אורך של 4.78 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.62 מטר, לצד בסיס גלגלים שצמח משמעותית ונמתח על 289 ס"מ מכובדים האמורים להציע תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים. גם נפח תא המטען צמח ועומד על 540 ליטר בדגם החדש.

מדובר גם ברכב אווירודינמי להפליא עם מקדם גרר של 0.25, הנובע בין השאר משילוב מערכת ה- PAA המורכבת מספוילר אחורי אדפטיבי, פתחי אוויר אקטיביים קדמיים וכיסויים גמישים בתחתית המרכב האטומה באופן מלא, העשויים לתרום להתנהגות כביש ספורטיבית ויעילות אנרגטית המשפיעה על טווח הנסיעה בדגם החשמלי.

פורשה מקאן חשמלית

חוויית הנהיגה ב-Macan החדשה שודרגה על ידי מערך 3 מסכים עם מולטימדיה מרכזית עם מסך "12.6, לוח מחוונים דיגיטלי קמור "10.9 ואופציה למסך נוסע "10.9 שיאפשר לו לשנות הגדרות במערכת הבידור והמידע או לצפות בווידאו בסטרימינג במהלך הנסיעה. אל אלו יצטרפו גם רמת גימור עשירה וחבילת בטיחות מתקדמת העתידה להציע את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק.

המקאן החדשה תהיה גם המקאן הראשונה שתצויד כאופציה בהיגוי אחורי ובבולמים עם 2 שסתומים, תוך התמקדות ביכולות נהיגה דינמיות ותחושת היגוי ייחודית. "הודות לתנוחת הישיבה הספורטיבית, מרכז הכובד הנמוך, יכולות הנהיגה הדינמיות וההגה המדויק, המקאן החדשה מספקת תחושה של מכונית ספורטיבית אמיתית" מסביר סגן נשיא קו המוצר, יורג קרנר.

פורשה מקאן חשמלית

הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: 'מקאן 4' הכולל הנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 402 כ"ס ומומנט מרבי של 66 קג"מ, המספקים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש, אשר יחד עם סוללת 100 קוט"ש מבטיח טווח נסיעה עד 613 ק"מ. הגרסה הספורטיבית יותר ה-'מקאן טורבו' מציעה כבר הספק משולב של 639 כ"ס ומומנט מרבי של 115 קג"מ, המספקים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש, אשר יחד עם סוללת 100 קוט"ש מבטיח טווח נסיעה עד 591 ק"מ. בפורשה מבטיחים ביצועים גבוהים בכל שטח ורמת שימושיות גבוהה בחיי היום-יום, עם נתוני ביצועים התואמים למכוניות ספורט ויכולות טעינה סופר מהירות בהספק של עד 270 קילוואט.

מחברת אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי הדגם החדש צפוי להגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה במחיר התחלתי של 665,000 שקל למקאן 4 והחל מ-930,000 שקל למקאן טורבו.

 

עוד מחדשות רכב