וולוו S60 החדשה – מבחן דרכים

למרות זינוק של עשרות אחוזים במחיר הדגם החדש , הפכה ה S60 להיות אטרקטיבית דווקא יותר . מדוע ? התשובה בהמשך. שנתיים לאחר שביצעה קאמבק לשוק המקומי עם מחיר אטרקטיבי שהזניק את מכירות וולוו למחוזות שהיו מוכרים לה בשנים הרחוקות , פינתה ה S60 דור ראשון את מקומה ל S60 החדשה שנחתה בארץ בחודשיים האחרונים…

ששי כהן 18 בפבר, 2011

למרות זינוק של עשרות אחוזים במחיר הדגם החדש , הפכה ה S60 להיות אטרקטיבית דווקא יותר . מדוע ? התשובה בהמשך.

שנתיים לאחר שביצעה קאמבק לשוק המקומי עם מחיר אטרקטיבי שהזניק את מכירות וולוו למחוזות שהיו מוכרים לה בשנים הרחוקות , פינתה ה S60 דור ראשון את מקומה ל S60 החדשה שנחתה בארץ בחודשיים האחרונים עם הבטחה להיות הוולוו הספורטיבית והבטוחה ביותר אי פעם . וכן , גם תג המחיר זינק ב 25% על הדרך והפך אותה דווקא לאטרקטיבית בסגמנט .איך זה יכול להיות ? תמשיכו לקרוא.

וולוו S60 החדשה - מבחן דרכים

וולוו S60 החדשה – מבחן דרכים

ה S60 על רקע הכרמל השרוף . עצוב
 
היפה והלא חנון
 
הדור החדש זונח את כל מה שהכרנו מהדגם הקודם . ה S60 מציע חוויה עיצובית שונה לחלוטין עם צללית קופה במרכב סדאן. העיצוב יפהפה מכל זווית ואין כל ספק שמעצבי וולוו הצליחו להפגין יצירתיות מרשימה . ספורט אלגנט במיטבו . זה לא שה S60 הקודמת היתה מכוערת , ממש לא ואפילו בזמנו היא היתה מתקדמת ומקורית למדי , אולם אחרי 10 שנים התבקש שינוי רציני , והוא הגיע ובגדול . ועם הקו העיצובי החדש , החזית הנמוכה והרחבה והסמל היוקרתי , מדובר במכונית יפה ומעוצבת שמסובבת ראשים .
סביבת הנהג היא מופת לתכנון ארגונומי, ולמרות שפע המתגים, הצגים ומערכות העזר היא עדיין קלה למדי לתפעול ולהתמצאות ומצליחה לשדר תחושה אינטימית. המושבים נוחים מאוד ובדגם המבחן המצוייד בריפודי עור בצבע חום , אף נאים מאוד למראה ולמגע ומשדרים איכות גבוהה. תנוחת הנהיגה ניתנת לכוונון מלא, אם כי כיוון משענת הגב התחתון ממוקמת במקום נסתר ולא נח .
עם בסיס גלגלים של 277 ס"מ , מספקת ה S60 מרווח נאה ליושבים מקדימה אם כי מאחור המצב קצת פחות מזהיר . איכות הגימור והחומרים שואפת לשלמות וברכב המבחן אשר עבר כבר מעל 10,000 ק"מ , כנראה חלקם בתנאים לא קלים , לא נשמעו רעשים וקרקושים מיותרים. אבזור הרכב כולל כסטנדרט ברמת האבזור הבסיסית KINETIC , בקרת אקלים דיגיטלית כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , מחשב דרך, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם מסך "5 , דיבורית מקורית, בקרת שיוט , מראות צד מתקפלות חשמלית ,בלם יד חשמלי  ועוד. דגם המבחן ברמת הגימור האמצעית : ACTIVE , כלל בנוסף חישוקי "17 , ריפודי עור ,גג נפתח נגן DVD ונגיעות קוסמטיות בתא הנוסעים .

וולוו S60 החדשה - מבחן דרכים

וולוו S60 החדשה – מבחן דרכים

203 סוסים בדגם החלש …
פלפל חריף
אבל השינוי העיקרי שוולוו מתגאים בו , הוא לא העיצוב או הנוחות אלא התנהגות הכביש . בוולוו לא חסכו במילים כדי לתאר עד כמה ה S60 היא מכונית ספורטיבית ומהנה לנהיגה. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר בעל הספק של 203 כ"ס ב 6,000 סל"ד , המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים . הביצועים הרשמיים : 8 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש מוגבלת מחשב.
התנענו בלחיצת כפתור ויצאנו לדרך . הדבר הראשון ששמים לב אליו , הוא השקט . בידוד המכונית מרעשי חוץ ומנוע מעולה וצריך ממש להתאמץ כדי לשמוע את המנוע . יחידת הכח יחד עם מגדש הטורבו המתוחכם , מספקים מומנט זמין כבר מהנגיעה הראשונה בדוושה והוא מעיף את המכונית קדימה בקצב מסעיר אשר מורח חיוך בפניו של הנהג . תיבת ההילוכים הרובוטית פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע ולא נתקלנו מסרבנות מצדה או הססנות לגבי תפעול ההילוכים .

וולוו S60 החדשה - מבחן דרכים

וולוו S60 החדשה – מבחן דרכים

חצי יובל : ממכונית לשר הביטחון הפכה למכונית לשר הספורט
 
בדרך לבית אורן , אנו עוברים בכבישיה המפותלים ומאתגרים של הכרמל . למרות אסון השריפה שצבע חלקים גדולים מהנוף בשחור , הנוף ממאן להיות מכוער וכמות הכלניות והצמחיה החדשה שצצה בין העצים החרוכים , מזכירים כמה המקום הזה  יפה  ( עדיין ) . ה S60 לא מאכזבת גם כאן ומצליחה להפתיע גם בכבישים המפותלים עם אחיזת כביש גבוהה מאוד ושלדה קשיחה שמוסיפה לביטחון . ואם כבר הזכרנו ביטחון , אביזרי בטיחות לא חסרים ב S60 החדשה ולצד אביזרי הבטיחות המקובלים , מצוידת המכונית כסטנדרט גם במערכת ה CITY SAFETY המתריעה על סכנת התנגשות עד 30 קמ"ש ואף בולמת עצמאית את הרכב במידת הצורך.  מערכות נוספות מתוחכמות הכוללות בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי הולכי רגל ומערכת לניטור רכב בשטח מת , מוצעות כאופציה ועולות ממון רב.
צריכת הדלק של המכונית הפתיעה לטובה במהלך המבחן כשנעה בין 8.5 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית בשעות העומס ועד 14 ק"מ לליטר בשיוט ארוך בכביש החוף . מגדש הטורבו החדש והמתקדם , מאפשר למכונית ביצועים המוכרים מנפחי מנוע גדולים יותר לצד יעילות וחיסכון בדלק. פליטת ה CO2 שלה מרשימה גם כן עם 184 גרם לק"מ ולמכונית רמת זיהום 13 סבירה לסגמנט.

וולוו S60 החדשה - מבחן דרכים

וולוו S60 החדשה – מבחן דרכים

14 ק"מ לליטר בשיוט ארוך בכביש החוף . מרשים
 
סיכום :
ה S60 החדשה בגרסת 2.0 ליטר עולה 239,000 בגרסתה הבסיסית. למרות התיקרות של 50,000 ש"ח לעומת הדגם הבסיסי הקודם , מצליחה המכונית להיות אטרקטיבית ואף תחרותית עקב מעבר לסגמנט מכוניות הספורט סדאן היוקרתי. אם בשנתיים האחרונות התחרתה המכונית בקבוצת מכוניות המנהלים היקרות עם רכב מיושן יחסית שנהנה ממחיר זול וסמל יוקרתי , כעת ממתינות לה מתחרות חזקות כמו ב.מ.וו. סדרה  3 , אודי A4 ולקסוס IS ,אשר בהשוואת רמות האבזור ל S60, מתקשות להעניק תמורה טובה יותר לכסף . ה S60 החדשה מבטיחה ומקיימת : אפשר לשייט עם המכונית הזאת בשלווה בכביש המהיר או מפקק לפקק ואפשר גם לנצל את אותו פלפל חריף שיש לה ולצאת לנהיגה ספורטיבית ומסעירה .

וולוו S60 החדשה - מבחן דרכים

וולוו S60 החדשה – מבחן דרכים

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים