חדש בישראל: יונדאי סונטה טורבו

יונדאי סונטה, מכונית המנהלים הנמכרת ביותר בישראל, זוכה לגרסת 1.6 ליטר טורבו 180 כ"ס שמוותרת על יחידת ההנעה ההיברידית החסכונית, ומציעה במקום קצת יותר ביצועים ומחיר נמוך יותר.

ששי כהן 24 באוק, 2021
יונדאי סונטה טורבו

קצת יותר משנה לאחר שנחת כאן הדור הנוכחי של יונדאי סונטה בגרסה היברידית יוקרתית וחסכונית להפליא, מתרחבת משפחת מכונית המנהלים שהפכה להיות הנמכרת ביותר בישראל מתחילת השנה (2,109 מסירות ונתח שוק של 37.7%), עם הגעתה לארץ של גרסת הטורבו-בנזין שמנסה להציע חלופה מוזלת לדגמים ההיברידיים שסבלו בשנה החולפת מהתייקרות חדה בשל הפחתת הטבות המס, וכנראה עומדים להתייקר שוב עם ביטול מלא של הטבות המס לדגמים ההיברידים כבר בינואר הקרוב, הודות ל"מיסוי הירוק" המחודש שאמור לעודד אותנו לרכוש דגמים ידידותיים לסביבה ובפועל מעודד אותנו לרכוש מכוניות בזבזניות בדלק ומזהמות יותר.

הסונטה טורבו החדשה תשווק בארץ בגרסת טורבו בנזין המצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ו-27 קג"מ, מסדרת ה-SmartStream החדשה של יונדאי, התומכת בדרישות זיהום האוויר EURO6. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, ויחדיו הם מציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות (לעומת 9.2 שניות בדגם ההיברידי) ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. צריכת הדלק של הדגם עומדת על 13.1 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן ולדגם נקבעה דרגת זיהום 13. 

יונדאי סונטה טורבו

גרסת הטורבו תשווק ב-2 רמות גימור לבחירה: "Supreme" הכוללת: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, מצלמת רוורס וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אופציה להתנעת הרכב מהשלט, בלם יד חשמלי, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, כניסה והנעה ללא מפתח, העברת הילוכים בכפתורים (Shift By Wire), תאורת LED חיצונית מלאה, בורר מצבי נהיגה, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, חימום הגה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום ואיוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה, טעינה אלחוטית לסמארטפון ועוד. רמת הגימור הבכירה "Limited" כוללת בנוסף גם גג זכוכית פנוראמי חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.25, חיישני חניה היקפיים מקוריים ותאורת LED פנימית.

בסעיף הבטיחות כוללת הסונטה טורבו את חבילת ה-  Hyundai SmartSense כסטנדרט ובה 9 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי) עם בלימה אוטונומית (כולל בצמתים וכיכרות), תיקון סטייה מנתיב עם שמירת מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, זיהוי שטח מת במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, התרעת ערנות הנהג, מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת תזכורת למניעת שיכחה במושב האחורי ועוד. רמת הגימור LIMITED תכלול בנוסף: מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה, מצלמות הקפיות ומערכת הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב.

מחיר יונדאי סונטה טורבו נקבע על 187,900 שקל לגרסת הכניסה ו-199,900 שקל לגרסת הלימיטד המאובזרת ביותר. 

 

עוד מחדשות רכב