ניסאן קשקאי e-Power בישראל: חוויית נהיגה חשמלית ללא צורך בעמדת טעינה

חברת פריסבי משיקה בישראל את ניסאן קשקאי e-Power, המצוידת במנוע חשמלי המניע את הרכב בכל מהירות, ולצידו מנוע בנזין המשמש רק כגנרטור לייצור חשמל. הדגם מיועד למעוניינים בחוויית נהיגה חשמלית שקטה וחלקה, אך אין ברשותם אפשרות להתקנת עמדת טעינה. אבל מה יהיה עם המחיר?

ששי כהן 15 בפבר, 2023
ניסאן קשקאי e-Power

חברת פריסבי מרחיבה את משפחת ניסאן קשקאי בישראל ומתחילה בשיווק גרסת ה-e-Power הגרסה הכי חשמלית של הדגם, המבטיחה את חוויית הנהיגה הכי קרובה לרכב חשמלי, רק ללא חרדת טווח נסיעה או הצורך בשימוש בעמדת טעינה, מה שמעניק גם פתרון לאלו המחפשים את חוויית הנהיגה החשמלית המפנקת, אך אין ברשותם חניה פרטית או אופציה להתקנת עמדת טעינה.



הקשקאי המחושמל מציע עיצוב כמעט זהה לחלוטין לגרסאות הטורבו המוכרות, כאשר את השינוי העיקרי תפגשו בחזית הכוללת גריל מעט שונה בסגנון דגמי החשמל של היצרן, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ונגיעות קוסמטיות שונות מחוץ לרכב ובתוכו. טכנולוגיית ה-'e-Power' הוצגה לראשונה בניסאן כבר ב-2016 ביפן בדגם ה-NOTE, ולפני כשבוע הוצגה לראשונה בישראל גם בניסאן אקסטרייל החדש.

עיקר הטכנולוגיה הוא שימוש במנוע חשמלי שמניע באופן קבוע את הגלגלים הקדמיים ומספק חווית נהיגה חשמלית בכל מהירות, אך במקום שימוש בסוללה גדולה ויקרה, מצוידת המכונית דווקא בסוללה קטנה בקיבולת של 2.1 קוט"ש בלבד. את החשמל היא מקבלת ממנוע טורבו 1.5 ליטר, 3 צילינדרים המשמש כגנרטור לייצור חשמל בלבד ותורם לרעש קל בלבד בזמן פעולתו, מה שמבטיח חווית נהיגה הכי קרובה לרכב חשמלי כולל ויברציות הנמוכות משמעותית מהמקובל ברכבי בנזין. גם תיבת הילוכים נעדרת מהמפרט במקרה הזה. ההספק הכולל של יחידת הכח עומד על 190 כ"ס ו-33.6 קג"מ, והביצועים זריזים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.

מעבר ליתרון בחוויית הנהיגה המזכירה רכב חשמלי, מדובר ברכב חסכוני יותר בדלק עם צריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. לרכב נקבעה בארץ דרגת זיהום 4 ומרווח הטיפולים שלו שגרתי לרכבי בנזין ועומד על אחת לשנה או 15,000 ק"מ.

ניסאן קשקאי e-Power

4 רמות גימור לבחירה

הקשקאי e-Power יוצע בארץ בארבע רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה 'Acenta Top' מציע גג זכוכית פנורמי, מולטימדיה עם מסך מגע "8 וקישוריות חוטית לסמארטפונים, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, חישוקי "18, חיישני רוורס, מצלמה אחורית, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות וחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת אקטיבית במראות הצד ועוד. רמת הגימור השניה 'Acenta Tech' כוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומולטימדיה "12.3, חיישני חניה גם קדמיים, מצלמות 360 מעלות ופתחי מיזוג אחוריים. רמת הגימור 'Tekna' כוללת גם משטח טעינה אלחוטי לנייד, תצוגה עילית, מושבי בד משולבים עור סינטטי, מושב נהג חשמלי וחישוקי "19, כאשר רמת הגימור הבכירה כוללת גם צביעה דו-גוונית למרכב.

מחירון

מחיר ניסאן קשקאי e-Power ממשיך את מגמת ההתייקרות החדה של דגמי ניסאן בישראל ויחל מ-208,000 ש״ח לגרסת הכניסה, 220,000 שקל לרמת הגימור השניה, כ-233,000 שקל לגרסת ה- 'Tekna' ועד ל-236,000 שקל לגרסה הבכירה. 

עוד מחדשות רכב