חשמלית 7 מושבים ללא חרדת טווח: ניסאן אקס טרייל 2023 בישראל

הדור הרביעי של ניסאן אקס טרייל זוכה לעיצוב חדש ותגבור חשמלי לכל הדגמים, ויוצע בגרסת 1.5 ליטר 163 כ"ס, או בגרסאות e-Power הכוללות נסיעה חשמלית ומנוע בנזין המשמש כגנרטור לייצור חשמל. המחיר יחל מ-199,000 שקל.

ששי כהן 06 בפבר, 2023
ניסאן אקס טרייל 2023

חברת קרסו מוטורס השיקה הבוקר בישראל את ניסאן אקס טרייל החדש ל-2023, המחליף את הדור הקודם שנמכר כאן ב-8 שנים האחרונות ושיווקו הסתיים באפריל אשתקד. האקס טרייל החדש מגיע לארץ כשנתיים וחצי לאחר שהוצג לראשונה בעולם בגרסתו האמריקאית (ניסאן רוג) וכחצי שנה לאחר שהגיע לאירופה, ומצטרף כאן לקטגוריית דגמי ה-7 מושבים שסבלה בשנה החולפת ממחסור משמעותי במלאי אצל כל המותגים, מה שאפשר לצ'רי טיגו 8 פרו הסינית להשתלט על הקטגוריה בקלות, בשל תמחור תחרותי ומלאי זמין כמעט ללא הגבלה.


הדור הרביעי של ניסאן אקס טרייל פותח על אותה פלטפורמה (CMF-D) של הדור היוצא בשינויים קלים, המשרתת גם את מיצובישי אאוטלנדר החדש, אך מציע עיצוב חדש לחלוטין המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן. מידות המכונית כמעט זהות לחלוטין לדגם היוצא עם 4.66 מטרים לאורך, 1.84 מטר  לרוחב וגובה של 1.72 מטר, ולרכב תא מטען בנפח 485 ליטר בניצול 5 מושבים, המתקזז אל מתחת ל-120 ליטר בניצול כל 7 המושבים.


תא נוסעים

תא הנוסעים מציג שדרוג משמעותי בעיצוב ובאיכות מול הדגם היוצא, כאשר ברמות הגימור הגבוהות תפגשו עיצוב בניחוח פרימיום עם שלל מסכים, ידית הילוכים אלקטרונית וקונסולה מרכזית ״מרחפת״. יחד עם זאת גרסת הכניסה (Visia) של מנוע הבנזין סובלת מאבזור די מעליב, כאשר ברכב שעולה 199,000 שקל נעדרים מהתפריט מערכת מולטימדיה, כניסה והנעה ללא מפתח, כיסוי עור להגה ובקרת אקלים מפוצלת למשל.

עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ, מדובר ברכב מרווח למדי לחמישה נוסעים וגם הספסל האחורי נע על מסילה לטובת הגדלת/הקטנת המרווח לנוסעים בשורה השלישית, אך צמד המקומות בשורה השלישית מתאימים בעיקר לילדים קטנים. האבזור כולל החל מרמת הגימור השניה (Acenta Top) מולטימדיה עם מסך מגע "8 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים כפולת אזורים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות ועוד, כאשר רמת הגימור השלישית (Acenta Tech) מוסיפה גם מערכת שמע איכותית יותר מתוצרת 'Bose', לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע "12 (במקום "8), מצלמות 360 מעלות ועוד. רמת הגימור הבכירה (Tekna) כוללת גם מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, בקרת אקלים עם 3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ריפודי עור ועוד. האבזור הבטיחותי כולל את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק כבר מגרסת הכניסה ולרכב ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

ניסאן אקס טרייל 2023

3 גרסאות מנוע לבחירה:

בנזין ״מיילד הייבריד״: גרסת הכניסה לדגם מצוידת במנוע טורבו 1.5 ליטר, 3 צילינדרים חדש (מתוצרת אינפיניטי) המפיק 163 כ"ס ו- 30.6 קג"מ, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית וכוללת מערכת היברידית קלה 12V לצמצום קל של פליטת המזהמים. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 200 קמ"ש ומבטיחה צריכת דלק משולבת של כ-13.6 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

חשמלית 7 מושבים ללא חרדת טווח

הגרסה המעניינת יותר היא האקס טרייל  e-POWER המציעה חווית נהיגה חשמלית, כאשר מנוע חשמלי אחראי על העברת הכח לגלגלים הקדמיים, מה שמספק חווית נהיגה חשמלית בכל מהירות ולכל טווח, הודות לטכנולוגיה הכוללת מנוע טורבו 1.5 ליטר שמשמש רק כגנרטור לייצור חשמל. בשיטה זו, תיהנו מנסיעה שקטה ודי חלקה המאפיינת דגמים חשמליים, אך ללא הצורך בטעינת הרכב וללא חרדת טווח. ההספק הכולל בגרסה זו עומד על 204 כ"ס ו-33.6 קג"מ, והביצועים זריזים יותר עם 8 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 170 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.9 ק"מ לליטר.

ניסאן אקס טרייל 2023

בקצה משפחת הדגמים תוצע האקס טרייל e-4ORCE , גרסת ההנעה הכפולה של הדגם המצוידת גם היא בטכנולוגיית ה-e-POWER, אך עם צמד מנועים חשמליים (204 כ״ס לקדמי ו-136 כ״ס לאחורי) המספקים הנעה 4X4. ההספק הכולל עומד על 213 כ"ס, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש וצריכת הדלק על 15.1 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מערכת ההנעה הכפולה מתקדמת וכוללת שליטה נפרדת במומנט ובבלימה עבור כל גלגל בנפרד, המפחיתה תופעות של תת היגוי או היגוי יתר, לצד הבטחה לחווית נהיגה חשמלית, שקטה ועם מיעוט ויברציות.

מחיר

ניסאן אקס טרייל החדש ישווק ב-4 רמות גימור לבחירה בגרסת ה-1.5 ליטר בנזין, כולן עם 7 מושבים במחירים של 199-245 אלף שקל. גרסת ה-e-Power תשווק ב-3 רמות גימור (כולן בגרסת 5 מושבים בלבד) ובמחירים של 234-255 אלף שקל. גרסת ה-e-4orce תוצע עם 7 מושבים ב-3 רמות גימור במחירים של 250-275 אלף שקל. היבואן מעריך שמרבית המכירות יגיעו מדגמי ה-e-Power ויש כבר 2,000 מכוניות בישראל הזמינות למסירה בשבועות הקרובים.