חסכונית, מהנה לנהיגה ויקרה מדי: הונדה סיוויק החדשה במבחן

הדור החדש של הסיוויק מבטיח להיות הטוב ביותר מבין 14 הדורות של הדגם, ולהחזיר את התשוקה לנהיגה למרות שמדובר בדגם היברידי. חבל רק שהמחיר גבוה מדי, מה שישאיר אותה לעת עתה נדירה על הכביש.

ששי כהן 09 במאי, 2023
הונדה סיוויק החדשה 2023

הונדה סיוויק תמיד היתה מכונית יקרה יותר מהמקובל בקרב המשפחתיות היפניות, אך עבור האופי הספורטיבי, האיכות והאמינות הגבוהה, הסכימו רבים לשלם את האקסטרא במחיר. היו שקראו לה גם "ב.מ.וו לעניים". בשנה שעברה חגגה הסיוויק 50 שנות יצור ו-27.5 מיליון מכוניות שנמכרו ברחבי העולם, ועל הדרך התחדשה המכונית בדור חדש (מספר 11) עם הבטחה יומרנית של היצרן להיות "הסיוויק הטובה ביותר אי פעם". לארץ היא מגיעה ביבוא רשמי רק בגרסה ההיברידית, אך האם מחירים של 180-220 אלף שקל הם כבר לא מוגזמים מדי עבור מכונית משפחתית ממותג עממי?


בראש ובראשונה הסיוויק החדשה בהחלט נראית טוב. היא אמנם מציגה דמיון לדור היוצא, אך מציגה שילוב מוצלח של אלגנטיות וספורטיביות ומבלי להיות מתאמצת או מצועצעת. המידות החיצוניות קומפקטיות יחסית עם 4.55 מטרים לאורך, 1.8 מטר רוחב וגובה של 1.41 מטר, אך עם בסיס גלגלים של 273 ס"מ היא מספקת את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריה. נפח תא המטען קטן מהמקובל ועומד על 345 ליטרים, אך לזכותו דלת חמישית שימושית המספקת אפשרויות העמסה טובות יותר ביחס למכונית סדאן רגילה. הדגם משווק בארץ ב-3 רמות גימור וכבר מגרסת הכניסה מצויד מבחוץ בחישוקי גלגלים "17 קלים, תאורה קדמית ואחורית מסוג LED, חיישני חניה היקפיים, קיפול מראות חשמלי, חלונות אחוריים כהים וכניסה והנעה ללא מפתח.

תא נוסעים, בטיחות

בתוך הקבינה מציעה המכונית סביבת נהג ונוסעים מודרנית. העיצוב נאה וכולל פתחי מיזוג מקוריים בצורת כוורת דבש, הנדסת האנוש מעולה, איכות החומרים וההרכבה גבוהים ומאוד אהבתי את השילוב של מתגים פיזיים להפעלת בקרת האקלים ושליטה על חלק מהרדיו, הנוחים מאוד לתפעול תוך כדי נהיגה ואינם דורשים עודף תשומת לב ושימוש מסורבל במסך המגע, כפי שמציעות כיום מרבית המכוניות החדשות. האבזור הסטנדרטי כולל מולטימדיה עם מסך מגע "9 וקישוריות לסמארטפונים, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים, חימום מושבים קדמיים ועוד, אך פתחי מיזוג אחוריים תקבלו רק מרמת הגימור האמצעית וזה די מעצבן. גג שמש וריפודי עור תקניים ברמת הגימור הבכירה. לפחות חבילת הבטיחות מרשימה וכוללת כבר מגרסת הכניסה 11 כריות אוויר, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעת שטח מת במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, החלפת אורות אוטומטית ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

הונדה סיוויק החדשה 2023

על הכביש

אז האם הסיוויק החדשה חזרה לרגש למרות שהפכה להיברידית? אז כן ולא. מצד אחד הספק של 183 כ"ס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות הם נתונים שקצת קשה להתרגש מהם בעידן החשמלי. מצד שני, הודות לשלדה טובה, אחיזת כביש פנטסטית ואפילו הגה שיחסית מתקשר, הסיוויק מציעה חווית נהיגה טובה משמעותית מהמקובל בקרב המשפחתיות, ובעיקר מהמתחרות ההיברידיות הישירות (קורולה ואלנטרה) וככל שהכביש הופך למפותל, כך גם החיוך מתרחב על הפנים. את עיקר הכח מספק המנוע החשמלי, אך מנוע ה-2.0 ליטרים משמש כגנרטור לייצור חשמל ומתערב בנהיגה בעיקר תחת נהיגה מאומצת. כל עוד ותנהגו בה בעדינות, מדובר גם במכונית מאוד שקטה לנסיעה. מעבר למצב "ספורט" הופך את המכונית למעט יותר חדה, כשברקע תשמעו צלילים ספורטיביים שבוקעים מהאגזוז הוירטואלי (או ליתר דיוק מהרמקולים…). צריכת הדלק עמדה במבחן על 18.1 ק"מ לליטר בממוצע, לא רע בכלל.

הונדה סיוויק החדשה 2023

לסיכום

בסיכומו של המבחן, הסיוויק החדש היא ללא ספק מכונית מצוינת. היא נראית טוב מבחוץ ומבפנים, היא מרווחת, בטיחותית ויחסית מאובזרת וגם יחידת הכח ההיברידית שלה, מצליחה לספק הנאה מנהיגה המשולבת בחיסכון בדלק. בשורה התחתונה, לדעתנו מדובר במשפחתית ההיברידית הכי מהנה לנהיגה כעת בארץ, אך במחיר התחלתי של 180,000 שקל, היא מתומחרת באופן מוגזם בשוק המקומי, הנובע ככול הנראה מהקצאת כמות קטנה של מכוניות לארץ השנה, מה שהופך אותה לעסקה מעניינת בעיקר עבור מעריציה המושבעים של הונדה, שיש באפשרותם לשלוח את היד עמוס לתוך הכיס.

עוד ממבחני דרכים