חשמלית לכל פועל? נחשפה פולקסווגן ID.2 קונספט

מרווחת כמו גולף אך במחיר ובמידות חיצוניות כמו של פולו: פולקסווגן חושפת את ה-ID2, הסופר מיני החשמלית הראשונה שלה, שמבטיחה להביא את המהפכה החשמלית להמונים.

ששי כהן 16 במרץ, 2023
פולקסווגן ID.2 קונספט

יצרנית הרכב פולקסווגן ממשיכה להרחיב את משפחת דגמי ה-ID החשמליים והמצליחה שלה, וחושפת פרטים ראשונים אודות ה-ID2 קונספט, המהווה קדימון לגרסת הייצור של הסופר מיני החשמלית הראשונה שלה, שצפויה להגיע לייצור בהמשך.


ה-ID.2 או בשמה המלא לעת עתה ID. 2all מרמזת כבר בשמה שמדובר במכונית קטנה ועממית יחסית, שתפנה לקהל גדול בזכות תג מחיר שאינו אמור להיות גבוה ממחירה של הפולו הנוכחית, ולדברי היצרן : "פחות מ-  25,000 יורו". מדובר אגב בדגם השני מבין שלושה דגמי סופר מיני חשמליים של הקונצרן שנחשף בגרסת כמעט ייצור, ואליו יצטרפו הקופרה אורבן רבל שנחשף לפני כמה חודשים ודגם חשמלי נוסף של סקודה שטרם נחשף.

פולקסווגן ID.2 קונספט

לצד עיצוב מודרני ונאה בסגנון משפחת ה-ID של היצרן, הדגם החדש פותח על פלטפורמת ה-MEB Entry המיועדת לדגמים חשמליים קטנים, וכולל הנעה קדמית ומנוע חשמלי בהספק של 226 כ"ס (לפחות זה הדגם שהם מתחילים איתו לעת עתה), המבטיחים ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות. פרטים טכניים רבים אינם מפורסמים לעת עתה, למעט הבטחה לטווח נסיעה מרשים שיגיע עד 450 ק"מ ותמיכה בטעינה מהירה שתאפשר טעינת 10% עד 80% מהסוללה ב- 20 דקות בלבד.

פולקסווגן ID.2 קונספט

הממדים של הרכב כמעט זהים לחלוטין לפולו הנוכחית עם אורך של 4.05 מטרים, רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.53 מטר  ובסיס גלגלים של 260 ס"מ, אך הודות ליעילות הפלטפורמה החשמלית, המרווח לנוסעים צפוי להיות דומה מאוד דווקא לגולף המשפחתית הגדולה יותר, לצד תא מטען ענק לקטגוריה בנפח 490 ליטר. עיצוב תא הנוסעים נקי וכולל מיעוט מתגים, וניתן לזהות גם צמד משטחי טעינה אלחוטיים לניידים, בסגנון של טסלה.

פולקסווגן ID2 צפויה להגיע לשוק לקראת 2026 ועוד לפני זה אנו צפויים לפגוש את אחותה החורגת מבית קופרה.

עוד מחדשות רכב