חשמלית עם תחושות של בנזין: נחשפה דודג' צ'ארג'ר דייטונה החדשה

עידן חדש בדודג': הדור החדש של מכונית השרירים האמריקנית יגיע לשוק בתחילה בגרסה חשמלית שתכלול אופציה למערכת סאונד חיצונית שתכלול רעשי מפלטים ספורטיביים ומערכת המדמה ויברציות בנהיגה… כאשר בשלב השני יצטרפו דגמי בנזין וארבע דלתות שתחליף את הצ'אלנג'ר.

ששי כהן 06 במרץ, 2024
דודג' צ'ארג'ר דייטונה החדשה

יצרנית הרכב האמריקאית דודג', הנמצאת כיום בבעלות ענקית הרכב סטלנטיס, חשפה אמש רשמית את הדור החדש של מכונית השרירים דודג' צ'רג'ר דייטונה, שבאופן שאולי כבר לא מפתיע בימינו, תגיע בתחילת הדרך לשוק בגרסה חשמלית שרירית, ורק במהלך השנה הבאה יצטרפו גם דגמי בנזין. לצד אלו, תוצע לראשונה גם צ'רג'ר 4 דלתות משפחתית יותר, שתחליף את הצ'אלנג'ר הוותיקה בהיצע הדגמים של היצרן.


הצ'רג'ר החדשה פותחה על פלטפורמת ה- SLTA החדשה של קבוצת סטלנטיס, ומציעה עיצוב מרהיב המצליח לשמור על מראה מכוניות השרירים האמריקאיות הקלאסיות ויחד עם זאת לשלב גם סממנים מודרניים. התוצאה בהחלט מרשימה ומפתה ולמרות שנראה כאילו מדובר במכונית קופה קומפקטית יחסית, גם כאן מדובר במכונית ענקית כמיטב מסורת אמריקה, עם מרכב באורך של 5.25 מטר, רוחב של 2.03 מטר ובסיס גלגלים ענק של 307 ס"מ (יותר ממרצדס S קלאס), המבטיח תא נוסעים מרווח במיוחד וככל הנראה גם ליושבים בספסל האחורי.

 דודג' צ'ארג'ר דייטונה החדשה

גרסאות בנזין וארבע דלתות יצטרפו בשנה הבאה להיצע

בשלב הראשון תוצע המכונית ב-2 גרסאות לבחירה, שתיהן מצוידות בצמד מנועים חשמליים המספקים גם הנעה כפולה וסוללה בקיבולת של 93.9 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 419 ק"מ בגרסת הכניסה המפיקה 456 כ"  ומומנט מרבי של 55.8 קג"מ, המאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש, או 510 ק"מ לגרסה החזקה "SCAT PACK" המפיקה 630 כ"ס ומומנט מרבי של 86.6 קג"מ, המאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ומהירות מרבית של 216 קמ"ש.

 דודג' צ'ארג'ר דייטונה החדשה

בתא הנוסעים תפגשו אווירה ספורטיבית אמריקאית טיפוסית, הכוללת שילוב של טכנולוגיה עדכנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה גדול השולט על חלק נרחב ממערכות הרכב, לצד תפעול ידידותי לנהג הכולל גם שלל מתגים פיזיים. המפרט צפוי לכלול גם תמיכה בביצועים הספורטיביים עם מערכת מתלים אדפטיבית, בלמים מחוזקים מתוצרת Brembo וצמיגי Goodyear Supercar 3 רחבים במידות של 305 מ"מ בחזית ו-335 מ"מ מאחור.

 דודג' צ'ארג'ר דייטונה החדשה

כחלק מהחידושים שהציגה דודג' לאחרונה, לא נתפלא לפגוש כאופציה גם את מערכת הפליטה הוירטואלית החדשה של היצרן, אשר כוללת רמקולים חיצוניים המאפשרים צלילים המדמים מנועי V8 ואפשרות "לשחק עם הגז" בעמידה כדי להבהיל את העוברים ושבים… וגם מערכת המייצרת ויברציות בנהיגה ספורטיבית המדמה נהיגה במכוניות בנזין שריריות, במהלך שמנסה לטפל בנקודות התורפה העיקריות של החשמליות שסובלות לעתים מהיעדר רגש בנהיגה…

האם נזכה לשם שינוי לפגוש אותה בישראל? עדיין מוקדם לדעת

עוד מחדשות רכב