עקפה את המתחרות בסיבוב: צ'רי טיגו 8 במבחן

בחודשיים בלבד מאז שהגיעה לארץ, הצליחה צ'רי טיגו 8 להפוך למכונית ה-7 מושבים הנמכרת ביותר בארץ, לא מעט הודות למחיר תחרותי ומלאי זמין. האם יש לה מה להציע מעבר?

ששי כהן 29 בינו, 2023
צ'רי טיגו 8

לא פחות מ-16 מותגי רכב סיניים משווקים כיום בישראל, אבל בניגוד ל-15 מותגים שמתמקדים כאן רק בדגמים חשמליים או פלאג-אין, בצ'רי בחרו להתחיל את השיווק בארץ רק עם דגמי בנזין. הסיבה העיקרית: בניגוד ל-"רעש" שעושות כאן החשמליות בתקשורת, עדיין 90% משוק הרכב החדש נשלט ע"י מכוניות עם מנועי בעירה פנימית (בנזין ודיזל) ובשעה שלכמה שחקנים מרכזיים בשוק יש מחסור מהותי בדגמי מפתח, יבואנית צ'רי קיבלה הבטחה מהיצרן לאספקת כמות מכוניות כמעט ללא הגבלה, שהובילה להתחלת השיווק דווקא עם שלושה דגמי קרוסאוברים מונעי בנזין. בחודשים שחלפו מאז החל השיווק, הפכה הטיגו 8 פרו למכונית ה-7 מושבים הנמכרת ביותר בישראל, תוך כדי שהיא עוקפת להיטים מקומיים כמו סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר. איך בדיוק זה קרה?

הטיגו 8 פרו הוצגה בעולם בשנת 2020 והצטרפה בארץ לקטגוריית רכבי הפנאי 7 מושבים. העיצוב החיצוני מודרני וכולל גריל נאה משובץ יהלומים עם לוגו המזכיר את אינפיניטי, לצד מידות מקובלות לקטגוריה עם 4.72 מטרים לאורך, 1.84 מטר רוחב וגובה של 1.7 מטר, המספקים תא נוסעים מרווח יחסית לחמישה נוסעים מבוגרים+צמד ילדים ותנוחת ישיבה גבוהה. נפח תא המטען סמלי בניצול כל 7 המושבים ועומד על 193 ליטר בלבד, אך מציע נפח מכובד בקיפול שורת המושבים השלישית לרצפה שטוחה. הדגם משווק ב-2 רמות גימור לבחירה (הראשונה "Luxury"  המיועדת לציי רכב) והשניה "Noble" המיועדת ללקוחות פרטיים ונבחנת כאן. האבזור החיצוני נדיב וכולל: תאורה היקפית מסוג LED, גג זכוכית פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, חישוקי "18 קלים ועוד.


תא נוסעים בניחוח פרימיום

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים בניחוח פרימיום. איכות החומרים וההרכבה מפתיעים לטובה, שילוב הצבעים תורם לאווירה נעימה ורשימת האבזור ארוכה גם כאן וכוללת בין השאר: לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע "12.3 וחיבור Carplay, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לשורה השניה והשלישית של המושבים, בלם יד חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושבי עור מלאכותי בצבע כאמל, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואיוורור, מצלמות 360 מעלות, תאורת אווירה במגוון צבעים ועוד. תלונות? מערכת השמע אמנם כוללת 8 רמקולים אך אינה ממש איכותית, וגם בכל פעם שתצאו לדרך, לוח המחוונים יציג לכם נורת התראה לבדיקה האם כל הנוסעים חגרו חגורת בטיחות, המלווה גם בצפצוף מעיק שנמשך קרוב לדקה ואינו ניתן לביטול. מדוע לא להתקין חיישני חגורת בטיחות שיצפצפו רק אם התיישב נוסע ולא חגר חגורה כמו בכל רכב מודרני?

צ'רי טיגו 8

אבזור הבטיחות מרשים וכולל התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב (שקצת עצבנית בתפעול), בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת במראות הצד, התראה בפני התנגשות מאחור, התראה על תנועה מאחור, החלפת אורות אוטומטית, התראה על יציאה לא בטוחה מהרכב, 6 כריות אוויר ועוד, אך הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

צ'רי טיגו 8

על הכביש

הטיגו 8 מצוידת במנוע טורבו 1.6 ליטר המפיק 186 כ"ס ו-28 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. על הכביש מדובר ביחידת כח שמספקת ביצועים נאים: התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.1 שניות, המהירות המרבית עומדת על 190 קמ"ש ולרוב מדובר במכונית שתשנע את נוסעיה די ביעילות. יחד עם זאת, תיבת ההילוכים הרובוטית איטית בפעולתה, ובתמרונים קלים בחניות מסובכות וצפופות במהירויות נמוכות, פעולתה מעט גסה. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה בינונית, ומי שינסה לסחוט ממנה קצת ביצועים והנאה (בסגנון של קודיאק), יגלה מכונית שאינה מיועדת למשחקים ואף רועשת מהמקובל תחת מאמץ. בסיום המבחן, רשמה המכונית צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע, הקרובה לנתוני היצרן (12.3 ק"מ לליטר בממוצע).

צ'רי טיגו 8

לסיכום

בחודשיים שחלפו מאז שהגיעה לכאן צ'רי טיגו 8, היא הפכה לדגם המוביל של המותג בארץ וגם לרכב ה-7 מושבים הנמכר ביותר, בעיקר להודות לתמחור אטרקטיבי לקטגוריה שעומד על 182,000 שקלים לגרסה הבכירה המאובזרת כל טוב, נתון הנמוך בעשרות אלפי שקלים מהמתחרות ברמת גימור דומה, וכן בשל מלאי גדול שהעמיד היצרן ליבואן עם תחילת השיווק בארץ, בשעה שלמתחרות נרשמים זמני אספקה ארוכים. לזכותה: עיצוב חיצוני ופנימי נאה, תא נוסעים עמוס באבזור, חבילת בטיחות מתקדמת ומרשימה ויחידת כח המספקת ביצועים נאים המשולבים בתצרוכת דלק מקובלת לקטגוריה. בצד השלילה: נושא הבטיחות עדיין תחת ערפל (טרם נבחנה במבחן ריסוק אירופאי) ואיכות הנהיגה לא מעודנת ברמה של המתחרות המובילות. בשורה התחתונה: הצ'רי טיגו 8 פרו היא עסקה כלכלית טובה וככל שהמחיר יישאר אטרקטיבי וליבואן לא יהיו בעיות מלאי, סביר להניח שהמכונית תמשיך להוביל את קטגוריית ה-7 מושבים בשנה הקרובה ותמסור כאן אלפי מכוניות. (אגב, גם צה"ל בחר אותה לרכב הבא של קצינים הזכאים לרכבי 7 מושבים).

עוד ממבחני דרכים